Srbija mora da pooštri uslove uvoza iz Nemačke
28. 02. 2018. u 14:07
Posle odluke nemačkog suda u Lajpcigu da omogući zabranu dizel-automobila u velikim gradovima. Kod nas bi moglo da završi i do 300.000 "dizelaša"
SAVEZNI sud Nemačke u Lajpcigu u utorak je doneo presudu koja gradovima dozvoljava da zabrane korišćenje vozila s dizel-motorima, što bi moglo da ima velike posledice na moćnu nemačku automobilsku industriju, ali bi i "zatrpalo" tim automobilima ekološki manje svesne zemlje poput Srbije.
Pročitajte još: Krševi pred našim vratima
- Ukoliko država pod hitno ne nađe neki mehanizam da zaštiti naše drumove od uvoza tih, po životnu sredinu i zdravlje ljudi izuzetno opasnih vozila, preti nam pravi stampedo polovnjaka - kaže, za "Novosti", generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika novih automobila Boban Nikolić.
Procene su da će Nemci "parkirati" ogroman broj, oko 15 miliona vozila sa dizel-motorima, a da će najmanje njih 300.000 "zakucati na naša vrata".
Pročitajte još: "Folksvagenu" Rusija i Brazil presudni za uspeh
- Prošle godine smo uvezli više od 150.000 polovnih vozila, od kojih su dve trećine imale motore sa "evro 3" standardom, dok Nemci proteruju i "evro 4" i "evro 5" dizele - kaže Dragan Škrnjić, organizator čuvenog ekološkog "Tesla relija" i dobar poznavalac prilika na našem tržištu vozila. - Sada će "dizelaši" u Nemačkoj drastično pojeftiniti i biće veoma interesantni našim vozačima. Kratkoročno, to izgleda povoljno, ali za nekoliko godina bićemo u katastrofalnoj situaciji, kao jedan od najvećih "auto-otpada" u Evropi.
Uvoznici polovnjaka zadovoljno trljaju ruke smatrajući da je odluka Nemačke prilika da podmlade vozni park za malo novca.
- Očekujem da će polovni automobili sa dizel-motorima u Nemačkoj pojeftiniti između 500 i 700 evra, bar u kategorijama koje najviše uvozimo. To znači da će kod nas biti jeftiniji od 300 do 500 evra, a možda i više, jer niko još ne može da proceni sa sigurnošću efekte te odluke - kaže Dragan Simić, iz jedne beogradske firme koja uvozi "polovnjake".
Pobedu u Lajpcigu su odnele grupe za zaštitu životne sredine koje su optužile vladu da interese proizvođača automobila stavlja isped zdravlja građana. Izduvni gasovi motora na dizel-gorivo sadrže okside azota koji uzrokuju respiratorne bolesti i prevremenu smrt hiljada ljudi godišnje. Svetska zdravstvena organizacija je saopštila da je u Srbiji lane od posledica te vrste zagađenja umrlo 5.600 ljudi.
MERKELOVA: NEĆEMO UGROZITI VLASNIKE
Kancelarka Angela Merkel je na konferenciji za novinare s predsednikom Srbije Aleksandrom Vučićem, na pitanje novinara da prokomentariše presudu, rekla da će Vlada razmotriti presudu i sastati se s predstavnicima gradova i pokrajina.
Merkelova je rekla da presuda neće uticati na sve vlasnike dizel automobila u Nemačkoj.
Najzad
28.02.2018. 14:48
Najzad cemo imati i mi kvalitetne automobile po pristupacnoj ceni! A onda vidis, naslov, da ce sopstvena vlada i vlast da nam to zabrani. Pa moze li barem nesto da pomognu, cemu sluze ti u skupstini? Jesu li nam to neprijatelji koje je Srpski narod postavio? Pa zar da vozimo krseve za velike pare i da nam ovi iz vlade stanu na put u jedinstvenoj prilici i uvezemo kvalitetne automobile i izbacimo ove stare sto zagadjuju. Nikakva pomoc samo globa od ovih iz Skupstine! Njih iz skupstine!
Malo su nas trovali osiromasenim uranijumompa sada da nastave izdrndanim dizel motorima.To sto ce najtezih bolesti biti sto vise nije bitno , bitno je da ce onaj ko to odobri biti pun ko brod.
Nek nam svima zakuca po jedqn 1.9Tdi, 2011 godiste. Naspram naseg prosecnog Renault Clio 1.4 2001... Govorite o sigurnosti, uvezite SVE STO ONI NECE.
Sud jos nije doneo presudu nego je odlozio izricanje..
Svaki put kad se pojave slicne informacije oglase se iz Asocijacije uvoznika novih vozila. Ko su oni da sude o tome? Njima ne bi odgovaralo ni da zabrane uvoz polovnjaka. A komentari da ce sve zavrsiti kod nas su smesni. Po Nemackoj vrsljaju Poljaci, Bugari, Rumuni pa cak i Moldavci koji kupuju daleko vise polovnjaka od nas.
Komentari (11)