NOVA ruta putovanja i duže čekanje na karte, to su problemi sa kojima su se susreli nesuđeni putnici "boing maks" aviona. I to je zadesilo samo one koji su krenuli put dalekih destinacija, uz usluge neke od bliskoistočnih avio-kompnija. Raspored dolazaka i polazaka na Aerodoromu "Nikola Tesla" i u četvrtak je ispoštovan.

Pročitajte još: Zabrana letenja Boinga ne utiče na putnike

Dva "Boingova" modela, posle dve avio-nesreće u četiri meseca, ne smeju da nadleću veći deo planete. Posle Evrope, zabranu su uvele i Sjedinjene Američke Države i Kanada. Do Beograda i iz njega ovim avionima su prevozile samo kompanije "Flaj Dubai" i "Norvidžan". Obe su ga zamenile drugim avionima.

- U skladu sa direktivom koju je izdala Generalna direkcija za civilnu avijaciju, flota od 11 "boing 737 maks 8" i 2 "boing 737 maks 9" prizemljena je - stoji u saopštenju "Flaj Dubaija". - "Flaj Dubai" prilagođava svoj raspored kako bi smanjio probleme putnika i obaviće letove sa svojom flotom "boinga 737-800". Tamo gde su otkazani letovi, "Flaj Dubai" će direktno kontaktirati sa putnicima.

Pročitajte još: U Srbiji zabrana letova Boinga 737-8 MAX i 737-9 MAX

Od avio-kompanija koje lete do Beograda, u svojoj floti ove modele ima i poljski "Lot", ali nikada ga nikada nije koristio na letovima do srpske prestonice.

- Mi kao agencija nismo imali problema - čuli smo u jednoj agenciji koja se bavi prodajom karata. - Javile su nam se avio-kompanije i obavestile su nas da su zamenile sporne avione drugima. One su same obaveštavale putnike o eventualnim izmenama konekcija i putovanja. Na njima je i da nadoknade troškove smeštaja, ukoliko su putnici imali bilo kakav problem sa letom.

Jedino je izvesno da putnici neće biti oštećeni. Kompanije su dužne da im nadoknade troškove smeštaja, ukoliko se desi da im je let otkazan. S druge strane, one same trpe veliku štetu. U ovom trenutku niko ne može ni da pretpostavi koliko dugo će sporni modeli biti prizemljeni.

- U proseku, puna istraga uzroka nesreće traje do godinu dana. Zbog potrebe da se što pre sazna šta je izazvalo nesreću, posle nekoliko nedelja se obično dobiju preliminarni rezultati - kaže Petar Vojinović, glavni urednik portala "Tango siks" . - Oni se dobijaju na osnovu materijala iz crne kutije. I to će se znati za nekoliko dana. Ukoliko to ukaže da je uzrok bio neki veliki tehnički problem, za koji je odgovoran "Boing", avioni bi mogli da ostanu prizemljeni. Može da se pokaže da je problem nešto sasvim drugo i da nema potrebe da oni ostanu na zemlji. Putnike to ne zanima, ali za avio-kompanije su to ogromni troškovi. Nekoliko dana prizemljenja ih košta stotine hiljada dolara. Da li će iz tog proisteći odštetni zahtevi prema "Boingu", to se još ne zna. U većini nesreća ispostavi se da je uzrok ljudski faktor.

NEMA IH U NAŠOJ FLOTI

U REGISTRU vazduhoplova u Srbiji nije upisan model "boing 737-8 maks", kao ni "boing 737-9 maks", podaci su Direktorata civilnog vazduhoplovstva Srbije. To znači da naše avio-kompanije u svojoj floti nemaju sporne modele.