AUTOBUSI ne mogu, a kamioni ne žele na novi auto-put "Miloš Veliki". Da bi autobusi mogli da promene trasu i voze novom saobraćajnicom, moraće da sačekaju oktobar sledeće godine, jer se prema važećim propisima novi redovi vožnje odobravaju jednom godišnje. S druge strane, kamioni izbegavaju Koridor 11 i tutnje i dalje Ibarskom magistralom, zbog čega u "Putevima Srbije" razmatraju mogućnost da i na ovom putu počnu da naplaćuju putarinu za teretnjake.

Putnicima koji idu do Zlatibora, Nove Varoši i dalje ka Crnoj Gori, novi put bi znatno skratio vreme putovanja. Prevoznici, međutim, ne smeju da koriste novu saobraćajnicu, jer bi na odredišta, na primer u Čačak, stizali ranije, a onda bi na peronima morali da čekaju i po pola sata da bi ispoštovali polazak po aktuelnom redu vožnje.

Pročitajte još - Gotovo milijardu evra u 5.000 kilometara regionalnih puteva, najavljena gradnja auto-puta "Vožd Karađorđe"(FOTO+VIDEO)

Mirko Vučinić, iz Poslovnog udruženja drumskog transporta "Panontransport", za "Novosti" kaže da nije moguće usaglasiti nove redove vožnje do proleća naredne godine, a da je početak obavljanja prevoza po njima moguć tek od oktobra 2020.

- U skladu sa Zakonom o prevozu putnika u drumskom saobraćaju, Privredna komora Srbije usaglašavanje predloga redova vožnje radi jednom tokom kalendarske godine, po zahtevima prevoznika - objašnjava Vučinić. - Prema Pravilniku o uslovima i postupku usaglašavanja predloga redova vožnje, oni, između ostalog, moraju da ispunjavaju i uslove u pogledu daljinara, koji treba da sadrži relacije na novootvorenoj deonici.

Zoran Drobnjak, v. d. direktora "Puteva Srbije", više puta je najavljivao uvođenje naplate putarine za teretnjake i na magistralnim putevima, ali njegova inicijativa još čeka "zeleno svetlo" u Ministarstvu građevinarstva.

Milan Božović, iz Komiteta za bezbednost saobraćaja, smatra da je to jedan od načina da se tranzitni saobraćaj prebaci na koridore, ali i da bi se teretnjacima mogao zabraniti prilaz ovim saobraćajnicama.

Pročitajte još - "Miloš Veliki" briše crne tačke, asfalt kao staklo

- Kod nas je problem što kamioni "beže" sa auto-puta i prave zastoj i gužve na magistralama, utiču na saobraćajne nezgode i na stanje puta, jer ga uništavaju - objašnjava Božović. - U mnogim evropskim zemljama su to rešili zabranama, pa kamioni mogu striktno da idu magistralnim putem, samo do mesta utovara ili istovara, i na auto-put se moraju uključiti na najbližoj petlji. Za te prolaske oni dobijaju posebne dozvole. To je testirano i dalo je dobre rezultate.

AUTO-PUT MORA DA SE ISPLATI

- Svrha koridora je da preuzme tranzitni saobraćaj, da bi rasteretila naselja od teretnog saobraćaja. Putarina od 2.500 dinara nije skupa, jer je to 15 litara nafte, a toliko kamioni potroše i u vožnji Ibarskom magistralom, jer je putovanje duže i kroz gužvu. Najčešće mali prevoznici žele da uštede i da novac od putarine stave u džep - kaže Milan Božović, iz Komiteta za bezbednost saobraćaja