Do Pešte 200 na sat (FOTO)

Z. RADOVIĆ

28. 11. 2017. u 14:34

U Železničkoj stanici Zemun danas obeležen početak rekonstrukcije železničkog pravca Beograd - Budimpešta. Rade se novi koloseci u dužini 34,5 kilometara. Brnabić: Dokaz strateškog razvoja

До Пеште 200 на сат (ФОТО)

Foto: Željko Knežević

UKLANjANjEM koloseka na Železničkoj stanici Zemun danas je zvanično počela rekonstrukcija prve deonice pruge Beograd - Budimpešta. Kran za demontažu u jednom potezu je podigao 45 metara pruge, a ova mašina imaće zadatak da ukloni i preostalih 34,5 kilometara šina između srpske prestonice i Stare Pazove. Ista oprema kasnije će se koristiti i za postavljanje novih pragova.

Kineske kompanije "Čajna rejlvejz internešnel" i "Čajna konstrakšn kompani" trebalo bi u naredne tri godine kompletno da renoviraju koloseke i da ih osposobe za brzine od 120 do 200 kilometara na čas.

Predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić je izjavila da je početak radova na rekonstrukciji i modernizaciji pruge Beograd - Budimpešta istorijski dan za Srbiju i dokaz da se radi na strateškom razvoju zemlje.

- Ovo je najveći projekat u okviru kineske inicijative "Jedan pojas, jedan put", a prvi je projekat između Kine i EU, preko Srbije - istakla je Brnabićeva. - Ponosna sam na saradnju Srbije i Kine i zahvalna celom timu koji je pripremao taj projekat. On je važan i zbog toga što pokazuje kako se planski i strateški razvija zemlja. Ne zapostavlja se nijedan pravac razvoja, jednako kao saobraćajni koridori tako je važna i brza pruga.

RUSI PRVI POČELI PRUGA kroz Srbiju je podeljena na tri deonice, a radovi su prvo počeli na srednjoj koja povezuje Staru Pazovu i Novi Sad. Sredinom septembra je počela izgradnja tunela "Čortanovci" i vijadukta. Vrednost ugovora za ove objekte je 350,2 miliona dolara, a radove izvodi kompanija "RŽD internešnal", a finansiraju se iz ruskog kredita. Rok za završetak posla je 52 meseca. Za radove na otvorenoj pruzi, na istoj deonici, u dužini od 40,4 kilometra u novembru je potpisan aneks ugovora, a koštaće 247,8 miliona dolara. Od Novog Sada do mađarske granice preostalo je još oko 108 kilometara, a bilo je najava da će i taj deo iz kredita finansirati i graditi kineske kompanije.

Obeležavanju početka radova prisustvovali su i ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović, kao i zamenik direktora Nacionalne komisije za razvoj i reformu Kine Vang Sjiotao:

- Priprema izgradnje brze pruge je trajala tri godine, a pre ulaska u ovaj projekat predstavnici Vlade Srbije su bili svesni da se u domaće pruge nije ulagalo 30 godina, da nemamo vozove i da su brzine na prugama bile 35 do 45 kilometara na čas. Posle tri godine uspeli smo da modernizujemo 250 kilometara, nabavili smo novih vozova koliko god smo mogli, a imamo i veći broj putnika i teret.

Vrednost ugovora za ovu deonicu je 350,1 milion dolara, dok se procenjuje da bi radovi na komletnoj modernizaciji pruge kroz Srbiju od glavnog grada do mađarske granice mogli koštati oko dve milijarde dolara.

Vršilac dužnosti direktora "Infrastrukture železnica Srbije" Miroljub Jevtić je istakao da na rekonstruisanoj pruzi neće biti putnih prelaza, već će umesto njih biti izgrađeni podvožnjaci i nadvožnjaci:

- Uz prugu će biti postavljene ograde, poput onih na auto-putu. Naše mašinovođe će imati i kabinsku signalizaciju, moći će da registruju sve promene na trasi. Ovo će biti prva deonica na prugama u Srbiji na kojoj ćemo imati četvorokolosečnu prugu na 15 kilometara od Batajnice do Stare Pazove. Biće izgrađena dvokolosečna pruga za putnički saobraćaj za brzine od 200 kilometara na čas.


U MAJU POČINjU RADOVI NA AUTO-PUTU OD PRELjINE DO POŽEGE

RADOVI na deonici od Preljine do Požege, na Koridoru 11, trebalo bi da počnu u maju sledeće godine. Pre toga će biti urađena eksproprijacija zemljišta na 30,9 kilometara. Projektovanje i izgradnja ovog dela auto-puta koštaće 523,5 miliona dolara, odnosno oko 450 miliona evra.

Karakteristično za ovu deonicu je što prolazi kroz veoma težak geografski teren, pa će gotovo trećinu trase činiti mostovi i tuneli. Deo auto-puta od Preljine do Požege je podeljen u tri sektora, a projekat za ovaj putni pravac izradio je Saobraćajni institut CIP.

Od Preljine do Prijevora duž reke Čemernice i malim delom pored Zapadne Morave ima 8,27 kilometara. Od Prijevora do Lučana bi trebalo asfaltirati 15,51 kilometar i izgraditi 20 mostova koji će biti duži od tri kilometra. Projektovana je i izgradnja tunela "Laz" od 1.750 metara. Treća poddeonica od Lučana do Požege protezaće se na sedam kilometara, a na njoj bi trebalo da budu izgrađena tri mosta, tunel dug 2.040 metara, petlja u Lučanima i most preko reke Bjelice.

Ugovor za izgradnju ovog dela auto-puta potpisali su na Samitu šefova vlada Kine i 16 zemalja centralne i istočne Evrope u Budimpešti potpredsednica Vlade Srbije Zorana Mihajlović, potpredsednik kineske kompanije "Čajna komjunikejšens konstrakšen kompani" (CCCC) Suen Ciju, i v. d. generalnog direktora JP "Putevi Srbije" Zoran Drobnjak. Z. R.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (2)