DIREKTOR LIDL SRBIJE: U korpi kvalitet uz najniže cene
18. 06. 2018. u 20:02
Direktor nemačkog lanca Tomislav Šapina za ''Novosti'': Od domaćih proizvođača 350 artikala. Dugo smo pripremali dolazak
Foto D. Milovanović
DO kraja godine, u jednom danu, u Srbiji će proraditi između deset i 20 novih prodavnica. Nemački trgovinski lanac "Lidl" otvara vrata. Nedavno su otvorili svoj logistički centar u Novoj Pazovi, jer je to preduslov da, kad počnu da rade trgovine, sve funkcioniše "kao sat".
Direktor "Lidl Srbije" Tomislav Šapina govori, za "Novosti", šta dolazak novog "igrača" u srpsku maloprodaju znači za potrošače, ali i konkurenciju.
* Da li garantujete niže cene od konkurencije?
- Naš cilj je da potrošačka korpa s kvalitetnim proizvodima bude najpovoljnija u "Lidlu".
* Da li će cene biti niže nauštrb kvaliteta ili marži?
- Za nas nema kompromisa kada je u pitanju kvalitet, što je prvi kriterijum za odabir "Lidlovih" brendova. Tek kada to ispunimo, radimo na tome da visok kvalitet bude dostupan. Povoljne cene možemo da obezbedimo, jer u našim procesima nema rasipanja. Efikasni smo na svakom koraku - u organizaciji procesa, na skladištenju, pakovanju koje omogućava da se roba lako izlaže, na potrošnji energije.
* Koliko će na rafovima biti domaće, a koliko strane robe?
- Još se formira asortiman za samo otvaranje, ali ono što sada znamo je da će domaći dobavljači biti zastupljeni sa više od 350 proizvoda, što kroz lokalno poznate marke, što kroz proizvode koji se proizvode pod "Lidlovim" brendovima.
.jpg)
* Na raspisani konkurs za 1.500 mesta javilo se čak 23.000 kandidata. Da li ste igde naišli na toliku ponudu?
- U toj brojci mi pre svega vidimo dokaz da smo u Srbiji poželjna kompanija za zaposlenje. To je delom zbog toga što se "Lidl" dokazao kao dobar poslodavac u mnogim evropskim zemljama i da je dobar glas o nama došao pre otvaranja prodavnica. Sa druge strane, kao fer i transparentna kompanija, kada smo oglasili poziciju prodavca, otvoreno smo rekli šta očekujemo i šta nudimo, što je naišlo na odličnu reakciju. Naš način organizacije posla znači da prodavci imaju razne vrste zaduženja, a mi im zauzvrat nudimo petodnevnu radnu nedelju, adekvatnu naknadu i nadoknadu po sistemu "svaki minut se plaća". Svesni smo toga da je ključ uspeha u sponi zadovoljnih zaposlenih i zadovoljnih kupaca.
* Zašto ste toliko čekali da dođete u Srbiju? Šta se to promenilo i da li je bilo nekih prepreka?
- Ne bih rekao da smo čekali, niti da je bilo prepreka. Mi se temeljno pripremamo da uslužimo naše potrošače, pa i pored toga, otvaranje će se desiti u interno zadatim rokovima. Upravo da bismo mogli da u jednom danu uspešno otvorimo između 10 i 20 prodavnica, da taj sistem istog dana funkcioniše kao sat, potrebno je dobro promisliti, testirati i uskladiti mnoge procese.
* Kako procenjujete konkurenciju u Srbiji?
- Tržište maloprodaje u Srbiji je takvo da ima mesta za nove "igrače", posebno zato što će "Lidl" biti prvi i jedini savremeni diskontni lanac. Potrošači s pravom traže bolje ponude, a uveren sam da "Lidl" sa najboljim odnosom cene i kvaliteta može da dobije njihovo poverenje i osigura stabilno poslovanje.
* Da li navike srpskih potrošača da odlaze u male nabavke idu naruku vašoj poslovnoj politici?
- Navike potrošača se, kao i ostali činioci na tržištu, menjaju. Naše je da te promene pratimo i na njih odgovorimo. Uveren sam da će "Lidlov" koncept jedinstvenog iskustva kupovine, koji je uspešan u zemljama širom Evrope, biti dobro prihvaćen i u Srbiji.
.jpg)
LOJALITI KARTICE
Da li će biti lojaliti kartica, posebnih pogodnosti za verne potrošače?
- O ovome je zaista rano govoriti, ali bih svakako želeo da naglasim da će kupovina u "Lidlu", svakoga dana po redovnim cenama, uvek biti isplativa.
.jpg)
KONTROLA SVEŽINE PROIZVODA
Upravo ste otvorili logistički centar u Novoj Pazovi. Šta to znači za domaće potrošače?
- Ovaj centar će biti polazna tačka za sve proizvode koje ćemo ponuditi, i to je mesto na kome, pre ulaska robe u sistem, proveravamo kvalitet i svežinu proizvoda. Takođe, odavde će se svakodnevno isporučivati roba u naše prodavnice. Obe stvari su za potrošače vrlo važne, jer su preduslov za sveže i kvalitetne proizvode na policama.
nena
18.06.2018. 21:57
ne postoji u lidlu pozicija prodavca ili kasir, vec se radi sve od magacina do pekare preko pakovanja robe u raftove do kase.
@nena - Zaboravio si i ciscenje posle radnog vremena.
@nena - Koga briga kad placaju bolje nego svi ostali. A i kad se radi brze prodje vreme. Problem je sto u Srbiji skoro svi gledaju da hvataju krivine i sto manje rade a sto vise zaradjuju. Toga u Lidlu nema, zato se oni, poput tebe i bune.
@nena - ciscenje se mahom radi pred kraj radnog vremena dok kupci jos uzimaju potrebstine, radnici se kroz prodavnicu setaju metlom i masinom za pranje poda. i posle zatvaranja prodavnice ono sto rade u magacinu im je radno vreme i placa se.
@nena - moj komentar se odnosio na izjavu da je 23 hiljade ljudi konkurisalo na poziciji prodavca sto ne odgovara istini onako kako sam napisala u prvom komentaru. videces kako funkcionise lidl i slicni lanci diskont marketa pa mozda imamo opet prilike da polemisemo. citaj tekst a ne napamet da nekoga obelezis nekom losom karakteristikom
.jpg)
Komentari (35)