Pandu neće praviti u Kragujevcu
26. 01. 2018. u 16:31
Uprkos nadi da bi mogla da se proizvodi kod nas "Fijat" je preusmerio u Poljsku. Seli se na sever iz italijanske fabrike u Pomiljanu kraj Napulja
NAJAVA da će FKA grupa ("Fijat-Krajsler automobili") izmestiti proizvodnju "fijata pande" iz Italije da bi u ultramodernoj fabrici u Pomiljanu pokraj Napulja počela proizvodnja "bejbi džipa", po svemu sudeći obradovaće radnike u Poljskoj, a ne u Srbiji kako se proteklih dana spekulisalo u pojedinim medijima.
Čelnici FKA grupe, koja je u četvrtak objavila sjajne rezultate poslovanja u 2017. godini, jer je neto dobit gotovo udvostručena dostigavši 3,5 milijardi evra (1,8 milijardi evra u 2016) planiraju, kako se tvrdi u pojedinim evropskim medijima, da u Napulju prave mali terenski automobil (kraći od četiri metra) da bi uhvatili priključak sa rivalima u najbrže rastućem SUV segmentu na tržištu.
Kako je vreme "multivenova", kategorije u koju se ubraja "fijat 500 L" koji se proizvodi u Kragujevcu, čini se na izmaku, a i uz činjenicu da bi ove godine morao da se obnovi ugovor "Fijata" i Vlade Republike Srbije, pojavile su se i informacije da bi "panda" trebalo da nastavi osvajanja srca kupaca (prošle godine u novembru prodata milionita "panda" treće generacije) iz Šumadije.
Međutim, te teorije pale su u vodu pred činjenicom da će se "panda" sledeće generacije praviti na istoj platformi kao i "fijat 500" i "lanča ipsilon", a oba ova vozila se montiraju u fabrici Tiči u Poljskoj.
Ima i onih dobrih poznavalaca prilika u auto-industriji, koji tvrde da je na odluku vrha italijanske kompanije uticao i prošlogodišnji višednevni štrajk radnika koji je, kako se i onda tvrdilo, "terao vodu na vodenicu Poljaka".
Bilo kako bilo, planovi za proizvodnju fabrike u Kragujevcu u narednom periodu još nisu saopšteni iako se očekuje da se proizvede približno isti broj vozila "fijat 500 L" kao lane kada je iz Kragujevca isporučeno oko 75.000 vozila.
Ugovor "Fijata" i Srbije ističe u septembru ove godine, pa je jasno da bi razgovori o produženju saradnje započete 2008, po kojoj "Fijat" ima 67 odsto a Vlada Srbije 33 odsto vrednosti zajedničke firme, morali da počnu narednih meseci.
Prošle godine, u maju, restilizovan je postojeći model "fijat 500 L", ali, iako se očekivalo, čelnici italijanske kompanije koji su tom prilikom bili u Srbiji, nisu najavili proizvodnju potpuno novog modela.
RAST PRODAJE
KOMPANIJA FKA je uspela i da gotovo prepolovi ranije nastali dug, na 2,4 milijarde evra.
FKA je isporučila 4.740.000 automobila širom sveta, što je za 20.000 više nego godinu dana ranije.
Podbacila je prodaja u SAD gde je zabeležen pad od 8,0 odsto, na 2,1 milion automobila, ali će bez obzira na to radnici u SAD, njih oko 40.000, dobiti 16. februara bonus od 5.500 dolara zbog ostvarenog profita.
Jery
26.01.2018. 17:13
da se kompletna vlada srbije obesi!
@Jery - i ti zajedno
pricam ti pricu
100 % će da krive radnike zato što su štrajkovali i sav teret da prebace na njih. Samo da ne bude da je vlada podbacila.
Kakav Panda, ima da se rade Ferariji (kad su već pod fiatom) !!!!! Do kraja godine ističe ugovor sa "žabarima", a posle kud koji mili moji, priča je završena ! Ali će još malo da se "spinuje" i obmanjuje narod, samo da prodju izbori, a posle koga briga, marva ostaje marva !!!!!!!
Komentari (11)