Saša Vlaisavljević: Preporučiću koncesionaru uspešan tim

Z. RADOVIĆ

05. 01. 2018. u 15:00

Ne vidim sebe na čelu kompanije nakon izbora koncesionara, smatram da sam sa svojim timom zaokružio izuzetno uspešan četvorogodišnji ciklus, rekao je Saša Vlaisavljević, V.D. generalnog direktora "Nikole Tesle"

Саша Влаисављевић: Препоручићу концесионару успешан тим

Saša Vlaisavljević, V.D. generalnog direktora beogradske vazdušne luke "Nikola Tesla"

NE vidim sebe na čelu kompanije nakon izbora koncesionara, smatram da sam sa svojim timom zaokružio izuzetno uspešan četvorogodišnji ciklus. Menjali smo aerodrom u tehnološkom smislu, neprekidno i svom snagom. Tvrdim da ljudi iz mog tima mogu da stanu na crtu bilo kome iz sveta vazduhoplovstva. Zbog toga ću, ako budem u prilici, budućem koncesionaru, ma ko to bio, preporučiti nekoliko bliskih saradnika za koje verujem da mogu izuzetno uspešno da vode kompaniju i za koje smatram da su stručniji od mene. Od strateškog partnera očekujemo da gradi na temeljima koje smo postavili i nastavi da podiže kvalitet usluga koje Aerodrom pruža putnicima i avio-kompanijama.

Ovo u razgovoru za "Novosti" poručuje v. d. generalnog direktora Aerodroma "Nikola Tesla", Saša Vlaisavljević.

* Šta je, po vašem mišljenju, obeležilo proteklu godinu, koja je bila najuspešnija u istoriji beogradskog aerodroma?

Postavili smo apsolutni rekord sa zabeleženih 5.343.420 putnika. To je za devet odsto više u odnosu na prošlu godinu, dok je prevoz robe i pošte uvećan 40 odsto. Avio-kompanije su povećale kapacitete na svojim linijama, tako da u redovnom saobraćaju u zimskom redu letenja saobraća 16 odsto više avio-kompanija nego 2013/2014. godine, dok se broj destinacija povećao za trećinu. Konačno smo ojačani za više od 600 koleginica i kolega, a našem timu se priključilo i 340 kolega iz "Er Srbija graund servisis", sa kojima zajedno odgovaramo na sve veći obim avio-saobraćaja.

* Koliko novca će biti uplaćeno u republički budžet?

REGIONALNO ČVORIŠTE DA li je opravdan strah da bi koncesionar mogao da smanji nivo usluga, kao što se dogodilo u Zagrebu?
- Očekujem da i nakon izbora koncesionara nivo kvaliteta usluge na beogradskom aerodromu, na čijem unapređenju smo intenzivno radili prethodnih godina, bude u skladu sa osnovnom strategijom razvoja i pozicijom reginalnog čvorišta, koju su postavili i počeli da realizuju Vlada Srbije i AD Aerodrom "Nikola Tesla" Beograd. Koncesioni proces podrazumeva razvoj kroz izgradnju i rekonstrukciju, održavanje i upravljanje infrastrukturom, ne samo u službi razvoja samog aerodroma, već i razvoja privrede i društva na nivou grada Beograda i cele Srbije.

Očekivana neto dobit za 2017. je 29 miliona evra, što je za 12 odsto više u odnosu na 2016. Očekivani ukupan prihod je 82 miliona evra. U prethodne tri godine uplatili smo oko 30,5 miliona evra u republički budžet i 6,5 miliona evra malim akcionarima. Očekuje se da u zavisnosti od poslovnih rezultata 2017. akcionarima bude isplaćeno najmanje 16 miliona evra kroz dividendu, od čega u budžet Srbije oko 13,3 miliona evra, srazmerno udelu u vlasništvu nad akcijama.

* Šta je sve urađeno lane i koje su sve usluge unapređene?

U investicije smo uložili 18 miliona evra iz sopstvenih sredstava. Pustili smo u rad novu terminalnu zonu, T2B. Renovirali smo hol za registraciju putnika i prtljaga i sortirnicu u Terminalu 1, formirali novu komfornu zonu i značajno investirali u opremu u segmentima obezbeđivanja, zemaljskog ospluživanja i informacionih tehnologija. Svim ovim infrastrukturnim radovima, kapacitet Aerodroma povećan je na oko 7,5 miliona putnika godišnje, a sva unapređenja obavljena su bez uticaja na redovno odvijanje avio-saobraćaja.

* Da li smatrate da je koncesija dobro rešenje ili je "Tesla" mogao i sam da nastavi da postiže odlične rezultate?

Savremeni trendovi poslovanja podrazumevaju globalizaciju na svim nivoima i upravo takva poslovna strategija može dovesti Aerodrom na još vidljiviju poziciju na svetskom tržištu. Ponuđači koji učestvuju u procesu izbora strateškog partnera već upravljaju većim brojem renomiranih aerodroma koji godišnje registruju desetine miliona putnika. Stoga očekujemo da bi izabrani koncesionar, zahvaljujući svom iskustvu na drugim aerodromima i relacijama u avio-biznisu, mogao doprineti daljem razvoju mreže destinacija, unapređenju kvaliteta usluge i ponude za putnike i posetioce, kao i daljoj optimizaciji poslovanja beogradskog aerodroma.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (4)

Ja bre

05.01.2018. 15:21

Pre neki dan sam putovao sa Tesle. Na izlazima C5-C7 je bila tolika vrucina da je bilo opasno tamo biti. Svi su se zalili od dece do starijih. Oni su upalili grejanje, zaposleni im idu kratkih rukava i u tankim kosuljicama, a putnici padaju u nesvest normalno obuceni? O kakvom bre modernom poslovanju vi pricate bre? Rasipate energiju i uz to putnicima je neizdrzivo da bi se vasi nekoliko zaposlenih setkali lako obuceni?

Bonaparta

05.01.2018. 15:31

Licno mislim da vlada u ovom slucaju gresi. Novca u budzetu ima dovoljno za ulaganje u infrastrukturu. Ostalo je sredstava od prosle godine namenjeno za tu svrhu zbog manjka projekata, a u BDP u gradnja nfrastrukture treba da ucestvuje za 25%. Treba sami da radimo drugu pistu i zgradu, jer je vec odvojeno 18 miliona evra za novu kulu koja ce se graditi ove godine, uz to dovrsiti aerodrom u Kraljevu, obnovu aerodroma Ponikve, kao i podizanje Niskog aerodroma na visi nivo.

Bojan

05.01.2018. 15:32

Skoro svi prijavljeni kupci našeg aerodroma su državna preduzeća. Rasprodaju imovinu za sitne provizije i prave koloniju od Srbije.