Auto-škole u Srbiji sada rade normalno

P. ŽIVKOVIĆ

01. 02. 2018. u 16:02

Posle decembarskih protesta i brojnih pregovora sa nadležnima u državnim institucijama, nađeno rešenje. Ispitna pitanja za obavezne licence sasvim korektna i polaganja teku uobičajeno

Ауто-школе у Србији сада раде нормално

Foto Petar Milošević

AUTO-ŠKOLE u Srbiji rade normalno i nema nikakvih problema oko polaganja ispita za licencu instruktora, ispitivača i predavača.

- To je rezultat dogovora, početkom januara koji smo, posle naših protesta, a na inicijativu ministra policije Nebojše Stefanovića, imali sa Agencijom za bezbednost saobraćaja, - kaže Mladen Rašeta, administrator Privredne komore auto-škola Srbije.

On za "Novosti" kaže da su ispitna pitanja na testovima sada sasvim korektna i odnose se na saobraćajne propise što do tada nije bio slučaj.

U auto-školama Srbije kažu i da nisu odustali od zahteva da se ukinu ispiti na svakih pet godina za instruktore, predavače i ispitivače prilikom obnavljanja licenci. Ali, kako navode, čekaju izmenu Zakona o saobraćaju Srbije.

- Te izmene i dopune Zakona o bezbednosti saobraćaja još od decembra prošle godine čekaju da dođu na dnevni red Skupštine Srbije - kaže Rašeta. - Ali da ne bismo čekali dok taj zakon ne bude usvojen, pokrenućemo Inicijativu kod Agencije za bezbednost

saobraćaja.

Rašeta objašnjava da će se ta inicijativa odnositi na izmenu pravilnika o radu auto-škola koji donosi Agencija za bezbednost saobraćaja Srbije.

- Razgovarali smo, i razgovaramo sa Agencijom. Postoji saglasnost, dobra volja i verujem da ćemo uraditi najbolje što možemo dok se zakon ne izmeni.

Na pitanje da li je bilo reči i o spornoj odredbi koja se nalazi u predlogu Izmena i dopuna ZOBS koji je Vlada Srbije usvojila i poslala na usvajanje u Skupštinu, Rašeta kaže:

- Do sada je Vlada Srbije određivala, po starom ZOBS, najnižu cenu vozačke obuke i to je sasvim u redu. Po novom predlogu trebalo bi da određuje maksimalnu cenu, što bi izazvalo ponovo haos - smatra prvi operativac Privredne komore auto -škola Srbije.

KRAĆA OBUKA OPASNOST ZA SVE

PODSEĆAMO da je pre nekoliko godina, pre usvajanja odluke da se propisuje cena najniže obuke, veliki broj vlasnika auto-škola, nesavesno kao magnetom mamio kandidate za vozače izuzetno niskim cenama uz naravno vrlo nizak kvalitet obuke.

- Ako "na papiru" vozite 40 časova, a ne realno, ako nemate teoretsku obuku, prvu pomoć, jasno je da će i cena vozačke dozvole biti niža. Druga je stvar koliko će taj vozač-početnik biti osposobljen da vozi - kaže instruktor iz jedne beogradske auto-škole Dragan Stanić. - Cena koju tada plaća i on i celo društvo je mnogo veća.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (4)

sozgas

01.02.2018. 16:39

Kako to da im ne pade na pamet da traze od drzave da salje inspekcije kod konkurencije koja obara cenu i pruza nekvalitetnu uslugu, nego traze staljinisticko resenje u vidu minimalne cene?

мргуд

01.02.2018. 16:52

Ма немојте кас'ти.....Ако ауто школе раде нормалнои како онда сваки трећи возач вози као кретен, ненормално? Није довољно бити пунолетан да се добије возачка, или, можда, јесте.....?

sale

01.02.2018. 17:36

Moj sin je polozio pre mesec dana za b kategoriju i sve me je kostalo oko 70 hiljada dinara i cujem se sa bratom u USA u isto vreme njegova cerka je polagala za b tamo i sve ga je kostalo manje od 50 dolara i sad mi vi kazite da je to normalno.

Ka-Min

01.02.2018. 20:42

U Kanadi se pripremaš samostalno i potom prijavljuješ polaganje testa putem programa autoškole preko njihovog kompjutera što košta po svakom izlasku 17 kanadskikh dolara . Ideš dok ne položiš i uvjek po 17 dolara dok ne položiš . Nakon uspješno položenog teksta obučavaš se u vožnji sa osobom koja ima vozačko iskustvo i kada stekneš dovoljno rutine prijavljuješ ispit koji košta 70 kan. dolara.

Красна вест

01.02.2018. 22:45

А шта ћемо са овим возачима који су то постали у периоду када школе нису радиле нормално?