UVOZNICI i prodavci novih automobila u Srbiji najzad imaju razloga za širok osmeh na licu! U januaru je prodato 1.669 novih vozila (automobili i laka komercijalna vozila) što je za 20 odsto više nego u istom mesecu 2017. kada je kupcima isporučeno 1.387 vozila.

Najviše vozila prodala je "Škoda" čak 304, ispred "Fijata" sa 220 i "Folksvagena" sa 144 kazuju podaci Srpske asocijacije uvoznika novih automobila i delova.

- Januarska prodaja je za 20 odsto veća u odnosu na isti mesec prošle godine. Ovaj rast prodaje je pruzrokovan masovnom zamenom voznih parkova mnogobrojnih kompanija, kao i novim flotnim kupovinama - kaže za "Novosti" Dragan Nenadović, generalni direktor kompanije "Opel Srbija". - Ipak, sve ovo je nedovoljno jer je praktično u 2017. prodaja kompanijama porasla za preko 10 odsto u odnosu na prethodne dve godine. Odnosno ako je 2015. i 2016. takva prodaja iznosila 62 odsto od totalne prodaje, u 2017. je porasla na 68 odsto (19.200), a prodaja privatnim licima, uz sve kredite i finansijske ponude koje se mi u auto-industriji trudimo da obezbedimo za naše kupce je pala na 32 odsto ukupnog tržišta (9.200).

PROČITAJTE I: Pola milijarde evra dali smo na krševe

Impozantna "cifra" od 20 odsto rasta prodaje je, kada se pogleda rast prodaje polovnih automobila uvezenih iz zemalja EU ipak minorna.

NEMA ZIME ZA SERVISE VLASNIKE "opela" zainteresovala je prodaja ovog brenda grupaciji PSA. Menja li to nešto kada je u pitanju servisna mreža i nabavka delova? - Ulaskom "Opela" u grupu PSA kreirana je druga po snazi grupacija proizvođača automobila u Evropi sa preko 17 odsto učešća na evropskom tržištu. Ovakav ozbiljan iskorak za "Opel" je garancija da ćemo biti još prisutniji i aktivniji - kaže Nenadović. - Ukratko, nema promena za vlasnike "opela" ni po pitanju servisa ni nabavke delova.

- Uvoz polovnih automobila je porastao u 2017. za 35 odsto u odnosu na 2016. više nego duplo u odnosu na rast prodaje novih vozila. Još žalosnija je činjenica da od skoro 159.000 uvezenih polovnih vozila 2017, preko 80 odsto ili 130.000 je preko 10 godina starosti, od čega je čak 40.000 starije od 15 godina. To, nažalost, ne govori samo o niskom standardu već i o tome kakvim sve "bolidima, ubicama i samoubicama" dozvoljavamo da se kreću našim drumovima - kaže Nenadović.

Ono što u ukupnom skoru prodaje novih automobila u januaru posebno "bode oči" je i činjenica da luksuzna vozila i dalje idu "kao alva".

Tako je "Audi" prodao 32, BMV 25, a "Mercedes" čak 50 vozila. Dodajmo tome i "Porše" čija vozilo je kupilo čak 13 naših sugrađana.

PROČITAJTE I:Novi "mercedes G-klase" moćniji nego ikada dosad

- U retko kojoj zemlji Evrope je procenat prodatih luksuznih brendova veći od 17 odsto koliko iznosi u Srbiji - kaže analitičar automobilskog tržišta Dragan Škrnjić. - To samo pokazuje da kod nas srednja klase, ona koja i najviše u svetu kupuje automobile, gledajući naravno procentualno, skoro i da ne postoji.

Tako je samo u Srbiji moguće da "Mercedes" proda više automobila od "Mazde", "Lade", "Pežoa"...

Bez obzira na "skok prodaje" i dalje se traži "alhemičarska formula" da bi se prodaja približila nivou iz 2008. kada je prodato 57.000 novih vozila.

- Mnoge olakšice postoje već neko vreme, konkurencija je izuzetno oštra u automobilskoj industriji kod nas, čak mnogo oštrija nego u velikim, razvijenim zemljama, zbog limitiranosti potencijala našeg tržišta. Neki modeli se već sada mogu dobiti po najnižim cenama u regionu. Svi mi nudimo razne varijante finansiranja, kreditiranja celog ili delimičnog iznosa, lizinga, kompletne usluge sa uključenim servisiranjem, zimskim gumama - kaže Nenadović . - Čak su i krediti veoma povoljni i banke ih vrlo agresivno nude. Nedostaje nam dugoročna strategija pristupa modernizaciji voznog parka u zemlji gde će biti uključeni svi faktori koji utiču na prodaju.