Vlasnik turske kompanije "Čengiz holdnig" Mehmet Čengiz, biznismen i blizak prijatelj turskog predsednika Erdogana i izrazio spremnost da se nadmeće na tenderu za izbor strateškog partnera.

"Sve državne kompanije koje smo u Turskoj privatizovali danas uspešno rade, a privatni sektor u našoj zemlji je od dolaska Erdogana procvetao. Rudarstvo je specifična industrija i smatram da, čak i da neka zemlja ima novac da podstiče tu granu, to nije njen posao, već posao za privatni sektor," rekao je Čengiz u razgovoru sa direktorom RTB Blagojem Spaskovskim tokom posete Boru gde je bio zajedno s braćom i saradnicima.

Čengiz je, inače, vlasnik i prvi od četvorice braće Čengiz koji su osnovali i vode kompaniju u Turskoj i ovo je njihova druga poseta Basenu u poslednjih mesec dana.

Početkom juna, kada je zainteresovanost ovog turskog investitora za RTB Bor potvrdio i predsednik Srbije, Bor i Majdanpek je sa saradnicima posetio član Borda direktora turske kompanije, Seref Čengiz, a ovog puta došao je lično vlasnik Mehmet Čengiz.

U razgovoru sa menadžmentom borske kompanije istaknuto je da se ona interesuje za RTB Bor i nadmetanje na tenderu pre svega jer želi da širi poslovanje njihovog ogranka koji pokriva rudarsku infustriju.

"Čengiz hilding" posluje u oblasti građevinsarstva, energetike, rudarstva, turizma i medija, a preko svojih firmi "Eti Bakir" i "Eti Aluminijum" šire poslovanje i u oblasti rudarstva.

PROČITAJTE JOŠ: Mehanizacija RTB ’’Bor’’ oslobodila zavejan autobus (FOTO)

"Ovde smo ne samo zbog dobrih odnosa između naših zemalja, već i zbog izuzetnih odnosa naših predsednika - Erdogana i Vučića", naveo je Čengiz.

On će zajedno s braćom i stručnjacima u oblasti rudarstva, geologije i metalurgije iz ćerke-fimke "Eti Bakir" tokom dvodnevne posete razgledati lično sve pogone u sastavu RTB-a u Boru i Majdanpeku.

Kaže da državne kompanije nemaju mogućnost donošenja brzih odluka, dok privatne imaju i to smatra velikom prednošću firme na čijem je čelu.

Inače, njegova je kompanija uključena u izgradnju brojnih infrastrukturnih projekata u Turskoj, gradi autoputeve, mostove, tunele, brane, železnice, metroe, cevovode, elektrane, aerodrome, rudarske i industrijske objekte.

U maju 2013. godine potpisali su ugovor vredan 22 milijarde evra za izgradnju trećeg međunarodnog aerodroma u Istanbulu, a u njihovom je vlasništvu i topionica u Samsunu, jedino metalurško postrojenje u Turskoj, ali i podžemni rudnik bakra "Kjurej".

Pored bakra i aluminijuma, kako se čulo na sastanku, ova turska kompanija bavi se i proizvodnjom kobalta, volframa, cinka, antimona i fosfata.

Ovu veliku i izuzetno profitabilnui kompaniju, kroz četiri firme u četiri različite industrije, vode četvorica braće - Mehmet, Seref, Ekrem i Asim koji čije i bord direktora a svako upravlja poslovanjem u jednoj industrijskoj grani.

Kompaniju u vlasništvu Mehmeta Čengiza čine 35 preduzeća koja imaju godišnji prihod veći od pet milijardi dolara.