PLAĆENO ODSUSTVO ZA RADNIKE FIJATA: Na posao samo po pozivu

M. Luković

15. 06. 2019. u 13:02

Zaposleni kragujevačkog "Fijata" od 17. juna na plaćenom odsustvu do maksimalno 87 dana. Sa ovakvom "pauzom", znači da bi do kraja godine radili nepunih šest nedelja

ПЛАЋЕНО ОДСУСТВО ЗА РАДНИКЕ ФИЈАТА: На посао само по позиву

RADNICI "Fijat-Krajsler automobili Srbija" će, do kraja ove godine, kako je odlučilo poslovodstvo, na posao dolaziti samo po - pozivu.

Rukovodstvo fabrike je donelo odluku da su zaposleni u kragujevačkom "Fijatu" od 17. juna na plaćenom odsustvu, koje može trajati najduže 87 radnih dana. Radnici "Fijata" su zbog te odluke zabrinuti, ali u Sindikatu veruju da ova fabrika ima budućnost i dodaju da su imali sastanke s poslovodstvom i premijerkom Anom Brnabić i da se, kako kažu, traži rešenje za sadašnje probleme.

Razlog za ovakav potez poslovodstva je pad potražnje automobila na svetskom tržištu. Zato će se proizvodnja u narednom periodu odvijati u skladu s potražnjom.

- Ministarstvo privrede je, na zahtev poslovodstva "Fijata", odobrilo dodatnih 87 dana plaćenog odsustva. To svakako ne znači da će i biti toliko neradnih dana - pojašnjava Zoran Marković, predsednik Samostalnog sindikata.

U Sindikatu kažu da bi 87 radnih dana plaćenog odsustva do kraja godine bio najgori scenario. To znači da bi zaposleni radili tek četrdesetak radnih dana.

- Videćemo kako će biti. Svako od nas je zabrinut. Na posao dolazimo zbog zarade od koje izdržavamo porodice. Dobar signal je to što se sa Vladom Srbije traži rešenje. O tome smo razgovarali sa poslovodstvom, imali smo sastanak i sa premijerkom Anom Brnabić, i verujemo da će fabrika u Kragujevcu opstati - kaže Zoran Marković.

Uz zebnju za budućnost, radnici su svesni toga da će se sadašnje stanje, odnosno već planirano umanjenje zarada, odraziti i na njihova primanja u narednoj godini. Recimo, za odmor ili dane praznika plaća se prosek iz prethodnih dvanaest meseci.

Za vreme provedeno na plaćenom odsustvu, zaposlenima će isplaćivati 65 odsto plate u odnosu na prosek zarade u prethodnoj godini.

OTPUŠTANjE NIJE U PLANU

U danima kada se organizuje proizvodnja, svi proizvodni radnici će raditi i tako ravnomerno deliti aktuelno stanje u fabrici, kažu u Sindikatu. Dodaju da nije u planu otpuštanje radnika.

Inače, radnim danom, u dve smene, sa proizvodnih traka u ovoj fabrici silazi 416 automobila.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (1)

Miša zaštita

16.06.2019. 07:21

Promašen model, u startu se videlo da je promašaj, a uz to i cena preko 12.000 evra, kada su svi proizvođači spustili cene te klase ispod 10.000 evra? Uz to u Srbiji sa platama od 250 evra, i kamatama na kredite prelo 20%, ko može da kupi novi auto? Narod se snalazi kupovinom polovnjaka do 2000 evra, kad i država nije htela da ih kupi za svoje službe, već Škode i Pežoe?