Ako želite da uvezete auto pre zabrane, razmislite još jednom: Teže do registracije, popravke će koštati papreno

S. BULATOVIĆ

15. 11. 2019. u 09:02

Od polovine 2021. godine tehnička ispravnost automobila će zavisiti i od emisije gasova

Ако желите да увезете ауто пре забране, размислите још једном: Теже до регистрације, поправке ће коштати папрено

Foto A. Stanković

NADLEŽNI tek vagaju od kada će zabraniti uvoz polovnih automobila, i za koja vozila će to važiti, ali je i onima koji uđu u Srbiju pre rampe - neizvesna sudbina. Vlasnike četvorotočkaša s dužim "stažem", koji su nedavno uvezeni, ili će tek biti, pravi ispit čeka 2021. godine. Od 5. jula te godine tehnički pregled neće moći da prođu vozila koja ne ispunjavaju propise kad je reč o emisiji izduvnih gasova. Za automobile uvezene posle 1. marta 2014. skale su daleko strože, pa je verovatno da ih mnogi "evro 3" motori neće ispunjavati. A vlasnike bi popravke mogle da koštaju skoro kao i ljubimac.



Skale su propisane Pravilnikom o podeli motornih i priključnih vozila i njihovoj tehničkoj ispravnosti. Posebni limiti važe za automobile uvezene do marta 2014, a druge za one koji su stigli kasnije. Majstori na tehničkim pregledima i sada kontrolišu emisiju izduvnih gasova i o tome obaveštavaju vlasnike. Ona, međutim, sada ne utiče na tehničku ispravnost. I sa gorim rezultatom mogu da se registruju.

- Mi od 5. jula 2018. godine merimo emisiju gasova i obaveštavamo vlasnika automobila. I to zato da bi imali vremena do jula 2021. godine da se pripreme i preprave automobile - objašnjava vlasnik jednog servisa koji radi tehnički pregled. - Realno, auto sa "evro 3" motorom, koji je 2001. godište i mnogo je prešao, a kasnije je uvezen, teško će proći te uslove. Ne izbacuje ih džabe Evropa sa svojih puteva. Oni zaista zagađuju.

Teško je unapred procenjivati i predviđati koliko bi vozača moglo da košta prilagođavanje automobila propisanim ekološkim uslovima.

- Vlasnik bi mogao da zameni delove, ali je pitanje koliko se to isplati - dodaje naš sagovornik. - To može da zahteva zamenu katalizatora, ili dizne, sistema za napajanje gorivom, vazduhom, elektroniku ili ko zna šta još. Ako odgovara univerzalni katalizator, on košta oko 100 evra. Zamena filtera na dizni je od 70 do 100 evra, ali ako ona mora da se menja, košta i 700 evra. Onom ko vozi auto od 1.500 evra to se sigurno ne isplati. Kod autombila sa "evro 4" motorima je nešto drugačija priča. To su novija vozila, pa bi se popravke verovatno isplatile. Ukoliko su neophodne.


VREMEŠNI VOZNI PARK

U SRBIJI je registrovano oko 1,9 miliona automobila. Tokom poslednjih osam godina uvezeno je 800.000 polovnjaka. Prema podacima Asocijacije uvoznika automobila i delova, 87 odsto njih je starije od deset godina.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (24)

Niko

15.11.2019. 09:12

Hoce da kazu da vise zagudjuju kola u srbiji od elektrane na ugalj?? U smederevu nemoze da se otvori prozor koliko smrdi.. U obrenovcu se povremeno nevidi ni zgrada od zagudjenja

Delija

15.11.2019. 09:14

Ajde da živimo u zapadnoj Evropi pa da se ovo sprovede ali nas narod nema za hleb a vi zabranjujete sve i svasta nerazumno.

Istinomer.

15.11.2019. 09:19

Haos je nastao zbog dizela. Benzinski motori, pa još ako imaju plinski uređaj, bez problema prolaze sve. Ali ne vredi srbima objašnjavati da je dizel za oranje, a benzin za vožnju. I treba država da sav taj otpad zabrani.

Dik

15.11.2019. 10:33

@Istinomer. - ...mercedes, bmv, vw ... ne odustaju od dizela a šta mi izigravamo to nikad nije bilo jasno ni nama ni drugima...

Marko

13.01.2020. 18:36

@Istinomer. - Probaj da sipas dizel u Americi ili arapskim zemljama. U Americi nisu ni 3%, a u EU 50%. U Emiratima na nivou statisticke greske, tamo su i kamioni benzinci. Dizel ti je izmisljen za automobile da se ne baci. Frakcije nafte idu od najcistijih ka najprljavijim: gas, BENZIN, kerozin i parafin, kerozin, DIZEL, maziva, mazut, bitumen. Pronadji se 'ponosni' vlasnice dizel automobila.

@ Đ. B. @

15.11.2019. 09:25

Opet udri po sirotinji. Kamo sreće da smo svi u mogućnosti da kupujemo nova vozila.Kako će biti regulisana upotreba vozila sa E-3 motorom, a koja nisu registrovana na području Srbije, nego u Srbiju dolaze (ili kroz Srbiju prolaze) iz drugih zemalja? Hoćete li njima zabraniti ulazak u Srbiju???

Nikola Kostić

15.11.2019. 09:30

Nek država prvo da plate i uslove kao u Nemačkoj ili Danskoj pa čak i Austriji. Onda nek stavlja zabrane! Sad kao brine o zagađenju. Što su onda dozvolili da nas bombarduju? Posle toga više nije ništa važno, zagađeni smo i otrovani za navek. Deca nam bolesna, ljudi umiru od kancera kao da je kuga.

Mačakpodšlemom

15.11.2019. 09:36

Najpre zatvore domaću fabriku pa onda dovedu stranu pa onda moraju da uvezu evropski otpad pa onda kada dođe do kraja kažu ne može više zagađuju prirodu. Udri po ovom glupom narodu koji pameti nema. Najveći zagađivači nisu automobili. Pre su to prastari autobusi, železnica, stare fabrike, nove fabrike, avionski kemtrejls, kamionski saobraćaj politički milje. Ali najlakše je udariti po narodu. On ćuti. Evropa preti. Vlast klima glavom i izvinjava se.

Penzioner

15.11.2019. 09:50

Svaka budala zna da su popravke na novijim generacijama vozila skuplje nego na starijim vozilima!

pera

15.11.2019. 09:50

Po podacima poslednjeg popisa stanovnistva u srbiji ima oko 1,5 miliona nepismenih tako da bice jos kupaca ne citaju novosti, mislim citaju al gledaju samo slike nemam visu skolu

Pera Kojot

15.11.2019. 09:54

Nije tačno da će teže da se registruju. Euro 3 standard ima svoje parametre, i ako je auto u svojim parametrima, normalno će da se registruje. A ako su probijali ili skidali DPF filtere i skidali katalizatore, i ne treba im dozvoliti da se voze.

Dusko

15.11.2019. 10:15

Zasto drzava koja vaga ne zameni vozila u javnoj svojini koja ne ispunjavaju ni euro1 nego odmah po sirotinji. Najpre uveli kojekakve namete na vozila na gas pa se sada cude zagadjenju. Dajte siromasnima subvencije da izoluju kuce i stave dobru stolariju kako bi smanjili drva za ogrev

Mika

15.11.2019. 10:18

Hoce da kazu, da svi polovnjaci koji su usli poslednjih 5-6 godina nemaju jedan od katalizatora jer ih je banda prodavaca izvadila i spakovala samo ljusturu od lonca zarad 100 EURa ustede. Narod i nezna sta ima dok ne kupi. Zato prvo pohapsiti bandu koja radi prodaju starih katalizatora, kupce i prodavce. Zbog 100 EURa napravi toliku trovacnicu, ni jedan auto nije ni Euro 1 a kamoli dalje.

Ljubo

15.11.2019. 10:34

A osiromašeni uranium što bačen na ove prostore on ne zagađuje i on nije štetan po prirodu i čoveka ???? pa niko se ne kažnjava, a oni na koje je isti bačen sada treba da poštuju neke standarde. E pravdo imali te ??? Kada bude cena rada tj. plata na nivou onih koji propisuju ove standarde i zakone onda u redu, prirodu stvarno treba zaštititi , ali i radnika i seljaka......

Nele

15.11.2019. 11:03

Ma sve te benzinske i dizel motore polako u istoriju,dozvoliti uvoz bez carine i poreza elektromobila iz Kine,2-3 hiljade dolara odlican gradski automobil

Kizo

15.11.2019. 11:36

Kad se bude smanjio broj vozila smanjice se i pozrosnja goriva a onda ce kasa biti praznija....

neko

15.11.2019. 11:44

Kupio sam pre godinu dana polovan auto,benzinac,1.2 16v 6 brzina motor.Poseduje servisnu knjigu od prvog dana i iz Italije i iz Srbije.Vlasnik ga je bolesno odrzavao,preterivao.Na 5000km menjao ulje,filtere,sve sto je mogao a svake godine ulje u menjacu.U Aprilu sam bio na tehnickom,15 minuta merili izduvne gasove,ima kataliaztor i dve sonde,izduvni gasovi su daleko ispod gornje granice.Auto je 2002 godiste.Ipak ima veze kako je auto odrzavan i koliko je presao km.

MALI PERICA

15.11.2019. 12:19

ja nerazumem ljude koji voze dizele. . nikad ih licno nisam voleo. . servisi i odrzavanje skuplji nego kod benzinaca kao manje trose a cena ista kao benzin. .

Milan

15.11.2019. 12:42

Ova zabrana Euro 3 nije realna u Srbiji, jer bi onda vecina gradjana ostala bez prevoznog sredstva, pa bi pala potraznja nafte i bila bi ogromna steta na racun budzeta, tako da od toga nema nista. Mi nismo Evropa u ekonomskom smislu, niti cemo ikad biti.

Bane

15.11.2019. 15:19

Moj pokojni deda približno 50 godina je vozio automobile poput Fiće, Olimpije, Moskvića, Lade, FIjata 1300, Zastave 101, ... koji nisu ispunjavali ni jedan Euro standard i nikada nije bio bolestan niti mu je trebao lekar. Umro je prošle godine u 90.-oj godini života. Automobil je vozio do svoje 85. godine, imao lekarsko uverenje da je zdrav i sposoban. Toliko o "štetnosti" automobila i izduvnih gasova po zdravlje.

Lili Vu

17.11.2019. 09:55

@Bane - Sreca za vaseg pokojnog dedu sto je tada bilo mozda 50'000 automobila a danas ih ima na milione !!!!!

Lili Vu

17.11.2019. 09:53

A zar sve ove krntije u zemlji kada idu na tehnicki nece proci kontrolu emisije izduvnih gasova ????? Pa LJUDI....udavismo se !!! U Indiji i Kini vec mesecima narod oda samo sa maskama a deca sede kod kuce jer su skole zatvorene..... garav im i crn vazduh.... ubija !!!