PROKOP NEPODESAN ZA AUTO-KOMPOZICIJE: Voz ka Baru će ići sa trošnog Topčidera?!

Z. Radović

11. 01. 2018. u 17:23

"Srbija voz" uređuje Topčider za međunarodne polaske, jer u stanici "Beograd centar" ne mogu da se pune auto-kompozicije. Sada nije moguće obezbediti adekvatan prilaz za vozila

ПРОКОП НЕПОДЕСАН ЗА АУТО-КОМПОЗИЦИЈЕ: Воз ка Бару ће ићи са трошног Топчидера?!

Foto M. Anđela

OD prvog dana jula, umesto sa Glavne železničke stanice u Beogradu, putnici koji idu za Bar na voz će se ukrcavati u Topčideru. Preduzeće "Srbija voz" ovih dana je angažovalo radnike koji "šminkaju" i uređuju stanicu, koja nije u funkciji već decenijama. Njeni koloseci su prinudno rešenje, jer auto-vozovi, koji su deo svake kompozicije koja putuje ka Jadranskom moru, ne mogu da se napune na novoj stanici "Beograd centar". Iako je "Prokop" projektovan pre više od 40 godina, sve ovo vreme niko nije razmišljao da li je dovoljno funkcionalan, pa sada na ovom mestu ne mogu da se ukrcaju automobili, jer nije moguće obezbediti adekvatan prilaz za njih.

Vršilac dužnosti direktora "Srbija voza", Jugoslav Jović, kaže da se još razmatra mogućnost da i ostali međunarodni vozovi kreću sa ovog mesta, ali bi jedino za voz za Solun to bilo lako izvodljivo, jer bi nastavio u istom pravcu ka jugu, dok je za polaske ka severu ova stanica neadekvatna.

- Voz ka Budimpešti bi morao da ode do Rakovice, pa da se tamo zakači nova lokomotiva i da se vrati ka "Prokopu", a zatim da nastavi ka Novom Sadu i dalje - objašnjava Jović. - Topčider će biti početna, odnosno krajnja stanica za dnevni i večernji međunarodni voz za Bar i u njoj će se obavljati utovar i istovar praćenih automobila. Ovaj voz u svom sastavu ima kola sa sedištima, spavaća i kušet kola. Naknadno će biti doneta odluka da li će i međunarodni vozovi za Solun, Sofiju, Ljubljanu i Budimpeštu polaziti odavde ili iz "Beograd centra". Sastavljanje, namirenje, održavanje i čišćenje svih vozova obavljaće se u TPS "Zemun".

Jović smatra da Topčider nije najsrećnije, ali da je u ovom trenutku najbolje rešenje za start vozova za Bar, zbog utovara automobila.

Jugoslav Jović, v.d. direktora "Srbija voza"

Svi koji dolaze kolima moraju stići nekoliko sati ranije da bi se automobili ukrcali u DDM kola, koja se posle kače na putnički voz. Njihov problem će biti dokolica, jer u okolini nekadašnje dvorske stanice nema gotovo nikakvih sadržaja. Nijedne trafike, ni kafića, menjačnice. Još manji komfor od njih imaće građani koji putuju bez kola, jer do ove stanice trenutno ne saobraća nijedan autobus, a jedino prevozno sredstvo u blizini je linija tramvaja "3".


- Tražićemo od Gradskog saobraćajnog preduzeća da uvedu bar jednu autobusku liniju ili neku vrstu kombi prevoza, kako bi se putnicima olakšao pristup - navodi Jović. - U letnjoj sezoni u vozu za Bar bude i do 300 ljudi i uvek su popunjena gotovo sva mesta.

Da bi se stara stanica dovela u red biće potrebno oko četiri miliona dinara. Taj novac će biti potrošen za uređenje dva salona, koji su nekad bili ekskluzivni, a danas izgledaju oronulo, sa trulim parketom, oguljenim zidovima i pohabanim nameštajem. Deo za putnike, čekaonica, blagajna i toaleti biće u drugom staničnom objektu.

U ovoj zgradi će biti smešteni šalteri za prodaju karata / Foto M. Anđela

OD KRALjA DO TITA

STARA zgrada železničke stanice Topčider sagrađena je 1884. godine, kada je puštena u eksploataciju pruga Beograd - Niš.

- Sadašnja zgrada je sagrađena 1931. godine, jer je 1929. izgrađen Beli dvor, rezidencija Karađorđevića - priča Jović. - Stanica Topčider tada dobija na ugledu, postaje kraljevska, odnosno dvorska stanica, prima ugledne putnike, kralja i druge visoke zvaničnike. Posle Drugog svetskog rata u blizini izgrađena je garaža "plavog voza", kojim se vozio Tito.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (26)

Ненад

11.01.2018. 21:36

@nikola - Ова станица је пројектована пре око 45 а почела да се гради пре 40 година. Имајући у виду колико је година прошло а да за пројектанта одабран неко ко је у то време био искусан, данас вероватно само професионални гробар може да га приведе истражном судији и тужилаштву.

Igo

12.01.2018. 02:36

@nikola - U to vreme se radilo sve protiv srpskih interesa. Železara Smederevo je jedan dobar primer, a ima ih još puno.

veselnik

12.01.2018. 03:31

@nikola - Treba pogledati izvorni projekat pa komentarisati. Ko je odlucio da se radi parcijalno, tj. centralni objekti bez infrastrukture? Pa stanica je SVECANO OTVORENA kad je to trebalo za reklamu jedne stranke, a koliko je vremena (godina) trebalo da se urade PESACKI prilazi za putnike?

veselnik

12.01.2018. 03:42

@nikola - A ko kaze da je propust? Koji velicanstveni projekat otvoren za vreme SNS-a je stvarno kompletno zavrsen? Most na Adi nema jos vrh pilona, liftovi ne rade, nema upotrebnu dozvolu, Beograd na vodi je jos u vodi, nova infrastuktura i saobracajnice ni na pomolu, Savamala ociscena mimo zakona za objekte koji se ne rade, fontana na Slaviji je za ceznju iz daleka, jer joj se ne moze prici, kruzni tok ima 5 umesto maksimum 3 trake, a pesaci kruze u sirokom luku... Jedino je kompletirana jelka...

Zato što nije propust

12.01.2018. 07:04

@nikola - Nikada nije planirano ni projektovano da odatle kreće autovoz. A ovaj novinar je najpre trebalo da se raspita o čemu se radi, pa da onda pište koješta... osim ako mu nije tako naređeno.

goshnje

12.01.2018. 00:25

Да ли је реално, све због Вучићевих дилова с Арапима??!!!

Gastarbajter

12.01.2018. 01:36

Нигде у Европи нисам видео да неко уклања путничку железничку станицу из центра града. Нарочито одаљавање железнице од стамбених и пословних солитера. Шта више, они се највише граде уз постојеће железничке станице на месту напуштених магацина уз исте. Станице попут Прокопа су само доградња, како развој уз железничке станице не би био привилегија само станице у центру.

valter

29.06.2018. 07:59

@Gastarbajter - hhahaa..nisi ti nikakav ,,Gastabajter,,zeleznicka stanica u centru grada....treba da vozovi prolaze kraj stanova,sta ti lupetas....ZS se grade sto dalje od centra,prvo se malko raspitaj pa onda pisi gluposti...

shakom u glavu - sami sebe

12.01.2018. 03:20

Pa kako taj arhitekta pre 50-et godina nije predvideo da ce drzavi i narodu Srbije trebati pola veka da to izgradi i kakve ce tada potrebe drzave i naroda Srbije danas biti? Ccc, kakva naivnost... trebao je odma' da projektuje "hyper-loop"!

veselnik

12.01.2018. 13:17

@shakom u glavu - sami sebe - Da li je osnovni (stari) projekat i njegov projektant kriv? Ko jos gradi po projektima starim preko 40 godina bez revizija? Ko je uradio pogresne, ili nije uradio potrebne revizije (usaglasavanje sa stanjem na terenu)? Zato prestanite da prozivate projekat, pitajte politicare zasto se mesaju u struku i naredjuju gradjenje objekata po SVOM misljenju, a ne po savetima strucnjaka! Beograd na vodi, koji je krenuo po maketi BEZ REVIZIJA I DOZVOLA bice parcijalno radjen, a posledice ce se tek pojaviti

Simon

12.01.2018. 03:34

Dali slučajno ili se radi o opstrukciji.Kako da pored toliko željezničkih stručnjaka sad se netko seti tako velikog propusta.

Komsija

12.01.2018. 05:07

pa sta ako i neka, ajde, ovom narodu nikad ugoditi nikad neznas za sta je to dobro

Stari Beograđanin

12.01.2018. 06:40

Prokop projektovali stručnjaci- sve moj do moga! Samo su ruralci, pristigli u velegrad iz ko zna kojih zabiti, mogli da dođu na ideju da železničku stanicu za milijarde dinara inveticija, sele za oko 1,2 km vazdušnom linijom u stranu! I onda je bilo predloga da se žel. stanica i autobuka stanica isele npr. blizu aerodroma a da se ka centru izgradi metro od aerodroma do centra -a odatle, vremenom i dalje. Tako su mogli ali nisu, da koncentrišu ceo saobraćaj na jednom mestu sa dosta prostora!

Dejan

12.01.2018. 07:38

Ne vidim razlog za negativne komentare. Pa ni na glavnim zeleznickim stanicama u Berlinu, Pragu ili Budimpesti ne postoji opcija utovara automobila na vozove. Pored toga Srbija gradi auto put prema Crnoj Gori, tako da verujem da ce se interesovanje za ovaj voz smanjivati vremenom. Mislim da je vreme da pocnemo da razmisljamo o poboljsanju onoga sto je potrebno za 99% putnika a ne za 1%, i to samo u sezoni.

Mladen

13.01.2018. 00:09

@Dejan - Očigledno nisi putovao vozom ka Baru, pošto pričaš o tome kako nema putnika. Vozovi za Bar su svaki dan puni. U sezoni su prepuni. Šta više, autoput ka Crnoj Gori ne treba nikome, jer postoji pruga, a železnica je nosilac razvoja jedne države. Pruga je izgrađena da bi se njome u jednom cugu, prevozila roba i ljudi u što većem broju na što kraćem prevoznom putu. Nije džabe nko pametan jednom rekao jednu frazu koja je sto posto tačna svuda u svetu: "Kakva železnica- takva i država".

Dejan

14.01.2018. 00:30

@Dejan - Mladene, mislim da niste razumeli sustinu mog komentara. Snazno podrzavam poboljsanje frekventnosti i kvaliteta usluga upravo zbog toga sam i rekao da treba da se fokusiramo na potrebe 99% putnika a ne sezonskih auto vozova. Radije bih imao dodatni dnevni voz ili dodatne kvalitetnije vagone u postojecim u pravcu Bara. Mislim da sa ovako ogranicenim budzetom sredstva treba da idu na prioritete. Moje misljenje je da auto vozovi za Bar u ovom trenutku nisu prioritet. Hvala

veselnik

12.01.2018. 20:28

@Maja - Ulaz iz Beograda na vodi...Zbog BWF je i otvorena nezavrsena stanica Prokop, bez prilaza i infrastrukture. A na ploci Pokopa je novi zlatni rudnik za prodavce Beograda, stotine hiljada kvadrata za uzurpiranje ili prodaju strancima!

jovovic irenam

12.01.2018. 10:06

Ocigledno da je to samo prolazna stanica za pilicarske vozove.A40 godina to niko ne vidi. Fuj

Gile

12.01.2018. 14:30

Zašto se uklanja Glavna železnička stanica? Prvo, da li je neko pitao Beograđane da li hoće solitere famoznog arapskog Bg na vodi ili glavnu železničku stanicu na mestu gde je već vekovima? I drugo, čak i da se Beograđani slože da se premesti Glavna železnička stanica, zašto se ne sačeka da se izgradi Prokop do kraja pa tek onda da se preseli? Zašto se žuri sa premeštanjem Glavne železničke stanice kad će ovakvim dosadašnjim tempom Bg na vodi da se gradi sledećih 30 godina.