CENA nije najbitnija prosečnom srpskom potrošaču, tek mu je na petom mestu, jer prvo želi da mu prodavnica bude dobro organizovana, da je sve pregledno i dostupno, da brzo i jednostavno pronađe ono što mu treba. Kao i da se oseća prijatno u kupovini, i da mu je prodavnica u komšiluku. Tek onda razmišlja o ceni i šta dobija za svoj novac. To pokazuje najnovije istraživanje "Nilsena", koji ispituju navike potrošača u više od sto zemalja.

Pročitajte još: Biraju miljenike potrošača

- Bez ozbira na to što im cene nisu najvažnije, gotovo 70 odsto srpskih potrošača veruje da cene rastu - rekao je Ivan Šašić iz "Nilsena". - Čak 78 odsto naših kupaca smatra da smo u ekonomskoj recesiji. A 27 odsto njih naglašava da im ne ostaje višak novca kada zadovolji osnovne životne potrebe.

Gotovo trećina ostane bez dinara kada plati najosnovnije, ali istraživanje pokazuju da se 51 odsto naših kupaca oseća prijatno kada kupuje "premijum" proizvode. To su oni artikli koji su za klasu i u kvalitetu, ali i po ceni, iznad prosečnih.

Pročitajte još: Izabrana 24 najbolja brenda u Srbiji

- I kada bi nam se finansijska situacija popravila 20 odsto bi odbilo da štedi - pokazuje istraživanje. - Za zdrave proizvode bi više dalo 83 odsto potrošača u Srbiji, ali tek 35 odsto veruje da su ti proizvodi zdravi. Za 84 odsto kupaca je važno da kompanije investiraju u zaštitu životne sredine. Tek 27 odsto, međutim, proizvod bi platilo više za ekološko pakovanje.

ZNANjE

ISTRAŽIVANjE je pokazalo i da 64 odsto potrošača veruje da zna sve cene u supermarketima. Veliki broj, oko 57 odsto, koristi povoljnosti promocija u svakodnevnoj nabavci, ali bi samo desetak odsto otišlo u drugu prodavnicu zbog neke akcijske ponude.