Za ozakonjenje potrebna četiri papira
08. 06. 2018. u 12:02
U glavnom gradu Srbije prethodne dve i po godine pozitivno rešenje dobilo 21.000 građana. Tamo gde je problem nemar investitora, vlasnicima stanova izdaje se takozvana "bezimena dozvola"
foto N.Skenderija
ZA dve i po godine, otkako je usvojen Zakon o ozakonjenju, u Beogradu je legalizovano blizu 21.000 objekata. Od rešenih predmeta kasa gradske uprave "teža" je za oko milijardu dinara. Najveći uspeh je postignut u naselju Busije, gde pre tri godine nije bilo nijednog legalnog objekata, a sada je to pola naselja, odnosno blizu 500 kuća - kaže, za "Novosti", Nemanja Stajić, sekretar Sekretarijata za legalizaciju.
- Da bi se objekat ozakonio, potrebno je da stranka dostavi izveštaj o zatečenom stanju, geodetski snimak, dokaz o vlasništvu i da donese uplatnicu kao dokaz da je plaćena taksa - objašnjava Stajić. - Poseban akcenat stavljamo na rešavanje individualnih stambenih objekata, jer takvih slučajeva ima najviše, s obzirom na to da Zakon o ozakonjenju ima naglašeno socijalno značenje i da su takse za legalizovanje objekata neuporedivo niže nego što su dosad bile. Upravo zato se posebno vodi računa o tome da u tim predmetima pomognemo onima koji su predali zahtev. Većina građana je takve objekte gradila jer nije imala drugu mogućnost za rešavanje stambenog pitanja svoje porodice.
Stajić kaže da je najveći uspeh postigut u naselju Busije. Službenici Sekretarijata za legalizaciju ovih dana obilaze Knjaževac, Jajince i Kumodraž i razgovaraju sa njihovim žiteljima.
Da bi se ubrzalo rešavanje 230.000 zaostalih predmeta, nedavno je u Sekretarijatu, na određeno vreme, zaposleno 100 stručnjaka.
- Predmeti se rešavaju dan za dan. Trudimo se da na svaki način pomognemo građanima. Javni je interes da pronađemo pozitivno rešenje. Do sada je 99,5 slučajeva rešeno u korist građana - objašnjava Stajić.
Najveći problem kod ozakonjenja jednog broj objekata jeste nezainteresovanost stranke. Postoje zgrade u Beogradu gde 70 odsto žitelja želi da nekretninu ozakoni, a 30 odsto njih su potpuno nezainteresovani.
- Razgovaramo sa skupštinama stanara. Imamo prelazno rešenje za njih, da urade tehničku dokumentaciju, a onda im mi izdamo takozvanu bezimenu dozvolu. To znači da ispunjavaju uslove za ozakonjenje, a zatim se pojedinačno deklarišu kao vlasnici legalno izgrađenog stana. Svako sa svojim ugovorom pojedinačno plaća taksu za ozakonjenje - objašnjava Stajić.
ODBIJENO 110 ZAHTEVA
Jedan broj objekata bez građevinske dozvole neće moći da bude legalizovan zbog imovinskih i urbanističkih razloga. Reč je o nekretninama koje ne mogu da se uklope sa urbanističkim planovima jer su podignute na površinama javne namene ili na područjima gde se ugrožavaju tokovi reka. Postoji određeni broj objekata koji se nalaze na parcelama namenjenim za podizanje domova zdravlja, škola i drugih javnih institucija. Do sada je odbijeno 110 zahteva.
VISINA TAKSE
Zakonom je predviđeno da taksa za objekte do 100 metara kvadratnih iznosi 5.000 dinara, do 200 kvadrata 15.000, do 300 kvadrata 20.000 dinara, a preko 300 kvadrata 50.000 dinara. Kada je reč o komercijalnim objektima, taksa do 500 kvadrata iznosiće 250.000 dinara, za objekte od 500 do 1.000 kvadrata 500.000 dinara, za one do 1.500 kvadrata milion dinara, a preko te kvadrature tri miliona dinara.
Steva
08.06.2018. 12:20
Sekretarijat za ozakonjenje radi dobar posao, ali dzaba to kada lokalni katastri prave opsti haos trazeci hrpu nepotrebne dokumentacije koju i sami imaju i nema je ni na jednom spisku potrebne dokumentacije za ozakonjenje. Na pitanje zasto se to trazi kada je zakon promenjen i postoji jasno definisan spisak potrebnih dokumenata, odgovor je "mi tako radimo". Identican odgovor dobio sam u katastrima u Beogradu, Nisu i Krusevcu! Katastri su dno dna administracije!
Postovani,Da li moze da se uradi ozakonjenje zgrade u Filmskom gradu-poznato kao 1000 ostecenih, sto su Lukic i Stankom radili, gde je stecaj u toku?Pozdrav,Marijana
Novinari namerno ili slučajno priču ne dovedu do kraja, kada su u pitanju cene ozakonjenja jer pominju samo takse koje se uplaćuju u budžet. Medjutim, sve izgleda sasvim drugačije kada se saberu svi troškovi. Troškovi uknjižbe parcele na kojoj se objekat nalazi, izlazak geometra radi ucrtavanja objekta, izlazak arhitekte i izrada elaborata, vlasnički list i kopija plana, pa na sve to dolaze takse koje se uplaćuju u budžet. Za objekat od 60 kvadrata, imaćete ukupne troškove ne manje od 80.000 din
@pera - Za 60kvatrata pored taksi ne treba vise od 300e, sto je bar 4 puta manje novca za dokumentaciju, a cak preko 100 puta manje za takse. A da ste legalno gadili cak i vise, tako da cemu kuknjava za nekoliko stotina evra.
U Nišu možete celokupnu dokumentaciju da predate, ali bez MITE ( čitaj "mito") ne mrda predmet.Glavni razlog je jer je ministarka gr.sve prepustila sekretarima a njoj su čiste ruke.Rešenje: sve službenike u direkcijama za izgradnju gradova obavezati rokovima za svaki predmet.
Komentari (11)