Pandu neće praviti u Kragujevcu

P. Ž.

26. 01. 2018. u 16:31

Uprkos nadi da bi mogla da se proizvodi kod nas "Fijat" je preusmerio u Poljsku. Seli se na sever iz italijanske fabrike u Pomiljanu kraj Napulja

Панду неће правити у Крагујевцу

NAJAVA da će FKA grupa ("Fijat-Krajsler automobili") izmestiti proizvodnju "fijata pande" iz Italije da bi u ultramodernoj fabrici u Pomiljanu pokraj Napulja počela proizvodnja "bejbi džipa", po svemu sudeći obradovaće radnike u Poljskoj, a ne u Srbiji kako se proteklih dana spekulisalo u pojedinim medijima.

Čelnici FKA grupe, koja je u četvrtak objavila sjajne rezultate poslovanja u 2017. godini, jer je neto dobit gotovo udvostručena dostigavši 3,5 milijardi evra (1,8 milijardi evra u 2016) planiraju, kako se tvrdi u pojedinim evropskim medijima, da u Napulju prave mali terenski automobil (kraći od četiri metra) da bi uhvatili priključak sa rivalima u najbrže rastućem SUV segmentu na tržištu.

Kako je vreme "multivenova", kategorije u koju se ubraja "fijat 500 L" koji se proizvodi u Kragujevcu, čini se na izmaku, a i uz činjenicu da bi ove godine morao da se obnovi ugovor "Fijata" i Vlade Republike Srbije, pojavile su se i informacije da bi "panda" trebalo da nastavi osvajanja srca kupaca (prošle godine u novembru prodata milionita "panda" treće generacije) iz Šumadije.

Međutim, te teorije pale su u vodu pred činjenicom da će se "panda" sledeće generacije praviti na istoj platformi kao i "fijat 500" i "lanča ipsilon", a oba ova vozila se montiraju u fabrici Tiči u Poljskoj.

Ima i onih dobrih poznavalaca prilika u auto-industriji, koji tvrde da je na odluku vrha italijanske kompanije uticao i prošlogodišnji višednevni štrajk radnika koji je, kako se i onda tvrdilo, "terao vodu na vodenicu Poljaka".

Bilo kako bilo, planovi za proizvodnju fabrike u Kragujevcu u narednom periodu još nisu saopšteni iako se očekuje da se proizvede približno isti broj vozila "fijat 500 L" kao lane kada je iz Kragujevca isporučeno oko 75.000 vozila.

Ugovor "Fijata" i Srbije ističe u septembru ove godine, pa je jasno da bi razgovori o produženju saradnje započete 2008, po kojoj "Fijat" ima 67 odsto a Vlada Srbije 33 odsto vrednosti zajedničke firme, morali da počnu narednih meseci.

Prošle godine, u maju, restilizovan je postojeći model "fijat 500 L", ali, iako se očekivalo, čelnici italijanske kompanije koji su tom prilikom bili u Srbiji, nisu najavili proizvodnju potpuno novog modela.


RAST PRODAJE

KOMPANIJA FKA je uspela i da gotovo prepolovi ranije nastali dug, na 2,4 milijarde evra.

FKA je isporučila 4.740.000 automobila širom sveta, što je za 20.000 više nego godinu dana ranije.

Podbacila je prodaja u SAD gde je zabeležen pad od 8,0 odsto, na 2,1 milion automobila, ali će bez obzira na to radnici u SAD, njih oko 40.000, dobiti 16. februara bonus od 5.500 dolara zbog ostvarenog profita.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (11)

Freeman

26.01.2018. 22:28

100 % će da krive radnike zato što su štrajkovali i sav teret da prebace na njih. Samo da ne bude da je vlada podbacila.

gari

26.01.2018. 22:46

Kakav Panda, ima da se rade Ferariji (kad su već pod fiatom) !!!!! Do kraja godine ističe ugovor sa "žabarima", a posle kud koji mili moji, priča je završena ! Ali će još malo da se "spinuje" i obmanjuje narod, samo da prodju izbori, a posle koga briga, marva ostaje marva !!!!!!!

Rale

26.01.2018. 22:58

Još će Sirogojno štrikeraj postari najveći gigant, kako je počelo.Užas i ništa više.

Vaske

26.01.2018. 23:05

Teraj žabare iz Srbije, dovedi kineze da napravimo vozilo koje može sebi da priušti svaka treća porodica u Srbiji. Fijat je u Kragujevac došao da ne bi ušli kinezi i zato se u Srbiji pravi samo jedan model Fijatovog vozila.

vojislav

26.01.2018. 23:06

Planirana je proizvodnja 200.000 jedinica.A ostvareno je 75.000?Potreban je drugi model ,i to iz A segmenta .Uvezemo 150.000 polovnih krseva sa zapada?Znaci 500l je preskup za nasu kupvnu moc.Bolje je za sve i za Fiat i za Srbiju neki manji i jeftiniji model.Ne znam koliko je strajk uticao na odluku da se Panda izmesti u Poljsku, verovatno su u Poljkoj plate radnika400 e. Trba vlada da razmisli o drugom mozda Kineskom montazeru!!!

Seljak

27.01.2018. 02:41

500L za Srbe skup, za amerikance neisplativ krš, za evropljane već zastario. Pored rental-car kompanija taj 500L kupuje samo oni koji ne znaju bolje ili nisu uradili domaći.

oldlala

27.01.2018. 10:56

Fiat 500l jeste preskup za vecinu i naravno da ni nam trebao neki jeftinij model,no to ni strajk nije razlog selidbe proizvodnje u Poljsku verovatnije je cinjenica da istice uguvor bila presudna,cekaju da vide sta dalje a kad je nesto neizvesno nece tu ulagati.

acide

27.01.2018. 17:10

Fiat ne zanima kupovna moć ljudi u Srbiji zato što svoje automobile prodaju po čitavom svetu, a naš narod zapeo da kupuje najmanji i najjeftinij automobil baš iz Kragujevca. Ta Panda i da se proizvede u Kragujevcu nebi bila jeftinija od ove iz Poljske jer je njena cena takva svuda u svetu, stoga ne razumem čemu iščekivanja da se u Kragujevcu proizvodi mali auto jer taj auto može da se kupi za iste pare u Srbiji kao i u Poljskoj.