PRIVREDNICI u Srbiji odnedavno mogu mnogo direktnije da utiču na unapređenje poslovnog ambijenta, i to tako što će predloge o tome koje administrativne procedure bi trebalo unaprediti, smanjiti ili ukinuti, poslati državnoj upravi preko portala "e-papir". Na ovaj način bi, kako se očekuje, administrativni troškovi poslovanja u naredne tri godine mogli da padnu najmanje za 15 odsto.

Portal "e-papir" koji je startovao 15. maja 2018. godine, omogućava privrednicima da elektronskim putem, "iz fotelje", daju konkretan predlog o tome kako smanjiti suvišnu papirologiju. Pomoćnica ministra privrede Katarina Obradović Jovanović objašnjava da zainteresovani mogu da se uključe tako što će popuniti upitnik dostupan na adresi www.epapir.rsjp.gov.rs

- Stav privrede je za nas ključan, jer su privrednici ti koji se sa administrativnim procedurama svakodnevno susreću i zato ih pozivam da nam daju predloge kako da im rasteretimo poslovanje. Naš cilj kao Ministarstva privrede jeste da se privredi u svakom smislu, pa i administrativno, što više olakša poslovanje i omogući ušteda vremena i novca - rekla je Katarina Obradović Jovanović.

Paralelno, dodaje ona, teku pripreme i za uvođenje e-uprave, koja podrazumeva digitalizaciju administrativnih postupaka, kada svi oni budu popisani i optimizovani. Plan je da do 2021. godine prvih 100 postupaka bude digitalizovano.

- Već sada imamo nekoliko postupaka koji su digitalizovani. To su, recimo, e-građevinske dozvole, podnošenje poreskih prijava, finansijskih izveštaja ili elektronska registracija preduzetnika. Očekujem da nam ovaj dijalog s privredom pomogne da utvrdimo koje postupke ćemo digitalizovati među prvima, jer će to biti oni koji su im najveći problem u poslovanju - istakla je Katarina Obradović Jovanović.

Poziv privrednicima da se uključe u optimizaciju propisa uputila je i Privredna komora Srbije, ravnopravan partner u projektu koji je pokrenula i koordinira Vlada Republike Srbije.

- Pozvali smo sve privrednike da se angažuju i dostave svoje mišljenje o procedurama koje se najčešće koriste, a iziskuju najviše vremena, jer je bez privrednika nemoguće otkriti šta je to što najviše smeta u sistemu - rekla je Gordana Tiodorović, direktorka Sektora za pružanje podrške u zastupanju i zaštiti interesa članova Privredne komore Srbije.

Tiodorovićeva je podsetila da su faze projekta podrazumevale najpre popis, optimizaciju, a zatim i digitalizaciju svih administrativnih postupaka i procedura, radi uspostavljanja jednostavne i transparentne komunikacije poslovne zajednice sa državnom upravom, u obostranom interesu.

Prema njenim rečima, Privredna komora Srbije, po osnovu javnih ovlašćenja i međunarodnih sporazuma, sprovodi 34 administrativne procedure koje se odnose na izvozno poslovanje, transport, edukaciju i druge oblasti.

Privrednici u Srbiji odnedavno mogu mnogo direktnije da utiču na unapređenje poslovnog ambijenta, i to tako što će predloge o tome koje administrativne procedure bi trebalo unaprediti, smanjiti ili ukinuti, poslati državnoj upravi preko portala "e-papir". Na ovaj način bi, kako se očekuje, administrativni troškovi poslovanja u naredne tri godine mogli da padnu najmanje za 15 odsto.

Portal "e-papir" koji je startovao 15. maja 2018. godine, omogućava privrednicima da elektronskim putem, "iz fotelje", daju konkretan predlog o tome kako smanjiti suvišnu papirologiju. Pomoćnica ministra privrede Katarina Obradović Jovanović objašnjava da zainteresovani mogu da se uključe tako što će popuniti upitnik dostupan na adresi www.epapir.rsjp.gov.rs

POPISANO 2.500 PROCEDURA RASTEREĆENjE poslovanja kroz uštedu vremena i novca da se obave svi potrebni administrativni postupci kroz njihovu optimizaciju ili ukidanje, osnovna je ideja sveobuhvatnog višegodišnjeg projekta Vlade Srbije "e-PAPIR - pojednostavljivanje administrativnih postupaka i procedura". Ceo proces koordinira Republički sekretarijat za javne politike, a u projekat su uključeni i Ministarstvo privrede, Privredna komora Srbije, Kancelarija za IT i e-upravu. Ukupno su uključene 84 institucije javne uprave na republičkom nivou, a popisano je oko 2.500 administrativnih postupaka, dok su svi postupci jednoobrazno opisani i uneti u elektronsku bazu.

- Stav privrede je za nas ključan, jer su privrednici ti koji se sa administrativnim procedurama svakodnevno susreću i zato ih pozivam da nam daju predloge kako da im rasteretimo poslovanje. Naš cilj kao Ministarstva privrede jeste da se privredi u svakom smislu, pa i administrativno, što više olakša poslovanje i omogući ušteda vremena i novca - rekla je Katarina Obradović Jovanović.

Paralelno, dodaje ona, teku pripreme i za uvođenje e-uprave, koja podrazumeva digitalizaciju administrativnih postupaka, kada svi oni budu popisani i optimizovani. Plan je da do 2021. godine prvih 100 postupaka bude digitalizovano.

- Već sada imamo nekoliko postupaka koji su digitalizovani. To su, recimo, e-građevinske dozvole, podnošenje poreskih prijava, finansijskih izveštaja ili elektronska registracija preduzetnika. Očekujem da nam ovaj dijalog s privredom pomogne da utvrdimo koje postupke ćemo digitalizovati među prvima, jer će to biti oni koji su im najveći problem u poslovanju - istakla je Katarina Obradović Jovanović.

Poziv privrednicima da se uključe u optimizaciju propisa uputila je i Privredna komora Srbije, ravnopravan partner u projektu koji je pokrenula i koordinira Vlada Republike Srbije.

- Pozvali smo sve privrednike da se angažuju i dostave svoje mišljenje o procedurama koje se najčešće koriste, a iziskuju najviše vremena, jer je bez privrednika nemoguće otkriti šta je to što najviše smeta u sistemu - rekla je Gordana Tiodorović, direktorka Sektora za pružanje podrške u zastupanju i zaštiti interesa članova Privredne komore Srbije.

Tiodorovićeva je podsetila da su faze projekta podrazumevale najpre popis, optimizaciju, a zatim i digitalizaciju svih administrativnih postupaka i procedura, radi uspostavljanja jednostavne i transparentne komunikacije poslovne zajednice sa državnom upravom, u obostranom interesu.

Prema njenim rečima, Privredna komora Srbije, po osnovu javnih ovlašćenja i međunarodnih sporazuma, sprovodi 34 administrativne procedure koje se odnose na izvozno poslovanje, transport, edukaciju i druge oblasti.