Tamne folije prazne džepove
30. 01. 2018. u 20:01
U proseku 30 vozača dnevno skida zatamnjenje sa stakala kako bi izbegli kazne. Za atest treba 7.500 dinara, plus 9.000 za papirologiju
Sa jednog od protesta vlasnika vozila sa tamnim staklima Foto N. Fifić
ČAK 30 vozača dnevno skine tamne folije s prozora svojih automobila. Kao rezultat odluke kojom je saobraćajna policija pooštrila kontrolu automobila sa folijama zatamnjenim staklima, a o čemu su "Novosti" pisale krajem decembra prošle godine, napravili su se redovi u specijalizovanim servisima.
- Svakodnevno nam dođe više desetina vlasnika vozila sa željom da skidanjem folija izbegnu ili kaznu koja im sleduje ili pak plaćanje nerazumno skupog atesta za folije - kaže Dragan S. iz poznatog servisa specijalizovanog za auto-stakla.
Postupak nije nimalo jednostavan, kažu majstori. Muke nastaju zbog jakog lepka koji spaja folije sa staklenim površinama. Pri tome ni postupak odlepljivanja nije nimalo jeftin, ističu vlasnici vozila.
- Da bih uradio atest na folije koje sam zalepio pre dve godine i platio ih 150 evra, treba mi potvrda proizvođača, koji traži 7.500 dinara, zatim bi trebalo da platim Agenciji za bezbednost saobraćaja i AMSS za potvrde, dozvole i atest, još oko devet hiljada dinara. Zato sam odlučio da ih skinem - kaže jedan od vozača kojeg smo zatekli u ovom servisu.
PROČITAJTE I: Jača kontrola zatamnjenja
Ni ova operacija nije jeftina?
- Traže mi 500 dinara po staklu, pa ću platiti 1.500 dinara, a na drugim mestima cene idu i do 3.000 dinara - kaže naš sagovornik.
- Posle toga sledi novi tehnički pregled i za to će da mi uzmu 800 dinara. Ali jeftinije je od kazni i atestiranja - tvrdi on.
Naš sagovornik je imao sreće jer mu prilikom odlepljivanja folije sa zadnjeg stakla nije oštećen grejač.
- Upozoravamo sve klijente na mogućnost da im se prilikom odlepljivanja folija sa zadnjeg stakla uništi grejač, a tada moraju da menjaju staklo - kaže Zoran M., radnik servisa. - Cene se, u zavisnosti od vozila, kreću od 200 do 1.500 evra za novo staklo!
Bilo je i slučajeva da vozača zaustavi policija, da plati kaznu pa na kraju ode da uradi atest folije. Međutim, ispostavi se i da folije zbog refleksije koju imaju ne mogu ni da prođu pregled u AMSS i da na kraju vozač ne dobije atest. Tada sleduje skidanje folija i, kao po pravilu, one se veoma teško skidaju pa je dodatni trošak, u vidu kupovine zadnjeg stakla, neminovan.
- Jedan klijent je, računajući kaznu, neuspešno atestiranje, skidanje folija i kupovinu novog stakla, iskeširao 1.000 evra - tvrdi nam majstor iz servisa.
PREDNOSTI FOLIJA
STAKLA zatamnjena odgovarajućim folijama sprečavaju sunčevo zračenje u unutrašnjosti automobila, smanjuju temperaturu za nekoliko stepeni, što znači da se štedi i gorivo (upotreba klima-uređaja).
Folija je korisna i u slučaju sudara, jer drži parčiće stakla na okupu, a i provalnici izbegavaju stakla sa folijama. Velika većina proizvođača, pogotovo skupocenijih vozila, ugrađuje fabrički zatamnjena stakla, a ona, podsetimo, ne podležu atestiranju ni zabranama.
dovla
30.01.2018. 20:29
Alo brate,ako nemas zatamnjena stakla,kao da nemas auto .Mislim
I treba. Što manje tih "kamufliranih" to bolje. Nek nose naočare za sunce ako neće da ih neko vidi...a ako hoće da se igraju sa automobilčićima - e pa nek ih deru.
@SamoTako - Jesi li proveo 12 i više sati u vozilu na temperaturi preko 35 stepeni celzijusa, klima radi ali ti nepokriveni deo ruku, vrata i lica ispečen od sunca. Da li je bezbednije stavljati neprovidne zavese i peškire na stakla ili providnu foliju? Ako nisi primetio sva novija vozila se rade sa zatamnjenim staklima, ne da neko ne bi video ko sedi unutra već zbog zaštite i opekotina od sunca. Imam utisak da takve komentare ostavljaju oni koji ni biciklo ne voze pa se raduju da ,,komšiji crkne krava".
@SamoTako - Da ,da , baš je sunce glavni razlog za folije !!
Возачи са ксеон светлима која су сами уграђивали су безбедни и не угрожавају друге учеснике, а они који су затамнили бочна стакла због деце су криминалци и бахати возачи.
Komentari (31)