Da se vidi od Dunava do Ohrida

J. Su.

24. 02. 2018. u 17:02

Zajednička ponuda Srbije i Makedonije sledeće godine na stranom tržištu. Želimo goste iz Emirata, Kine, Japana, Evrope, Indije, Irana, SAD...

Да се види од Дунава до Охрида

OD Dunava do Ohrida" naziv je zajedničkog projekta Srbije i Makedonije kojim će u 2019. godini nastupiti na turističkom tržištu. Zajednička ponuda obuhvata vino, gastronomiju, religiju i prirodne lepote ovih zemalja, a stvorena je zahvaljujući dobroj saradnji između Privredne komore Srbije i Stopanske komore Makedonije. Ponuda je predstavljena na ovogodišnjem Sajmu turizma, a namenjena je putnicima iz Emirata, Kine, Japana, Evrope, Indije, Irana, SAD i drugih prekookeanskih država.

- Naredni korak predstavlja dodatno ukrupnjavanje turističke ponude, odnosno ne samo formiranje zajedničkih proizvoda Srbije i Crne Gore, Srbije i Makedonije, nego objedinjavanje ponude i predstavljanje zajedničkog proizvoda za najudaljenija tržišta - kazala je Renata Pindžo, pomoćnik ministra turizma. - Ovo je veliki doprinos i jedne i druge privredne komore, koje treba da budu servisi privatnom sektoru. Stalo nam je do toga da se sve u praksi realizuje i da naredne godine govorimo o tome koliko je turista videlo ovu ponudu kulture i bogatstva Srbije i Makedonije.

Kako je ispričala Tijana Maljković, sekretar Udruženja za turizam PKS, nacionalna asocijacija privrednika, kao produžena ruka privrede, okupila je sve, od malih proizvođača hrane do velikih hotelskih lanaca i turističkih agencija. One će direktno učestvovati u prodaji proizvoda.

- Povezali smo sve ključne institucije, od ministarstava obeju država do turističkih agencija, lokalnih samouprava, nacionalne turističke organizacije i avio-prevoznika - rekla je Maljkovićeva. - U aprilu će biti objavljen iznos sredstava Komorskog investicionog foruma koji će koristiti Srbija zajedno sa ostalim članicama KIF. PKS će sa ostalim komorama regiona napraviti sajt radi promocije svih zajedničkih proizvoda i povezivanja svih subjekata koji učestvuju u zajedničkoj ponudi.

MILION TURISTA

MAKEDONIJA je ugostila milion turista i ostvareno je 2,8 miliona noćenja, što predstavlja rast od 20 procenata, ili tri puta više od predviđanja Svetske turističke organizacije za Balkan - objasnio je Ljupčo Janevski, direktor Agencije za promociju i podršku turizma Republike Makedonije.

- To su uspele Makedonija i Srbija, i svi zajedno, i u tome je glavna snaga turizma, da izgrađuje mostove i povezuje ljude i destinacije - istakao je Janevski. - Ovo je prilika da se Srbija i Makedonija, ali i Balkan, ujedine i naprave jedinstveni proizvod koji će plasirati na velikim tržištima.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije