ŽALBE NA KVALITET OBUĆE: Ne priznaju reklamacije
20. 11. 2018. u 19:02
Svaka treća reklamacija odnosi se na obuću, a čak njih 70 odsto trgovci odbijaju
Prava potrošača nema ko da štiti Shutterstock
ŽALITI se na kvalitet obuće u Srbiji najčešće je jalov posao. Svaka treća reklamacija vezuje se za cipele i patike, a odgovor trgovaca u gotovo 70 odsto slučajeva je negativan. Nekada se u odbijanju pritužbi prodavci pozivaju na ovlašćene laboratorije, od kojih se nikako ne može očekivati pozitivan odgovor. Jer, upravo oni daju potvrde kvaliteta pri uvozu i ne mogu kasnije svoje potvrde i pobijati.
To je nedavno shvatila i Beograđanka M. S. koja se trgovcu požalila na kvalitet patika. Kako propisuje zakon, odgovor od trgovca je dobila u roku od osam dana. Reklamacija joj je odbijena uz objašnjenje - "nepravilno korišćenje", a to je potvrdio i "Jugoinspekt" kao ovlašćena laboratorija. Problem je što je ova laboratorija uvozniku potvrdila kvalitet iste sportske obuće.
- Tako dolazimo u situaciju - "kadija te tuži, kadija ti sudi" - žali nam se M. S. - Kako mogu da očekujem da mi odobre žalbu, kada bi onda "Jugoinspekt" pobio svoju prethodno datu potvrdu kvaliteta koju je dao pri uvozu. Sigurno neće reći da su patike pukle zbog lošeg kvaliteta, kada su pri uvozu rekli da su dobrog kvaliteta. Patike sam platila skoro 20.000 dinara. Nisam pokisla u njima i nisam ništa uradila da bi se raspale posle dva meseca.
To je, prema rečima Petra Bogosavljevića, predsednika Pokreta potrošača Srbije, klasičan primer sukoba interesa. On smatra da je nedopustivo da kuća koja potvrđuje kvalitet obuće kasnije presuđuje o reklamaciji na tu istu obuću.
PROČITAJTE I: NE PRIHVATAJU REKLAMACIJE: Trgovci nerado vraćaju novac
- Rok za reklamaciju od šest meseci je dat upravo zbog toga što je u toku tog perioda odlepljivanje đonova ili rašivanje posledica najčešće fabričke greške, nikako greške potrošača - kaže Bogosavljević. - Iza objašnjenja "nepravilno korišćenje" ili "nepravilno održavanje" najčešće stoji loš kvalitet.
OCENjUJU ODOKATIVNO
GODIŠNjE Nacionalnoj organizaciji za zaštitu potrošača (NOPS) stigne oko 17.000 žalbi na kvalitet proizvoda i usluga. Trećina se odnosi na telekomunikacije - mobilne telefone, ali i usluge, druga trećina na kvalitet obuće, a poslednja trećina na svu ostalu robu i usluge. To znači da se godišnje na kvalitet obuće NOPS požali oko 5.600 građana.
- Najveći problem je što se potvrde o kvalitetu izdaju samo na osnovu organoleptičkih analiza - kaže Goran Papović, predsednik NOPS. - Potvrđuju kvalitet na osnovu izgleda patike. Dodatno je što trgovci reklamacije i ne šalju laboratorijama, već odgovore sami i to najčešće negativno. Moramo da uvedemo standarde u propise koji bi garantovali kvalitet robe pri uvozu.
Mile
20.11.2018. 19:19
Mene cudi i da 30 % prodavaca uvazava reklamacije , jer ne postoje nikakve lose posledice po njih. Zakon stiti potrosace samo u Nazivu . Tu je dobra volja prodavaca i nista vise . Van toga prva i poslednja solucija je sud , a ko ce da se vuce po sudovima za jedne patike ? Zato trgovci svega ne samo patika rade sta hoce, to im omogucava zakon .
Ruku na srce. Moja supruga kada god je reklamirala obucu za nju ili dete uvek su uvazavali. Cak je jedna sportska radnja dala cerkici nove rolere zato sto zatezac nije hteo da zatvara. A stare je bas izvozala.
Imao isti problem. u N sport u kupio patike,posle mesec dana pukle. Otišao da reklamiram odbijaju reklamaciju i bez prava na žalbu. Odem kod tržišnog inspektora on mi otvoreno kaže da ne može da pomogne. STRASNO
@Zare -
Ова прича има бар два лица. Лично знам људе који након месец или два ношења патика оду и рекламирају, па пново и тако у круг годинама!
Komentari (11)