Srbija mora da pooštri uslove uvoza iz Nemačke

P. Ž.

28. 02. 2018. u 14:07

Posle odluke nemačkog suda u Lajpcigu da omogući zabranu dizel-automobila u velikim gradovima. Kod nas bi moglo da završi i do 300.000 "dizelaša"

Србија мора да пооштри услове увоза из Немачке

SAVEZNI sud Nemačke u Lajpcigu u utorak je doneo presudu koja gradovima dozvoljava da zabrane korišćenje vozila s dizel-motorima, što bi moglo da ima velike posledice na moćnu nemačku automobilsku industriju, ali bi i "zatrpalo" tim automobilima ekološki manje svesne zemlje poput Srbije.

Pročitajte još: Krševi pred našim vratima

- Ukoliko država pod hitno ne nađe neki mehanizam da zaštiti naše drumove od uvoza tih, po životnu sredinu i zdravlje ljudi izuzetno opasnih vozila, preti nam pravi stampedo polovnjaka - kaže, za "Novosti", generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika novih automobila Boban Nikolić.

Procene su da će Nemci "parkirati" ogroman broj, oko 15 miliona vozila sa dizel-motorima, a da će najmanje njih 300.000 "zakucati na naša vrata".

- Prošle godine smo uvezli više od 150.000 polovnih vozila, od kojih su dve trećine imale motore sa "evro 3" standardom, dok Nemci proteruju i "evro 4" i "evro 5" dizele - kaže Dragan Škrnjić, organizator čuvenog ekološkog "Tesla relija" i dobar poznavalac prilika na našem tržištu vozila. - Sada će "dizelaši" u Nemačkoj drastično pojeftiniti i biće veoma interesantni našim vozačima. Kratkoročno, to izgleda povoljno, ali za nekoliko godina bićemo u katastrofalnoj situaciji, kao jedan od najvećih "auto-otpada" u Evropi.

PALE CENE AKCIJE nemačkih automobilskih kompanija su u padu posle presude Saveznog suda u Lajpcigu. Na Frankfurtskoj berzi je pala vrednost akcija "Dajmlera" za 0,7 odsto, na 69,77 evra, a za isti procenat je oslabio i BMV, na 87,14 evra, prenosi agencija AP. "Folksvagen" je takođe "potonuo", i to za 1,8 odsto, na 162,54 evra.

Uvoznici polovnjaka zadovoljno trljaju ruke smatrajući da je odluka Nemačke prilika da podmlade vozni park za malo novca.

- Očekujem da će polovni automobili sa dizel-motorima u Nemačkoj pojeftiniti između 500 i 700 evra, bar u kategorijama koje najviše uvozimo. To znači da će kod nas biti jeftiniji od 300 do 500 evra, a možda i više, jer niko još ne može da proceni sa sigurnošću efekte te odluke - kaže Dragan Simić, iz jedne beogradske firme koja uvozi "polovnjake".

Pobedu u Lajpcigu su odnele grupe za zaštitu životne sredine koje su optužile vladu da interese proizvođača automobila stavlja isped zdravlja građana. Izduvni gasovi motora na dizel-gorivo sadrže okside azota koji uzrokuju respiratorne bolesti i prevremenu smrt hiljada ljudi godišnje. Svetska zdravstvena organizacija je saopštila da je u Srbiji lane od posledica te vrste zagađenja umrlo 5.600 ljudi.

MERKELOVA: NEĆEMO UGROZITI VLASNIKE

Kancelarka Angela Merkel je na konferenciji za novinare s predsednikom Srbije Aleksandrom Vučićem, na pitanje novinara da prokomentariše presudu, rekla da će Vlada razmotriti presudu i sastati se s predstavnicima gradova i pokrajina.

Merkelova je rekla da presuda neće uticati na sve vlasnike dizel automobila u Nemačkoj.




Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (11)

Najzad

28.02.2018. 14:48

Najzad cemo imati i mi kvalitetne automobile po pristupacnoj ceni! A onda vidis, naslov, da ce sopstvena vlada i vlast da nam to zabrani. Pa moze li barem nesto da pomognu, cemu sluze ti u skupstini? Jesu li nam to neprijatelji koje je Srpski narod postavio? Pa zar da vozimo krseve za velike pare i da nam ovi iz vlade stanu na put u jedinstvenoj prilici i uvezemo kvalitetne automobile i izbacimo ove stare sto zagadjuju. Nikakva pomoc samo globa od ovih iz Skupstine! Njih iz skupstine!

maniks

28.02.2018. 15:08

Malo su nas trovali osiromasenim uranijumompa sada da nastave izdrndanim dizel motorima.To sto ce najtezih bolesti biti sto vise nije bitno , bitno je da ce onaj ko to odobri biti pun ko brod.

Sloba

28.02.2018. 15:17

Nek nam svima zakuca po jedqn 1.9Tdi, 2011 godiste. Naspram naseg prosecnog Renault Clio 1.4 2001... Govorite o sigurnosti, uvezite SVE STO ONI NECE.

Bozidar

28.02.2018. 17:29

Svaki put kad se pojave slicne informacije oglase se iz Asocijacije uvoznika novih vozila. Ko su oni da sude o tome? Njima ne bi odgovaralo ni da zabrane uvoz polovnjaka. A komentari da ce sve zavrsiti kod nas su smesni. Po Nemackoj vrsljaju Poljaci, Bugari, Rumuni pa cak i Moldavci koji kupuju daleko vise polovnjaka od nas.

Miki

28.02.2018. 17:36

Treba uvoz dizel automobila zabraniti, imamo dosta krseva u srbiji. Dizel vozila kod nas izbacuju oblake dima, i to sa tehnickim pregledom. Stroziji zakon za uvoz, i ekoloske takse za dizel vozila 500€ i vise godisnje

Šomi

01.03.2018. 00:03

Vidi ovih dijabola. Zagadiće nas 2010 godište. A ne zagađuje ovo što vozomo 1990-2000-2005 itd. Pa jer vi imate mozga.