TERET U PUNOJ BRZINI: Na srpskim prugama 16. novih Simensovih lokomotiva
13. 06. 2019. u 20:56
Sa koloseka četiri železničke stanice u Resniku krenula nova višesistemska "vektron" lokomotiva vukući natovarene vagone
SA koloseka četiri železničke stanice u Resniku u četvrtak, 13. juna je, nešto posle 10 časova, krenula nova višesistemska "vektron" lokomotiva vukući natovarene vagone. U "Srbija kargo" stiglo je 16 novih "Simensovih" lokomotiva i od četvrtka su u saobraćaju. Prevoziće robu od Pireja do Hamburga, od istoka do zapada. Vozni park železničke kompanije zadužene za prevoz robe poslednji put je podmlađen pre skoro četiri decenije.
Ugovor sa "Simensom" je potpisan prošle godine. Nabavka 16 lokomotiva koštala je 64 miliona evra, a sredstva su obezbeđena preko kredita Evropske banke za obnovu i razvoj.
- "Srbija kargo" sada u svom vlasništvu ima najsavremenije lokomotive, i tako učvršćujemo poziciju lidera u regionu - istakao je Dušan Garibović, direktor ovog preduzeća. - Naša najmlađa lokomotiva više nema 38 godina. Imamo nove, najsavremenije. One treba da podmire potrebe svih investitora koji su već došli u Srbiju i onih koji će doći. Srpskim prugama se godišnje preveze oko 13 miliona tona tovara i količina robe raste iz godine u godinu. Srbija je raskrsnica puteva i mi tu poziciju moramo da iskoristimo.
Pročitajte još - Počela rekonstrukcija pruge Markovac-Resavica
Nove lokomotive, međutim, moraće da sačekaju najmanje pet do šest godina dok prođu čitavim železničkim Koridorom 10 kroz Srbiju. Brza pruga od Beograda do Budimšepte će se raditi sledećih nekoliko godina. Počeli su radovi na pruzi Beograd - Niš, Niš - Priština, a u planu je i revitalizacija deonice Niš - Dimitrovgrad.
- Nema ničeg važnijeg od rekonstruisanih pruga i novih vozova - rekla je u četvrtak ministrka saobraćaja Zorana Mihajlović ispraćajući "Simensovu" lokomotivu na prvu vožnju. - Naš cilj je da Srbija i u železničkom, kao i u drumskom saobraćaju, bude nezaobilazni tranzitni koridor. Za to su nam potrebne obnovljene pruge, novi vozovi, obučene mašinovođe, kao i da pratimo tehnološki napredak u svetu. Moramo da nastavimo da ulažemo, ima još mnogo posla pred nama kako bismo za najviše pet do šest godina imali kompletno modernizovan železnički Koridor 10.
Pročitajte još - Kazahstanci obnavljaju srpske pruge
PREDSTAVLjANjE PLANA ZA DVE LINIJE METROA
FRANCUSKA firma "Ežis" predstaviće danas radnoj grupiVlade Srbije plan za prvedve linije beogradskog metroa, koje su u svojoj studiji predložili Gradu Beogradu.
- Najvažnija temasadasu uslovi finansiranja i načinda se ono obezbedi,jerje po studijifrancuske kompanije vrednost izgradnje prve i druge linije oko 4,4 milijarde evra - rekla je Zorana Mihajlović. - Izgradnja metroa je projekat koji po značaju prevazilazi sam Grad Beograd i zato smo i formirali radnu grupu u kojoj su i predstavnici vlade.
Bane
13.06.2019. 23:18
Baš su ih lepo obojili, još jedna žuta linija i jedna ljubičasta i može neki cvet !
Sve super, al im je kolor šema i logo katastrofa...
Kod nas je samo jedan sistem, a preko granice, ne mogu...
Komentari (3)