SVI lokalni i opštinski putevi na području Pirotskog okruga, koji su na ovaj ili onaj način proteklih godina oštećeni prilikom rada mehanizacije i teških kamiona na istočnom kraku Koridora 10, biće vraćeni u prvobitno stanje i rehabilitovani! Ovo je u razgovoru sa čelnicima lokalnih samouprava obećala Zorana Mihajlović, ministarka saobraćaja. Zbog oštećenja lokalnih puteva proteklih godina je bilo mnogo problema, koji će po svemu sudeći otići u zaborav, a od Koridora će korist imati svi.

- Obaveza i dogovor sa svakom od četiri lokalne samouprave na teritoriji Pirotskog okruga je da se putevi ne samo vrate u prvobitno stanje, već da se rehabilituju i služe građanima. Ovaj posao uglavnom će raditi preduzeće "Koridori Srbije", procenjena vrednost je oko 50 miliona evra iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj. "Putevi Srbije" će, pored redovnog održavanja, uložiti dodatnih 600 miliona dinara za rehabilitaciju regionalnih puteva. Osim toga, ulagaćemo u infrastrukturu koja je veliki problem u celoj zmelji - rekla je ministarka Mihajlović nakon razgovora sa čelnicima Pirota, Bele Palanke, Babušnice i Dimitrovgrada.

Gradonačelnik Pirota Vladan Vasić je naglasio da su konkretizovani svi dogovori oko obnove puteva koji vode ka Babušnici, Palanci i Dimitrovgradu, ali da je dogovorena elektrifikacija pruge na Koridoru, obezbeđivanje pružnih prelaza i izgradnja postrojenja za prečišćavanje otpadnih voda. On konstatuje da će od izgradnje Koridora u njegovo puštanje u rad koristi imati čitav ovaj deo Srbije, ali i mnogi nezaposleni koji će naći posao na naplatnim rampama, benzinskim pumpama i sličnim objektima koji su prateći deo ovakve saobraćajnice. Predsednik belopalanačke opštine Goran Miljković, kaže da na području te opštine predstoji sanacija puteva ka Belanovcu, mostu na Nišavi, ka Svrljigu, ka Crvenoj reci i dva mosta koja su poprilično oštećena.


PROČITAJTE I: Ka Bugarskoj od jeseni u šest traka

Za predsednicu babušničke opštine Slađanu Nikolić, najbitnije je to što je u program obnove ušao put ka Pirotu u dužini od 20 kilometara, kao i sanacija puta ka Zvonačkoj banji koja je izuzetno važna za razvoj turizma. Na ovom putu inače ima dosta klizišta koja prorade tokom svake kišne sezone i unište ono što su putari tek uradili. Za Dimitrovgrađane je veoma značajno što je dogovorena sanacija puta ka visočkim selima, gde je poslednjih godina počelo da se revitalizuje stočarstvo. Ovu lokanu samoupravu najviše "žulja" i put u kanjonu Jerme, ali i obezbeđivanje pružnih prelaza. Zamenik predsednika opštine Zoran Gerov, kaže da je pokrenuta ideja da se na graničnom prelazu Gradina, otvori jedna traka samo za prelaz lokalnog stanovništva. Naime, među Dimitrovgrađanima je puno onih koji svakodnevno putuju u Bugarsku na rad u nekoj od tamošnjih fabrika, a ima i poprilično studenata koji se školuju u Sofiji.


OD EKSPROPRIJACIJE MNOGI "PROGLEDALI"

PREMA nezvaničnim podacima, samo od eksproprijacije na području Dimitrovgrada, Pirota i Bele Planke, tačnije u selima čijim atarima je prošao istočni krak Koridora 10, građani su dobili fantastičnih 15 miliona evra. Od tog novca su kupovani stanovi, kuće, pravljene nove zgrade, kupovani automobili potomcima, a ima i onih koji su novac uložili u nekretnine u Solunu, Beogradu, Nišu ili Novom Sadu. Srećni su oni kojima je trasa Koridora zavhatila po nekoliko zaparloženih njiva, dotrajalu vikendicu ili zapušteni šljivik ili sasušeni orah. Za njih ovde kažu: "Ojadio ga koridor i eto - progledao je!"