Dolazak Novih trgovaca donosi povoljnije cene
20. 04. 2018. u 19:21
Na regionalnom nivou imamo žestoku konkurenciju jer imamo oko 45 važnih lokalnih i regionalnih maloprodajnih lanaca, a na državnom nivou postoji prostor za nove igrače, kaže ministar trgovine Rasim Ljajić
Foto Tanjug
NA regionalnom nivou imamo žestoku konkurenciju jer imamo oko 45 važnih lokalnih i regionalnih maloprodajnih lanaca, a na državnom nivou postoji prostor za nove igrače. To tržište se kod nas deli na 30 odsto moderne trgovine i čak 70 odsto tradicionalne. Kod nas postoji ogromno učešće pijaca i tezgi u ukupnoj trgovini.
Ovo je na u petak međunarodnoj konferenciji "Nova agenda za konkurenciju", u organizaciji Komisije za zaštitu konkurencije, rekao ministar trgovine Rasim Ljajić.
Pročitajte još - Ljajić: Očekujemo više turista iz Kine i Irana
- Bez konkurencije nema efikasnog tržišta, zbog čega je bitan dolazak diskontnog lanca "Lidl" u Srbiju, jer će to povećati konkurenciju - naglasio je ministar Ljajić. - Građanima je najvidljiviji deo smisla konkurencije ono kako se to odražava na konačnu cenu koju potrošači moraju da plate za proizvode.
Prema rečima ministra Ljajića, udeo moderne trgovine u Rumuniji je 47 odsto, u Poljskoj 54, a u Hrvatskoj čak 68 odsto. Srbija, kada je reč o hipermarketima, stoji prilično loše, jer je njihovo učešće svega tri odsto, dok je u drugim zemljama to daleko više. Recimo, diskontnih lanaca u Srbiji nema uopšte, a u Poljskoj je njihov udeo veći od 30 odsto.