ZABRANA uvoza automobila sa "evro 3" standardom motora realno bi mogla da stupi u Srbiji na snagu od 2021. godine. To je, inače, jedna od neophodnih mera za smanjenje zagađenja vazduha, kao i borbe sa opasnim otpadom, što stari automobili, kad izađu iz upotrebe, postaju.

Ovo je u nedelju izjavio ministar životne sredine Goran Trivan. Kako je dodato, nije siguran da više možemo da dozvoljavamo da naša zemlja bude groblje najlošijih automobila. Oni su sami po sebi opasni otpad i tu se ne radi samo o izduvnim gasovima, kojima zagađuju vazduh.

PROČITAJTE JOŠ - Vučić najavio zabranu starih automobila: Evo koje modele više nećemo smeti da vozimo

- Ministarstvo je daleko doguralo sa inicijativom za zabranu uvoza "evro 3" automobila, ali tu je potrebno postići i određen konsenzus u društvu - kazao je Trivan. - Ovde se ne radi samo o ekologiji, već i o bezbednosti. Najstarija vozila su i najmanje bezbedna.

Kako je naveo ministar Trivan, prvo bi bio zabranjen uvoz "evro 3" motora, a kasnije bi se razmislilo i o istom postupku za vozila sa "evro 4". Svakako, tek od polovine 2020. godine bismo mogli da rešimo sve administrativne stvari koje se tiču zabrane, pa je realno da eventualno stupi na snagu tek 2021. godine.

- I u ovome što se desilo poslednjih 15 dana, kada je zagađenost vazduha u pitanju, vidimo uticaj saobraćaja, on je značajno uticao na to - jasan je bio ministar Trivan. - Prvi korak da se smanji zagađenje vazduha jeste da se eliminišu neadekvatni motori, a drugi da se ograniči kretanje vozila koja najviše zagađuju.

ZDRAVLjE

ZDRAVLjE je najvažnije i neću uopšte kalkulisati. Učinićemo sve da zdravlje naših građana bude bolje. Ako 6.000 ljudi godišnje premine zbog lošeg vazduha, to mora da se spreči i ima načina za to, naglasio je ministar životne sredine Goran Trivan.