PLANUM KRPI RUPE: Izvođač se vratio na spornu deonicu Ub - Lajkovac
08. 11. 2017. u 09:00
Izvođač se vratio na spornu deonicu Ub - Lajkovac da ispravi nedostatke. Od ponedeljka počeli radovi na auto-putu završenom pre dve godine
Foto B.Puzović
Građevinci su zalivali pukotine na asfaltu bitumenom i popunjavali rupe, a nadležni tvrde da nisu smeli to da rade bez prethodnog odobrenja javnih preduzeća - "Koridora Srbije" i "Puteva Srbije".
Ministarstvo građevinarstva je pre nekoliko dana podnelo krivičnu prijavu protiv bivšeg ministra Milutina Mrkonjića, kao i protiv nadležnih u građevinskim preduzećima "Planum", PzP "Beograd" i "Putevi Užice", zbog korišćenja neadekvatnog materijala prilikom izgradnje ovog dela auto-puta.
PROČITAJTE JOŠ: Milutin Mrkonjić: Očekivao sam orden, a ne prijavu
Zoran Drobnjak, direktor "Puteva Srbije", kaže da je tačno da je garantni rok još u toku i da traje do 14. decembra, ali da izvođač, koji je predao gradilište, ne može po svojoj volji da se na njega vraća.
- Morali su da traže saglasnost od nas i "Koridora", a nisu je tražili - kazao je Drobnjak, za "Novosti". - Radili su po svojoj volji i bez dopuštenja.

Presek trenutnog stanja ove deonice uradio je Saobraćajni institut CIP, a na osnovu njihove analize podneta je i krivična prijava. U elaboratu o evidentiranim oštećenjima konstatovano je da su se na ovom delu Koridora 11, koji još nije u upotrebi, javile pukotine, koje se po dubini prostiru kroz ceo asfaltni sloj.
NA trasi Koridora 11 u utorak su, saznajemo nezvanično, bili prisutni i predstavnici Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture. Oni su pomno fotografisali i evidentirali sva oštećenja i nedostatke na kolovozu. Uočeno je mnoštvo uzdužnih pukotina u asfaltu, od kojih su mnoge "zakrpljene". Nedostaju i mnoge rešetke na odvodnim šahtovima pored kolovoza.
To znači da će zbog gline morati da se skine sloj te debljine i da se uradi ponovo. Utvrđeno je da su razlozi nastanka oštećenja i "slaba zbijenost, povećana vlažnost i smanjena koherentnost materijala".
Ova trasa nikada nije puštena u saobraćaj, a četiri i po kilometra, od ukupno 12,5 koji su asfaltirani, moraće da se radi iz početka, za šta će biti potrebno oko milijardu dinara, odnosno više od osam miliona evra.
Trasa je građena od 2010. do 2014, a radovi su sa oko 75 miliona evra plaćeni iz republičkog budžeta.
Ratomir Todorović, direktor "Planuma", tvrdi da nije tačno da se radi bez znanja "Koridora".- Postoji njihov nalog za sanaciju na koji smo dali predlog kako da se uradi, a na koji oni nisu nikada odgovorili - objašnjava Todorović. - U avgustu su iskopane četiri jame i radimo na njihovom zatvaranju, jer dolazi zimski period. Isto je i sa prslinama. Sve ovo se dešava zato što u Ministarstvu nema građevinaca.
mića
08.11.2017. 15:22
Pa ko je najurio gradjevince iz Ministarstva gradjevine ?? Nije valjda nasa MInistarka ? Doduse i sta ce u Ministarstvi gradjevine gradjevinski inzinjeri. Taj fakultet se malo teze zavrsava.
Asfalt se pod opterećenjem saobraćaja haba, a puca i sa i bez saobraćaja zbog loše urađene podloge/slojeva. Ova "šminka" pukotina je korisna samo za privremeno sprečavanje pojačanog propadanja, nikako sanacija. Pitanje je kako je urađena "promopredaja objekta", odnosno odobravano loše izvođenje (nerad nadzora) i prijem završenih radova tog kvaliteta (neznanje nadzora ili direktiva?). Sve dok nam izgradnju vode političari, a ne stručnjaci, biće takvi rezultati.
Komentari (2)