Auto-škole u Srbiji sada rade normalno
01. 02. 2018. u 16:02
Posle decembarskih protesta i brojnih pregovora sa nadležnima u državnim institucijama, nađeno rešenje. Ispitna pitanja za obavezne licence sasvim korektna i polaganja teku uobičajeno
Foto Petar Milošević
AUTO-ŠKOLE u Srbiji rade normalno i nema nikakvih problema oko polaganja ispita za licencu instruktora, ispitivača i predavača.
- To je rezultat dogovora, početkom januara koji smo, posle naših protesta, a na inicijativu ministra policije Nebojše Stefanovića, imali sa Agencijom za bezbednost saobraćaja, - kaže Mladen Rašeta, administrator Privredne komore auto-škola Srbije.
On za "Novosti" kaže da su ispitna pitanja na testovima sada sasvim korektna i odnose se na saobraćajne propise što do tada nije bio slučaj.
U auto-školama Srbije kažu i da nisu odustali od zahteva da se ukinu ispiti na svakih pet godina za instruktore, predavače i ispitivače prilikom obnavljanja licenci. Ali, kako navode, čekaju izmenu Zakona o saobraćaju Srbije.
- Te izmene i dopune Zakona o bezbednosti saobraćaja još od decembra prošle godine čekaju da dođu na dnevni red Skupštine Srbije - kaže Rašeta. - Ali da ne bismo čekali dok taj zakon ne bude usvojen, pokrenućemo Inicijativu kod Agencije za bezbednost
saobraćaja.
PROČITAJTE I:Instruktori strahuju za posao
Rašeta objašnjava da će se ta inicijativa odnositi na izmenu pravilnika o radu auto-škola koji donosi Agencija za bezbednost saobraćaja Srbije.
- Razgovarali smo, i razgovaramo sa Agencijom. Postoji saglasnost, dobra volja i verujem da ćemo uraditi najbolje što možemo dok se zakon ne izmeni.
Na pitanje da li je bilo reči i o spornoj odredbi koja se nalazi u predlogu Izmena i dopuna ZOBS koji je Vlada Srbije usvojila i poslala na usvajanje u Skupštinu, Rašeta kaže:
- Do sada je Vlada Srbije određivala, po starom ZOBS, najnižu cenu vozačke obuke i to je sasvim u redu. Po novom predlogu trebalo bi da određuje maksimalnu cenu, što bi izazvalo ponovo haos - smatra prvi operativac Privredne komore auto -škola Srbije.
KRAĆA OBUKA OPASNOST ZA SVE
PODSEĆAMO da je pre nekoliko godina, pre usvajanja odluke da se propisuje cena najniže obuke, veliki broj vlasnika auto-škola, nesavesno kao magnetom mamio kandidate za vozače izuzetno niskim cenama uz naravno vrlo nizak kvalitet obuke.
- Ako "na papiru" vozite 40 časova, a ne realno, ako nemate teoretsku obuku, prvu pomoć, jasno je da će i cena vozačke dozvole biti niža. Druga je stvar koliko će taj vozač-početnik biti osposobljen da vozi - kaže instruktor iz jedne beogradske auto-škole Dragan Stanić. - Cena koju tada plaća i on i celo društvo je mnogo veća.
sozgas
01.02.2018. 16:39
Kako to da im ne pade na pamet da traze od drzave da salje inspekcije kod konkurencije koja obara cenu i pruza nekvalitetnu uslugu, nego traze staljinisticko resenje u vidu minimalne cene?
Ма немојте кас'ти.....Ако ауто школе раде нормалнои како онда сваки трећи возач вози као кретен, ненормално? Није довољно бити пунолетан да се добије возачка, или, можда, јесте.....?
Moj sin je polozio pre mesec dana za b kategoriju i sve me je kostalo oko 70 hiljada dinara i cujem se sa bratom u USA u isto vreme njegova cerka je polagala za b tamo i sve ga je kostalo manje od 50 dolara i sad mi vi kazite da je to normalno.
U Kanadi se pripremaš samostalno i potom prijavljuješ polaganje testa putem programa autoškole preko njihovog kompjutera što košta po svakom izlasku 17 kanadskikh dolara . Ideš dok ne položiš i uvjek po 17 dolara dok ne položiš . Nakon uspješno položenog teksta obučavaš se u vožnji sa osobom koja ima vozačko iskustvo i kada stekneš dovoljno rutine prijavljuješ ispit koji košta 70 kan. dolara.
А шта ћемо са овим возачима који су то постали у периоду када школе нису радиле нормално?
Komentari (4)