Kinezi preuzeli Ikarbus

S. B.

22. 03. 2019. u 07:28

LGNEA otplatila dugove zemunske fabrike i postala većinski vlasnik. Uz postojeće modele, proizvodiće električne autobuse i kombije

Кинези преузели Икарбус

Foto A. Stevanović Živković

OTPLATOM dugova zemunskog "Ikarbusa", kineska kompanija "Landžu Guangdong nju enerdži automobile" (LGNEA) postaje njegov većinski vlasnik. Kinezi su otkupili 9,5 miliona evra teška zaduženja našeg proizvođača autobusa i tako stekli pravo da preuzmu nešto više od 50 odsto kompanije. U pogonima "Ikarbusa" nameravaju da zadrže postojeće modele, ali i da počnu proizvodnju električnih autobusa i kombija.

Srbija i kineska kompanija su prošle godine potpisale memorandum o razumevanju, a nekoliko meseci kasnije i protokol o tome kako će se on ostvariti.

- Privrednom sudu u Beogradu će uskoro biti predat unapred pripremljen plan reorganizacije koji predviđa da kineska kompanija postane vlasnik 51 odsto "Ikarbusa" - objašnjavaju u Ministarstvu privrede. - "Ikarbus" bi trebalo da bude jedna od prvih kompanija u Evropi koja će još ove godine izaći na tržište sa elektroautobusima. Očekuje se da većinski vlasnik uloži sredstva u kupovinu nove opreme, obuku zaposlenih i obnovu proizvodnih kapaciteta i uvede najsavremeniju tehnologiju proizvodnje autobusa.

DRŽAVNI DEO PREUZIMANjE "Ikarbusa" se očekivalo sredinom ove godine. Preuzimanjem 9,5 miliona evra duga, Kinezi preuzimaju 51 odsto kompanija. U vlasništvu države ostaće 26 odsto preduzeća. Ostatak pripada malim akcionarima.

Kineska kompanija je krajem prošle godine najavila da će Kina 2019. uložiti značajna budžetska sredstva za razvoj autonomnih vozila. Preuzimanje "Ikarbusa" se odavno očekuje. U zemunskoj fabrici veruju da bi već za nekoliko meseci mogli da počnu proizvodnju električnih autobusa i da će biti potrebe za zapošljavanjem novih rdanika.

- Godinu dana čekamo da se okonča privatizacija. Pre nekoliko dana LGNEA je otpplatio dugove "Ikarbusa", i tako su se stekli uslovi da kroz unapred pripremljen plan reorganizacije postane većinski vlasnik fabrike - objašnjava Aleksandar Vićentić, direktor "Ikarbusa". - Mi smo pre Nove godine završili socijalni program. Ostalo je oko 120 radnika. Očekujemo, pošto se planira proizvodnja, da ćemo do kraja godine zaposliti značajan broj ljudi. Većinski vlasnik će zadržati postojeći proizvodni program. To je dizel program, ali planira i da započne proizvodnju elektroautobusa i elektrokombija. Elektroautobusi bi mogli da počnu da se proizvode za nekoliko meseci.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (23)

žELJKO

22.03.2019. 07:43

Znanja radi Kinezi su godinama vlasnici VOLVA a skoro su kupili oko 21% dionica MERCEDESA.........Ikarbus je sitan,kamo sreće da smo Kini prodali i FAP kada su bili zainteresirani

ulicni hodac

22.03.2019. 07:53

e sad da imamo normalne ministre, a ne vecite strucnjake za sve i svja, dosao bi i Volkswagen, jer mi imamo rudnike litijuma, a elektricna i hibridna vozila su buducnost... Oni su nasu prodali, poklonili..

proizvodiće električne autobuse i kombije

22.03.2019. 07:54

A leteće automobile? Šta kaže Vučić?

рашинац св

22.03.2019. 09:08

србин оде у иностранство и буде слуга,србин у србији ради код странаца као слуга,да ли то значи да са нашом памети нешто није уреду...?

Stinger

22.03.2019. 12:03

@рашинац св - Pa naravno. Ne samo sa pameti vec i sa obrazovanjem, kulturom, istrajnoscu, iI sa jos mnogim drugim stvarima.

Koja d Inka

22.03.2019. 09:42

Napisite kome je fabrika bila dugna , koloko drzavi koliko radnicima a koliko ostalim poveriocima. Tu cemo videti odakle pare u budzetu.

Deki

22.03.2019. 10:23

Svaka cast Kinezima i puno upseha ali me samo interesuje da li je to taj Mercedes koji je predsednik toliko najavljivao pre nekoliko godina?

Pera

22.03.2019. 10:42

Nadam se da će bar malo popraviti kvalitet izrade autobusa, koji se raspadaju posle par godina upotrebe

Не липши магарче, до неолибералне зелене демагошке траве

22.03.2019. 16:21

@Faca - Наравно зомби, пошто твоји омиљени фашисти из ЕУ и УСА, нису спремни уложити ни платити један једини евро у Србију, а да не узму 10.Само да отму на најсуровију силу, ако је икако могуће, то је једино што их занима.Па да их овде не би (пре)дуго чекао " да дођу", најбоље је да спакујеш прње, и одеш код њих, на пут без алтернативе, и надам се без повратка............