SPORNU deonicu od Uba do Lajkovca, na Koridoru 11, umesto domaćih graditelja, završiće kinesko-azerbejdžanski konzorcijum kompanija "Šendong haj spid grupa" i "Azvirt". Ministarka građevine Zorana Mihajlović je nedavno izjavila da su domaći "Planum" i "Putevi Užice" odbili da rade sanaciju 4,5 od ukupno 12,5 kilometara, da su sklonjeni sa gradilišta i da im je naplaćena garancija od oko 340 miliona dinara. Domaći neimari u petak nisu bili raspoloženi za izjave, ali kažu da i oni spremaju odgovor.

PROČITAJTE JOŠ - Preostali kilometri samo uz koncesiju?

"Planum", pošto im je Ministarstvo aktiviralo garanciju, najavljuje tužbu. Ovo domaće preduzeće, koje nedavno proslavilo 70 godina rada, trenutno više nije angažovano ni na jednoj deonici u Srbiji.

PROČITAJTE JOŠ - Biće posla na pruzi

- Nema mesta za srpske firme - bio je kratak komentar i Vasilija Matića, direktora "Puteva Užice".

Afera oko loše urađene deonice od Uba do Lajkovca, inače prve završene na budućem Koridoru 11, počela je u novembru prošle godine. Taj deo puta nije ni bio pušten u saobraćaj, jer nije bio povezan sa drugim deonicama. "Putevi Srbije" su u aprilu prošle godine u izveštaju utvrdili brojna oštećenja na površini kolovoza, konstatovane su pukotine na asfaltu od po tri centimetra, ulegnuća ispred i iza mostova, kao i bele fleke na asfaltnom zastoru na mostovima. Zbog toga je ovo preduzeće tražilo od "Koridora" da izrade projekat sanacije ove deonice, a "Koridori" su za to u junu angažovali Saobraćajni institut CIP.

Izvođači radova "Planum" i "Putevi Užice" su tvrdili da je problem nastao zbog lošeg projekta, a da su oni radili kako treba. I početni projekat je radio CIP, pa je to verovatno razlog što nisu bili spremni da rade sanaciju po istim uputstvima.

Inženjeri iz CIP-a su lane utvrdili da pukotine idu kroz ceo asfaltni sloj, kao i da su nastale na dnu slojeva auto-puta. Ocenili su i da je glavni uzrok oštećenja sloj drobljenog kamena i nasip od gline koji se nalaze na dubini od 87 do 100 centimetara. Samo posle pregleda deonica auto-puta na koje su ukazali "Putevi Srbije" predloženo je da se sanira 2.620 metara kolovoza, a procenjeno je da bi za to bilo potrebno oko 580 miliona dinara. CIP je predložio sanaciju još 1.995 metara auto-puta, a okvirna procena je da bi popravke ukupno koštale 1,069 milijardi dinara!

PLjUŠTALE PRIJAVE

MINISTARSTVO građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture podnelo je u novembru prošle godine krivičnu prijavu Tužilaštvu za organizovani kriminal protiv 14 odgovornih lica na čelu sa bivšim ministrom Milutinom Mrkonjićem. Prijave su podnete protiv direktora građevinskih preduzeća - PzP "Beograd" Bore Jelića, AS "Putevi Užice" Milana Bojovića i Ratomira Todorovića direktora AD "Planum". Na spisku osumnjičenih su i inženjeri iz Instituta za puteve, "Koridora Srbije" i Saobraćajnog instituta CIP koji su bili angažovani kao nadzorni organ i trebalo je da ukažu na propuste i korišćenje neadekvatnog materijala.