PLAĆENO ODSUSTVO ZA RADNIKE FIJATA: Na posao samo po pozivu
15. 06. 2019. u 13:02
Zaposleni kragujevačkog "Fijata" od 17. juna na plaćenom odsustvu do maksimalno 87 dana. Sa ovakvom "pauzom", znači da bi do kraja godine radili nepunih šest nedelja
RADNICI "Fijat-Krajsler automobili Srbija" će, do kraja ove godine, kako je odlučilo poslovodstvo, na posao dolaziti samo po - pozivu.
Rukovodstvo fabrike je donelo odluku da su zaposleni u kragujevačkom "Fijatu" od 17. juna na plaćenom odsustvu, koje može trajati najduže 87 radnih dana. Radnici "Fijata" su zbog te odluke zabrinuti, ali u Sindikatu veruju da ova fabrika ima budućnost i dodaju da su imali sastanke s poslovodstvom i premijerkom Anom Brnabić i da se, kako kažu, traži rešenje za sadašnje probleme.
Razlog za ovakav potez poslovodstva je pad potražnje automobila na svetskom tržištu. Zato će se proizvodnja u narednom periodu odvijati u skladu s potražnjom.
- Ministarstvo privrede je, na zahtev poslovodstva "Fijata", odobrilo dodatnih 87 dana plaćenog odsustva. To svakako ne znači da će i biti toliko neradnih dana - pojašnjava Zoran Marković, predsednik Samostalnog sindikata.
U Sindikatu kažu da bi 87 radnih dana plaćenog odsustva do kraja godine bio najgori scenario. To znači da bi zaposleni radili tek četrdesetak radnih dana.
- Videćemo kako će biti. Svako od nas je zabrinut. Na posao dolazimo zbog zarade od koje izdržavamo porodice. Dobar signal je to što se sa Vladom Srbije traži rešenje. O tome smo razgovarali sa poslovodstvom, imali smo sastanak i sa premijerkom Anom Brnabić, i verujemo da će fabrika u Kragujevcu opstati - kaže Zoran Marković.
Uz zebnju za budućnost, radnici su svesni toga da će se sadašnje stanje, odnosno već planirano umanjenje zarada, odraziti i na njihova primanja u narednoj godini. Recimo, za odmor ili dane praznika plaća se prosek iz prethodnih dvanaest meseci.
Za vreme provedeno na plaćenom odsustvu, zaposlenima će isplaćivati 65 odsto plate u odnosu na prosek zarade u prethodnoj godini.
OTPUŠTANjE NIJE U PLANU
U danima kada se organizuje proizvodnja, svi proizvodni radnici će raditi i tako ravnomerno deliti aktuelno stanje u fabrici, kažu u Sindikatu. Dodaju da nije u planu otpuštanje radnika.
Inače, radnim danom, u dve smene, sa proizvodnih traka u ovoj fabrici silazi 416 automobila.
Miša zaštita
16.06.2019. 07:21
Promašen model, u startu se videlo da je promašaj, a uz to i cena preko 12.000 evra, kada su svi proizvođači spustili cene te klase ispod 10.000 evra? Uz to u Srbiji sa platama od 250 evra, i kamatama na kredite prelo 20%, ko može da kupi novi auto? Narod se snalazi kupovinom polovnjaka do 2000 evra, kad i država nije htela da ih kupi za svoje službe, već Škode i Pežoe?
Komentari (1)