U SBB opet poskupeli, a komisiju još nisu obavestili

I. MIĆEVIĆ

14. 06. 2018. u 06:09

Novo poskupljenje se na sajtu naziva "izjednačavanje cene i kvaliteta usluge bivših IKOM korisnika sa SBB ponudom" i potrošaču donosi namet od novih 95 dinara

У СББ опет поскупели, а комисију још нису обавестили

Foto Shutterstock

KABLOVSKI operater SBB drugi put će poskupeti usluge za poslednjih šest meseci, ali ovog puta samo za bivše korisnike IKOM-a. Novo poskupljenje se na sajtu operatera naziva "izjednačavanje cene i kvaliteta usluge bivših IKOM korisnika sa SBB ponudom" i potrošaču donosi namet od novih 95 dinara.

SBB kao najveći igrač na tržištu ima obavezu da o svakom poskupljenju u periodu od dve godine posle preuzimanja IKOM-a (od marta 2017) obavesti Komisiju za zaštitu konkurencije. Zbog prethodnog podizanja cena u iznosu od 100 dinara, od januara 2018. godine, Komisija za zaštitu konkurencije je čak pokrenula postupak protiv njih.

- Taj postupak je složen i još nije okončan - rečeno je "Novostima" u Komisiji. - O novom poskupljenju nismo obavešteni.

U kompaniji SBB objašnjavaju da je rešenjem Komisije za zaštitu konkurencije predviđeno da svi korisnici nakon integracije imaju jednake uslove.

- To u konkretnom slučaju znači da smo kupovinom IKOM-a u obavezi da imamo iste cene za sve korisnike, tj. da ih izjednačimo sa cenama koje plaćaju korisnici SBB-a. Kako je tehnička integracija trajala nekoliko meseci, to nije bilo moguće odmah nakon kupovine, jer u tom trenutku nisu svi korisnici imali iste usluge - objašnjavaju u SBB-u. - Sad, kada je integracija završena, i svi imaju jednake usluge, naša je obaveza da imamo i iste cene za sve korisnike. O izjednačavanju cena Komisiju ćemo obavestiti 15 dana nakon stupanja na snagu novih cena, što je naša obaveza i u skladu je sa zakonom.

USLOVNA SAGLASNOST KOMISIJA za zaštitu konkurencije samo je uslovno odobrila da SBB preuzme sto odsto udela u vlasništvu IKOM-a. Naloženo im je da postojećim IKOM-ovim korisnicima ponude opcije ugovora na određeno i neodređeno vreme. Rečeno im je i da moraju da se odreknu paralelne kablovske infrastrukture (gde su pokrivenost imali i IKOM i SBB), što je bio slučaj u 653 objekta u Beogradu.

Komisija za zaštitu konkurencije pokrenula je marta prošle godine postupak ispitivanja povrede konkurencije SBB-a, zbog podizanja cena usluga i sumnji da je ova kompanija zloupotrebila dominantan položaj na tržištu. Ukoliko ovaj navod bude potvrđen tokom postupka, kablovski operater mogao bi da bude kažnjen oduzimanjem do deset odsto godišnjeg prihoda.

PROČITAJTE JOŠ - SBB pod lupom zbog poskupljenja

- Već smo jedno poskupljenje imali kada i svi SBB korisnici, a sada novo, samo za nas koji smo bili pretplatnici IKOM-ovih usluga. Ranije smo imali zbirnu cenu usluge, a od Nove godine su je raščlanili, pa je kablovski deo koštao 1.300 dinara. Sada će biti 1.395, a dodatna cena je za internet i fiksnu telefoniju - kaže nezadovoljni čitalac "Novosti". - Još poskupljenje opravdavaju "izjednačavanjem kvaliteta", što je totalni apsurd. Kvalitet je gori, ukinuli su i mnoge kanale i ubacili novu numeraciju kanala.

Drugi čitatelj kaže da je u trenutku kada je SBB preuzeo IKOM za gotovo istu uslugu SBB cena bila za trećinu veća. Kaže, cena raste, a usluga nije izjednačena sa onom koju imaju stari SBB korisnici.

- Navedeno je da su nam izjednačene usluge, a i dalje nemamo, recimo, vraćanje sadržaja unazad i neke digitalne usluge koje su u osnovnom SBB paketu - kaže ovaj čitalac.

Nezadovoljni korisnici mogu da raskinu ugovor zbog njegove jednostrane izmene. Potrebno je da to urade u roku od 30 dana pošto su obavešteni o poskupljenju. U vesti objavljenoj na sajtu navedeno je i da će korisnici biti informisani pisanim putem, na kućnu adresu.



Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (21)

Rade

14.06.2018. 07:10

SBB gura cene a ja cu da izguram njihove zice iz stana. Pa neka sisaju nekog drugog mene nece!

Анти Антифа

14.06.2018. 07:49

Могу само да кажем,да ми у августу истиче уговор и да га нећу обновити а то бих препоручио и осталима

Pera

14.06.2018. 09:03

To možda mogu da rade onima kojima je ugovor sa IKOM-om istekao. Onima kojima nije moraju da pružaju uslugu po cenama iz ugovora.

mihailo

14.06.2018. 11:12

@Pera - Ne samo cena več i kanali koje je SBB ukinuo Ikonovim predplatnicima jer nisu na listi SBB..To je veči problem. Na koncu IKOM nije bankrotirao več je SBB preizeo integracijom i sve IKOMOVE obaveze jer IKOM nije predhodno raskinuo ugovore sa svojim pretplatnicima. SBB svesno krši prava IKOMA i ponašase MONOPOLISTIČKI. a nadležni državni organi se prave blesavi. Očito da je u pitanju KORUPCIJA državnih organa.

Nebojša

14.06.2018. 09:58

Te mangupe treba dobro udariti po džepu! Komisija za zaštitu konkurencije je dužna da efikasno deluje, bez odugovlačenja i zavlačenja!

Jo

14.06.2018. 10:02

trebalo bi izaci na ulice i protestvovati zbog povecanja cene kablovskog operatera...

Ċomi Car

14.06.2018. 10:32

Oni su najveċi prevaranti. Kada sam prodao stan u decembru 2017, zvao sam ih i pitao şta sada. Ljubazno su me evidentirali i rekli da ċe me pozvati. Zovem ih ponovo u januaru 2018, opet ljubazno kažu da su me evidentirali i da ċe me pozvati. Evo ga i jun, ništa. Kad u avgustu istekne ugovor pozvaċe me, sigurno, da produžimo saradnju. Kakvi lopovi.

Bile.

14.06.2018. 10:42

Vidim ja, ponovo cemo mi satelitske antene da kacimo kao 90ih... lopovi jedni, neverovatno!

stalker

14.06.2018. 10:57

Da li čovek može da gleda 100 lli 200 kanala u isto vreme ? Ne može ! Šta će nam onda kablovska televizija ,kad i preko antene mogu da se prate sve nacionalne i desetak regionalnih televizja . A i ove programe što pratimo su puni reklama po 15-20 minuta , pa krnemo sa jednim ,a završimo na n-tom kanalu . Da bi se na kraju pitali šta smo uopšte počeli da gledamo !?

Сораб

14.06.2018. 11:52

Зашто не напишете да нико у овој циркус држави не сме да зуцне продив СББ-а а посебно против њихових власника...

Jim Morrison

14.06.2018. 14:25

Većina ljudi ne zna da mogu da pređu na mts značajno povoljnije i samo sa jednim pozivom.

bane

15.06.2018. 01:47

Tako sam srećan što sam raskinuo ugovor sa SBB-om čim je istekao. Najgori provajder kablovske i neta ikada. Svi su bolji od njih čini mi se.

Trajko Đurić

16.06.2018. 15:23

realno, na TV—u možeš da vidiš Vučića, parove, farmu i slično. obrazovne emisije nula, dečiji program isto...