Da teret prugom ide bez predaha

S. B.

24. 05. 2018. u 21:35

Preduzeće "Srbija Kargo" danas u Beogradu sa "Simensom" potpisalo ugovor o kupovini osam modernih lokomotiva

Да терет пругом иде без предаха

Nove lokomotive stižu posle četiri decenije Foto Tanjug

NOVIH osam višesistemskih lokomotiva do kraja marta sledeće godine podmladiće vozni park "Srbija Karga". Ideja da se od "Simensa" kupe moderne lokomotive stara je čitavu deceniju, a ugovor je juče konačno potpisan. Savremene lokomotive, koje će omogućiti da naši teretni vozovi robu bez pauze voze od Pireja do Hamburga, koštaće 32 miliona evra.

Sredstva su obezbeđena iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj. Nove lokomotive se nabavljjaju posle četiri decenije, tvrde u "Srbija Kargu".

- Očekujemo da ćemo u narednom periodu uspeti da kupimo još novih elektrolokomotiva i da iz svojih sredstava, u naredne tri do četiri godne, sredimo vagone i lokomotive i da dostignemo sadašnji cilj. To je godišnji prevoz 13 miliona tona tereta. Borimo se za svaki postojeći i novi prevoz. Liberalizacija tržišta i konkurencija treba da promene našu svest da bismo promenili preduzeće "Srbija Kargo" i da bi se ono borilo i bilo konkurentno na tržištu.

Naručene lokomotive ispunjavaju evropske zahteve u pogledu ekologije, buke, uštede energije. "Srbija Kargo" iz svojih sredstava namerava da obezbedi 50 miliona evra za remont 1.1000 teretnih kola koja su im najpotrebnija. U pitanju su vagoni za prevoz kontejnera, kao i otvoreni vagoni za prevoz rasutog tereta.

- Nabavkom novih lokomotiva stičemo prednost u Transportnoj zajednici - istakla je danas Zorana Mihajlović, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture. - Tokom poslednjih nekoliko godina postigli smo važne rezultate. Važno je da imamo dobre zakone. Rehabilitovano je 300 kilometara pruge, trenutno je u rehabilitaciji 100 kilometara, a do kraja maja će početi obnova još 300 kilometara. U železnicu se investira pet milijardi evra.

DOGOVORENA DEONICA

POSTIGNUT je dogovor sa kineskom stranom o izgradnji treće deonice pruge Beograd - Budimpešta, a kroz nekoliko nedelja očekuje se i zvanično potpisivanje ugovora.

- Reč je o trećoj deonici pruge od Novog Sada do Subotice, a vrednost investicije je 934 miliona evra - rekla je ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović. - Dugo se čekalo na tu deonicu jer njihova cena za nas nije bila prihvatljiva, ali je na kraju postignut dogovor.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (5)

lex

24.05.2018. 22:01

Радује што Србија добија нове локомотиве. Само...тај ко је радио дизајн логотипа "Србија Карго" предузећа је потпуни аматер. Овај лого ни дете у paint-у не би овако урадило. Туга и још један доказ јавашлука. Један дечко који је дизајнер је урадио бесплатно врхунску серију логотипа за Железнице Србије које је хтео да поклони нашој држави. Ни министарка нити било ко из тог предузећа није се удостојио ни да му одговори и захвали се.

razmisli

24.05.2018. 23:02

@lex - Kako ne razumes. Drzavi ne mozes da poklonis logotip ili nesto materijalno, mozes da poklonis samo pare za koje ce oni onda da kupe taj logo ili sta vec. Da je hteo da ga proda drzavi pre bi postigao uspeh. Kako oni da kupe logo ako im ga neko pokloni? Shvatas? Verovali ili ne, deda iz mog komsiluka se svadjao sa gradskim funkcionerima jer nisu hteli da rese njegov zahtev u kome on poklanja par m2 svoje zemlje gradu kako bi pri sanaciji ulice resili opasnu krivinu. Dok nije zapretio novinarima..

slucajni citalac

25.05.2018. 08:36

Ministarka, direktore, koji je procenat u opticajua ? Zabrinut sam kako ce se isprati novac, a da Mali ne sazna.

koliko ja znam....

25.05.2018. 09:04

...Lokomotive se menjaju na granicama?Ako je promenjeno,izvinjavam se.Kako cemo kroz BJRM, pa tek onda kroz celu Grcku?Dolaze li njihove lokomotive do Beograda,Subotice,Sida?Sto se tice imena....?Promenite ga u Srpsko.Ili dajte mu skroz tudje brate.I komsije su daleko ponosnije na drugi naziv drzave,sto nebi i mi?