NjIHOVI proizvodi povezuju dugu srpsku tradiciju tkanja tekstila i najbolju domaću vunu sa izuzetnim savremenim dizajnom. Iznenađujuće tanki i topli, odličan su regulator toplote uz prirodna antibakterijska svojstva. NITI Designed kilims & blanket je start-ap firma koja izrađuje posebne ručno tkane ćilime i ćebad.

A sve je počelo još u detinjstvu osnivača i vlasnika firme - Ljubice Milutinović.

- Još odmalena sam svakodnevno posmatrala svoju baku Milinku kako marljivo tka i od nje naučila osnove tkačkog zanata, pa su u neku ruku NITI nastavak porodične tradicije - priča Ljubica Milutinović, vlasnik kompanije NITI Designed kilims & blankets. - Kuća je bila puna ćilima i drugih tradicionalnih tekstilnih proizvoda i uvek sam imala želju da nešto na njima promenim, bilo da je boja, kompozicija ili šara.


PROČITAJTE JOŠ:
Matijević: U Srbiji jedino radnik jeftiniji

To je posebno došlo do izražaja kada je Ljubica Milutinović stekla iskustvo u dizajnu enterijera i bolje upoznala tržište tepiha. Za razliku od sličnih proizvoda koji su se mogli naći čak i na luksuznom tržištu, kvalitet i dugotrajnost ćilima su bile neuporedivnj. Ono što je nedostajalo je bio dizajn koji će pomeriti granice u ovoj tradicionalnoj tehnici uopšte.

- Tu je bila prilika i tako je i nastala ideja! Poštujući tradiciju, uz negovanje porodičnih vrednosti i profesionalan pristup svim aspektima poslovanja počinjem oblikovanje brenda NITI koristeći znanja i iskustva stečena na fakultetu i kroz posao, i pristupajući svakom pojedinačnom proizvodu kao mini projektu u arhitekturi - priznaje Ljubica Milutinović. - Ono što je sjajno kod arhitekture je što vas ta škola nauči jednom kreativnom i sistemskom razmišljanju, kao i umeću realizacije zamišljenog što mnogo pomaže kako u stvaralačkom procesu tako i u ukupnoj NITI priči.

Sledilo je puno čitanja i istraživanja o tkanju ali i o vođenju biznisa. Pa, ipak, mnoge stvari, kaže vlalsnica, u radu na ovom projektu idu više instinktivno i iz srca, nego po nekim strogim pravilima.

- Tako su gradovi i zemlja u kojoj živim, deo mog sveta a samim tim i kreativnog procesa i inspiracije - kaže Ljubica Milutinović. - Nalazim je u njima, ali i u prirodi, arhitekturi, modi, nekada u tradicionalnim motivima, ornamentima iz manastira... Kada radite nešto drugačije, eksperimentisanje i posvećenost su ključ uspeha. Svakom pojedinačnom komadu se posvećujem i uvek ga posmatram iz ugla arhitekate i zamišljam za kakav enterijer bi taj proizvod bio idealan. Tepisi, ćebad, zavese i tekstil uopšte je nešto što daje dušu i menja akustiku prostora u koji se unese i to je ono što uvek imamo na umu pri dizajniranju.


PROČITAJTE JOŠ:
Za obmane u reklami niko ne odgovara

IZUMIRE TKAČKI ZANAT

NITI su se razvile kao brend, pre svega na "Instagramu".

- Zbog vizuelne prirode aplikacije, omogućio mi je, ne samo da prikažem NITI priču, nego i povezao sa kupcima iz regiona ali i iz Londona, Pariza, Osla, pa čak i iz Njujorka i Sidneja - kaže osnivač firme Ljubica Milutinović. - Ono što se vrlo brzo pokazalo kao izazov je kako povećati kapacitet proizvodnje, jer sam mnoge ponude morala da odbijem zbog dugog vremena izrade proizvoda i nedovoljnih kapaciteta. Tkački zanat već godinama zamire, pa se pronalazak dobrih tkalja pokazao kao najteži deo celog procesa iako je jedan od glavnih ciljeva ovog projekta upravo zapošljavanje starijih žena iz udaljenih sela u Srbiji, ali i nacionalnih manjina i drugih ugroženih grupa.