TEK što se Srbija odužila drugom voždu Milošu Obrenoviću, kreće u poduhvat kojim će slaviti delo prvog - Karađorđa. U danu kada su prva vozila krenula auto-putem Miloša Velikog, vođe Drugog srpskog ustanka, predsednik Srbije Aleksandar Vučić najavio je izgradnju novog koridora, koji će povezati novootvorenu saobraćajnicu sa Koridorom 10, i to u Orašcu, gde je Karađorđe podigao Prvi srpski ustanak. Tu će biti tačka ukrštanja ipsilon kraka, koji će dalje voditi preko Topole, Rače, Svilajnca i Despotovca sve do Bora.

Procenjuje se da će nova saobraćajnica biti duga oko 245 kilometara i da će imati sedam petlji, preko kojih će biti povezana sa svim opštinama i gradovima kroz koje prolazi. Prvi korak koji predstoji u narednom periodu je izrada planske i projektne dokumentacije za deonicu državnog puta prvog reda, koji će nositi oznaku M-4.

Aleksandar Senić, direktor Sektora za upravljanje izgradnjom i stručni nadzor u "Koridorima Srbije", za "Novosti" kaže da je trasa novog puta iscrtana na osnovu Regionalnog prostornog plana za područje Šumadijskog, Pomoravskog, Raškog i Rasinskog upravnog okruga.

Pročitajte još - Gotovo milijardu evra u 5.000 kilometara regionalnih puteva, najavljena gradnja auto-puta "Vožd Karađorđe"(FOTO+VIDEO)

- Prva petlja biće u Orašcu, gde je Karađorđe podigao Prvi srpski ustanak, a druga u Topoli - objašnjava Senić. - Auto-put će prolaziti i kroz njegovo rodno mesto Viševac. "Vožd Karađorđe" još jednom tačkom biće povezan sa Koridorom 10, i to u opštini Velika Plana. Odatle ide u Svilajnac, prelazi preko Velike Morave i time se rešava višegodišnji problem mosta preko Morave, koji ima ovaj grad. Dalje kroz Despotovac stiže do Bora.

Predsednik Opštine Aranđelovac Bojan Radović nije u ponedeljak mogao da sakrije radost zbog vesti da će nova moderna saobraćajnica proći kroz srce Šumadije.

- Ovo za nas nije drastična, već dramatična promena - rekao je Radović. - Aranđelovac više neće biti slepo crevo, već čvorište koje će spajati "Miloša Velikog" i "Karađorđa", ali i Koridor 10. Neće imati tu slabost, da je isključen iz mreže auto-puteva. To nam donosi nove strateške pravce razvoja. Osim poljoprivrede i turizma, putevi će nam značiti i zbog dolaska novih investicija. Očekujemo da radovi počnu do kraja sledeće godine.

Predsedniku Opštine Svilajnac Predragu Milanoviću predlaže da radovi počnu u lokalnoj samoupravi na čijem je čelu.

- Imamo planove i projektnu dokumentaciju za izgradnju obilaznice i mosta preko Morave i spremni smo da ih ustupimo Republici - kaže Milanović.

Pročitajte još - AUTO-PUTEM "MILOŠ VELIKI" PROLAZE PRVA VOZILA: Vozači u čudu jer se putarina-ne naplaćuje (FOTO)

- Most koji je trenutno u upotrebi je usko grlo za četiri opštine, jer preko njega prelaze i vozovi, pa nekad moramo da čekamo i duže od pola sata. Stanovnicima Svilajnca, Despotovca, Petrovca na Mlavi i Žabara je nekad potrebno više vremena da stignu do Koridora 10, nego do Beograda, a do uključenja ima samo sedam kilometara.

Nenad Savković, predsednik Opštine Rača, smatra da je vreme da se i srce Šumadije poveže:

- Rača je na odličnom mestu i ima tri aerodroma na udaljenosti od 100 kilometara. Pozicioniraćemo se još bolje, da do naših pogona brže dolaze sirovine i da proizvodi lakše stižu do kupaca. To je šansa i da firme koje ovde posluju povećaju izvoz robe.

Pročitajte još - UTISCI VOZAČA NOVOM AUTO-PUTU: Fantastično, od sada ću samo autoputem; Fenomenalan je

BOR ČEKA GRADITELjE

RADUJE nas najava za novi krak auto-puta do Bora - rekao je za "Novosti" gradonačelnik Aleksandar Milikić. - To je velika stvar zbog razvoja grada i cele istočne Srbije. Osim rudarenja, otvara se mogućnost za proširenje poslova i u oblasti turizma i poljoprivrede. Bor je ove godine uložio tri miliona dinara u izgradnju lokalnih, gradskih i seoskih puteva i bitno nam je da uspostavimo ravnotežu u razvoju grada. "Vožd Karađorđe" će definitivno omogućiti povezivanje istočne i zapadne Srbije, ali i regiona.