Radovi na rekonstrukciji i modernizaciji Tehničko - putničke stanice Zemun počeli su danas, a potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović je izjavila da će taj savremeni centar doprineti bržem, boljem i efikasnije, održavanju vozova.

Vrednost predviđenih radova je 50,8 miliona evra, a rok za završetak radova je 11. novembar 2021. godine.

Mihajlović je tom prilikom istakla da se mnogo ulaže u podizanje srpskih železnica i da će od 2014. do 2020. godine biti rekontruisano skoro 800 kilometara pruga.

PROČITAJTE JOŠ - Ministarstvo poručuje: Autobuski prevoznici mogu da koriste ''Miloš Veliki''

"Ovaj projekat TPS Zemun je od velikog značaja za železnice", istakla je Mihajlović i dodala da će sada održavanje vozova biti kao i u skoro svim ostalim zemljama u regionu.

Kako je rekla, održavnje vozova je sada na tri lokacije:u Topčideru, Makišu i u Zemunu, dok će kasnije sve biti u TPS Zemun.

Podsetila je da Srbija gradi i brzu prugu Beograd - Budimpešta, kao i da su železnice postale strateški važne za našu zemlju.

PROČITAJTE JOŠ -  Kolosek iz grada odlazi u istoriju

"Više od 200 miliona evra smo uložili u kupovinu novih vozova i uložićemo još 100 miliona, ali istovremeno ulažemo u ljude i prošle i ove godine je zaposleno oko 100 mašinovođa", naglasila je Mihajlović.

Ministarka dodaje da se trenutno realizuju investicije koje se tiču železnice vredne više milijardi evra.

Kaže da se do pre četirili ili pet godina o železnici govorilo sa nostalgijom i setom, dok su danas one strateški važne za Srbiju.

"Naš cilj je da građani požele da uđu u nove vozove i koriste železnicu", naglasila je Mihajlović.

Ona je zahvalila opštini Zemun i istakla da se bez učešća lokalnih samouprava takvi projekti se ne mogu realizovati, a direktore železničkih preduzeća pozvala da budu još efikasniji.

"Država daje novac, milijarde evra se ulažu u železnički saobraćaj, ulažemo u ljude i opremu, ali isto tako želimo da svaka železnička stanica bude jednako moderna kao i vozovi koji njima saobraćaju. Još mnogo posla je pred nama, ali slika železnice danas je mnogo bolja nego do pre par godina", kazala je Mihajlović.

Direktor Srbija voza Jugoslav Jović je rekao da se taj projekat realizuje zahvaljujući pomoći i inicijativi resornog ministarstva, te da je uz podršku Vlade Srbije obezbeđen kredit od EBRD-a u vrednosti od 52 miliona evra.

"Hvala potpredsednici vlade i celom timu, jer su prepoznali potrebe železničkog sektora. Projekat koji danas započinjemo vredan je 52 miliona evra, a rok za završetak radova je 27 meseci", rekao je Jović.

Predsednik opštine Zemun Dejan Matić je istakao da jedinstvena politika Vlade Srbije, grada Beograda i gradskih opština donosi rezultate i da će ovim projektom Zemun biti upisan na mapu saobraćajne infrastrukture države.

Pored toga, u Zemunu se ovih dana završava i projekat kgradnje pristana za međunarodne brodove, dodao je Matić.

"A naredne godine, kako smo i obećali, građani Batajnice dobiće petlju i priključenje na obilaznicu oko Beograda", rekao je Matić.

Direktor holdinga Energoprojekt Stojan Čolakov je rekao, ispred konzorcijuma izvođača radova, da je cilj tog projekta da se povećaju kapaciteti za kvalitetno i adekvatno održavanje vozova i dodao da će radovi biti izvedeni u roku.

Radovima je danas, posle 38 godina, nastavljena gradnja važnog dela beogradskog železničkog čvora.

TPS Zemun će nastavkom gradnje postati savremeni centar za održavanje voznih sredstava za prevoz putnika.

Posle 38 godina od izgradnje sadašnjih kapaciteta i puštanja u rad, tim projektom će početi izgradnja funkcionalne celine u kojoj će se održavati svi vozovi za prevoz putnika koji saobraćaju po srpskim prugama, kao i van granica Srbije.

TPS Zemun je namenjena održavanju putničkih vozova i njen manji deo izgrađen je još krajem sedamdesetih godina, pušten u upotrebu početkom osamdesetih godina i od tada nije ništa urađeno.

Stari objekat će biti rekonstruisan, ali i izgrađen potpuno novi, moderan deo, na ukupno 35 hektara površine, na zemljištu između stanica Zemun i Zemun Polje, koji će doneti savremeno upravljanje i održavanje vozova, kao i velike uštede u vremenu i novcu.

Nakon realizovanog tendera, 4. juna je potpisan ugovor za izvođenje radova sa konzorcijumom firmi Energoprojekt niskogradnja - Energoprojekt oprema i Colas Rail S.A.S. iz Francuske, u vrednosti od 50,8 miliona evra.

Projekat se finansira iz zajma Evropske banke za obnovu i razvoj.

U TPS Zemun održavaće se putnička kola, lokomotive i elektromotorne garniture, osim dizel motornih vozova.

Tu će se pregledati garniture, rasformirati vozovi i po proceduri ići na održavanje i pranje, ali i formirati i polaziti odatle. Takođe, tu će se nalaziti i smeštaj za osoblje odnosno prostor za odmor mašinovođa i konduktera.

Pre početka izgradnja Beograda na vodi, na prostoru stare železničkce stanice, postojale su razbacane radionice za sve što će biti objedinjeo u TPS Zemun.

Zato se ranije gubilo dosta vremena na manevrisanje, rastavljanje i sastavljanje vozova.

U okviru kompleksa TPS Zemun biće formiran jedinstven linijski tehnološki proces koji objedinjava sve vidove održavanja elektromotornih garnitura, putničkih kola i lokomotiva, što će povećati raspoloživost vozova.

Tim projektom planirana je izgradnja: nove hale za održavanje EMG 413 (štadler kao i nove EMG), nove hale za održavanje putničkih kola, nove hale za spoljno pranje, nove zgrade prijema i otpreme vozova, nove automatske merne stanice za dijagnostiku voznih sredstava, nove kotlarnice sa kompresorskom stanicom, zatim 17 km novih koloseka i pumpne stanice sa nadstrešnicom.

Takođe, predviđena je gradnja objekta za privremeno skladištenje otpada i objekta za smeštaj voznog i vozopratnog osoblja.

Kada je reč o rekonstrukciji i sanaciji postojećeg objekta, planirano je da se uradi: gornji i donji stroj pruge, hale za održavanje EMG 412, hale potpodnog struga, skladišta peska i skladišta ulja i vode.

Novi deo TPS Zemun će se nalaziti po sisrini između dva koloseka, levog i desnog kraka pruge prema Novom Sadu, pošto je taj prostor do sada bio iskorišćen svega 10 do 15 odsto kapaciteta.

TPS Zemun ni sadašnjim projektom neće biti potpuno završena u odnosu na prvobitni projekat, pošto je zapravo reč o završetku njene prve faze.

TPS Zemun će biti završena u odnosu na prvobitni projekat iz sedemdsetih godina 70 do 75 odsto, što je sasvim dovoljno za održavanje vozova i projektovane potrebe u narednih dvadesetak godina.

MIHAJLOVIĆ: OD EIB-A 140 MILIONA EVRA ZA AUTOPUT NIŠ-MERDARE

Potpredsednica vlade i ministarka građevine Zorana Mihajlović najavila je da će ove sedmice doći u Beograd evropska komesarka za transport Violeta Bulc i da će tom prilikom u "Beograđaki" biti otvoren sekretarijat Transportne zajednice Jugoistočne Evrope i da će sa EIB-om biti potpisani ugovori o finansiranju gradnje autoputa Niš-Merdare od ukupno 140 miliona evra.

"Evropska komesarka Bulc dolazi u sredu ili četvrtak i svečano ćemo otvoriti sekretirijat Transportne zajednice", rekla je Mihajlović odgovarajući na pitanja novinara.

Ističe da za Srbiju puno znači to što će se u Beogradu nalaziti sedište Transportne zajednice, jer ćemo tako moći da pričamo o velikim koridorima, zatim da utičemo i zajednički radimo na usklađivanju sa propsima EU, ali i da učestvujemo u donošenju odluka o osnovnim železničkim i putnim mrežama.

"Potpisaćemo ugovor sa Evropskom investicionom bankom o finansiranju za gradnju novog autoputa Niš - Merdare - Priština od 100 miliona evra, kao i ugovor o grantu (poklonu) od 40 miliona evra za prvu deonicu Niš - Pločnik dugu 34 kilometra", rekla je Mihajlović i dodala da se početak radova očekuje sledeće godine.

Napomenula je da se u prethodnom periodu radilo na izradi projektno - tehničke dokumentacije za gradnju tog autoputa.