Kamere i kazne spasle 114 života na putevima
18. 01. 2015. u 12:04
Nove metode MUP dale rezultate - tokom prošle godine u saobraćajnim nesrećama poginulo znatno manje ljudi nego u 2013. Saobraćajna policija drastično pojačala radarske kontrole i video-nadzor. Smanjen broj udesa za oko 2.000
TOKOM 2014. na srpskim putevima dogodile su se neke od najstrašnijih saobraćajnih nesreća, ali je i pored toga zabeleženo drastično manje povređenih i poginulih nego 2013. godine. Prema podacima MUP, ukupan broj udesa je smanjen za oko 2.000, evidentirano je 500 manje povređenih, a što je najbitnije, poginulo je 114 osoba manje nego 2013. godine. U MUP ističu da su pozitivni rezultati posledica promene metode rada saobraćajne policije, pa bi opadajući trend trebalo da se nastavi i tokom ove godine.
Za 12 meseci 2014. evidentirano je 35.130 saobraćajnih nesreća, naspram 37.177 koliko ih je bilo pretprošle godine. Takođe, prvi put od 2000. godine poginulo je manje od 600 ljudi na srpskim putevima.
- Tokom 2013. u udesima je poginulo 650 osoba, dok je lane poginulo 536 ljudi - navode u MUP. - Statistika pokazuje da je zabeleženo 376 manje slučajeva sa lakim telesnim povredama. Takođe, u nesrećama je primetno manji broj osoba sa teškim telesnim povredama. Tako je prošle godine njih bilo 3.276 naspram 3.427 u 2013. godini.
Načelnik Uprave saobraćajne policije MUP, Vladimir Rebić, za "Novosti" kaže da su njegov tim i on uneli određene promene rada na terenu, i da je to u velikoj meri dalo pozitivne rezultate.
- Propisali smo da svaki radar koji posedujemo mora da snima najmanje 10 sati dnevno tokom letnjeg perioda, a zimi šest sati - objašnjava Rebić. - Pored toga, doneli smo odluku da saobraćajne patrole tri sata dnevno moraju da snimaju vozače bez zaustavljanja. Ti video-zapisi se onda pregledaju, evidentiraju se prekršaji, i vozačima se kazne šalju na kućnu adresu. Tako smo uspeli da bez dinara ulaganja drastično pojačamo kontrole na putevima.
Kako objašnjavaju u MUP, policija pojačanim korišćenjem kamera i radara kompenzuje manjak fiksnog video-nadzora na našim drumovima.
- Pored toga, terali smo policajce na terenu da što više kažnjavaju takozvane sitne prekršaje vozača i pešaka - kaže Vladimir Rebić. - Tu pre svega mislim na nevezivanje pojaseva, upotrebu telefona tokom vožnje, ali i kažnjavanje za prelazak ulice van pešačkog prelaza.
U Agenciji za bezbednost saobraćaja smatraju da je smanjenje broja nesreća i nastradalih u 2014. rezultat zajedničkog rada Ministarstva unutrašnjih poslova, lokalnih samouprava i Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture. Milan Božović, v. d. direktora ABS, kaže da će fokus njihovih kampanja u 2015. biti na važnosti vezivanja sigurnosnih pojaseva u vozilima i opasnosti upravljanja automobilom u alkoholisanom stanju.
- Zapadne zemlje, na koje bi trebalo da se ugledamo kada je saobraćajna kultura u pitanju, prvenstveno su radile na edukaciji vozača, a zatim na represivnim merama - rekao je za "Novosti" Božović. - Naše kampanje će uglavnom biti usmerene na one koji čine greške u saobraćaju, a toga nisu svesni. Naravno, uvek ima onih koji bez obzira na sve ostaju nesavesni za volanom i tada na scenu stupaju represivne mere.
Takođe, ABS najavljuje veće angažovanje u primeni Strategije bezbednosti saobraćaja, koju je prošle godine donelo Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
ZNAČAJNA DONACIJA
Načelnik Uprave saobraćajne policije Vladimir Rebić kaže da je donacija 14 kompleta za kontrolu digitalnih tahografa značajno olakšala kontrolu teretnih vozila.
- Naše patrole su zahvaljujući naprednom softveru u mogućnosti da lako utvrde da li je vozilo prekoračilo brzinu tokom puta i da li onaj koji se nalazi za volanom vozi duže nego što mu to propisi dozvoljavaju - objašnjava Rebić. - Ove kontrole smo obavljali na glavnim tranzitnim putevima kao što su Koridor 10 i Ibarska magistrala. A pored svega toga, odlazili smo direktno u preduzeća i na licu mesta kontrolisali njihova vozila.
milo
18.01.2015. 17:21
Neko laže,il reći ne smije,od sve puste tehnike kamera,ne vidi se ni jedna bandera,setite se mosta katermana,kad kamera posta "pouzdana",kada lepo videlo se jeste,da su naše čuvene delije,od poznate i dične partije,kupovale samo bofl robu,da bi mogli finansirat sebe,Baba Julu i poznatog Slobu. Ista priča i dan danas teče,samo Dača Slobu ne leleče,sad mlad Steva u pištaljku duva i čuvenu dinastiju čuva,da ih s neba ni bog ne dohvati,no Narode ti su pre bahati,pa ih zato moraju čuvati.
nesto mi sumnjivi podaci. Istina mladi vise ginusvaki dan dok stariji manje. Inace, navijam za kamere na svakom cosku, ulici, putu! Ovom bahatom, nezrelom i nepazljivom narodu treba kontrolisati svaki korak, kad sami ne znaju da se paze i da paze sta rade.
E sad draga gospoda statistika je cudo.Broj nesreca prepolovljen po evidenciji mupa od 2009.To je zbog evropskog izvestaja o saobracajnoj nesreci cijem se koriscenjem nezgode ne evidentiraju u mup-u zar ne?
Srpski komitet za bezbednost saobracaja. Gde privatna firma moze da ima prefiks srpski? Ej, Srbijo medj' sljivama.
zaposlili su još više svojih zbog bezbednosti u saobraćaju,a sve više poginulih i povredjenih,e to je istina.
Komentari (5)