NEGOTIN - Za 34 godine postojanja hidroelektrana „Đerdap dva“ na Kusjaku kod Negotina proizvela je 46 milijardi 340 miliona 785 hiljada kilovatčasova. Da bi se ova energija dobila u termo sektoru to znači da je radnicima sa površinskog kopa Kolubara potrebno nešto više od dve godine da iskopaju potrebnu količinu uglja.


-Kvalitet naše energije je značajniji što je dobijena iz obnovljivih izvora i nema uticaja na eko sistem u okruženju. Stalnim ulaganjem u opremu i kadrove došli smo do toga da je HE „Đerdap dva“ danas proizvođač električne energije s maksimalnom pogonskom spremnošću – kaže Siniša Matović, direktor ogranka HE „Đerdap dva“.

Lane su na kusjačkoj elektrani pre roka završili kapitalne remonte agregata A7 i A8, remont trećeg stepena brodske prevodnice, remonte prelivnih polja 3 i 4, kao i remonte pomoćnih oprema i blok transformatora.


PROČITAJTE JOŠ: Evropa je rođena na Đerdapu!

- Krajem maja počinje kapitalni remont agregata broj 2 u trajanju od 117 dana, a remontnu sezonu završavamo sredinom decembra kada završavamo kapitalni remont agragata broj 1. Naša elektrana prvu polovinu godine radi maksimalnim kapacitetom, dok drugu polovinu, kada je na Dunavu manje vode koristimo za remonte. Skoro da nema opreme koju ne treba pregledati i u slučaju potrebe dovesti u maksimalno ispravno stanje. U ovom poslu koji sledi, kao i u prethodnim remontnim sezonama veliku pomoć pružaju nam naše kolege iz „Đerdap usluga“ kao i ostali partneri koji su dali veliki doprinos da imamo ovako dobre rezultate – dodaje Matović.

HE „Đerdap 2“, bogate istorije hidroenergetske strukture na Dunavu, građena je u dve faze, kao druga srpsko-rumunska elektrana na Dunavu. Kolko je njena gradnja bila momumentalna govori i podatak da je ugrađeno 105.000 tona ubetoniranih delova i sve ovo zaliveno sa 2.300.000 kubika betona. Samo elektro-mašinska oprema teži 7.014.900 tona.

LIVERPUL


Za izgradnju „Đerdapa dva“ iskopano je 13,5 miliona kubika zemlje. Ta zemlja bi, kažu na ovoj elektrani, zauzela čak 160.714 vagona, a kompozicija bi bila duga čak 2.507 kilometara. To znači da bi poslednji vagon bio u Obrenovcu, a lokomativa u Liverpulu.


AKADEMIJA


Na svečanoj akademiji uz učešće instrumentalista i Mešovitog Hora Umetničke škole „Stevan Mokranjac“, Hora Crkve Svete Trojice, kao i KUD „Stevan Mokranjac“, uručene su i jubilarne nagrade radnicima. Za vernost firmi jednu, dve i tri decenije nagrađeno je ukupno 19 radnika.


Foto: S.M.Jovanović

Foto: S.M.Jovanović