Divlji servisi šišaju naše vozače
25. 10. 2017. u 21:45
Muke vlasnika automobila, ali i uvoznika novih vozila, sa neovlašćenim servisima. Vlasnika nemačkog vozila u Nišu zavarala reklama sa logotipom proizvođača
Ilustracija /foto N.Fifić
ODLAZAK u servis nekim vlasnicima automobila predstavlja pravu noćnu moru. Pogotovo onima koji su, poput našeg čitaoca Milana S. iz Beograda, imali nesreću da se "opeku" ni krivi ni dužni.
- Krenuo sam s porodicom na letovanje u Grčku i negde ispred Niša začuo sam neke čudne zvuke, brujanje u automobilu koji je još u garanciji - priča, za "Novosti", naš sugrađanin. - Svratio sam u grad i video veliki servis sa jasno istaknutim znakom brenda (nemačkog) automobila koji vozim, i odahnuo.
Međutim, kako kaže, iako je rekao da mu je automobil u garanciji, majstor je saopštio da je kvar nastao zbog manjka ulja u menjaču.
- To je značilo, kako su mi rekli, da nemam pravo na besplatnu zamenu, da moram da platim deo, ali ne i "ruke". Kako je zamena takozvanog druk lagera koštala oko 9.000 dinara, i pošto smo krenuli na letovanje, prihvatio sam.
Posle sat i po, deo je zamenjen, putovanje je nastavljeno, ali je šok usledio pre nekoliko dana.
- Otišao sam na redovan servis u beogradski centar gde mi je rečeno da sam izgubio pravo na garanciju jer sam vozilo popravljao u neovlašćenom servisu.
Zvao sam i servis u Nišu gde su mi popravili auto, ali naravno bez ikakvih rezultata. U zvaničnom servisu su me uputili na sud...
Ovaj slučaj nije usamljen. Ružna iskustva imaju i u kompaniji "Reno-Nisan Srbija".
- "Reno", kao vrlo ozbiljna kompanija, redovno sprovodi audite i provere svoje servisne mreže kako bi osigurao da kvalitet usluge ka krajnjem kupcu bude na vrhunskom nivou. Ono što se javlja kao problem jeste mreža neovlašćenih servisa, u vidu malih garaža i nezavisnih radionica koje se "kriju" iza snage brendova "Reno" i "Dačija", ističući naše logotipe iako za to nemaju niti prava, niti odobrenja. Prilikom istraživanja tržišta u Srbiji pronađeno je preko 200 neovlašćenih servisa - kažu u "Renou".
Bitno je istaći da je korišćenje logotipa na ovaj način krivično delo, jer se radi o kršenju prava intelektualnog vlasništva "Reno" i "Dačija" brendova, te se samim tim krajnji korisnik dovodi u zabludu. Koristeći usluge neovlašćenih servisa, krajnji korisnik može biti prevaren jer očekuje da će njegovo vozilo biti popravljeno od strane kvalifikovanih stručnjaka i sa originalnim "Renoovim" rezervnim delovima.
- "Reno grupa" je odlučila da se ozbiljno pozabavi zaštitom svoje privatne svojine i stane na put neovlašćenoj mreži, pa je nedavno pokrenuta akcija s podrškom pravnog tima čiji je cilj uklanjanja svih neovlašćenih obeležja "Renoa" i "Dačije" sa servisa koji nisu deo ovlašćene servisne mreže.
Slične akcije najavljuju i drugi predstavnici velikih automobilskih kompanija. U međuvremenu, vlasnicima automobila ostaje da na zvaničnim veb-stranama uvoznika pomno prouče spisak ovlašćenih servisera.
UDRUŽENjE POTROŠAČA
SVE one koje obmanu u takozvanim ovlašćenim servisima koji to zapravo nisu, pozivamo da se obrate nama ili tržišnoj inspekciji - kaže Goran Papović, predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije. On, za "Novosti", kaže da je pre nekoliko godina njihovo udruženje, zajedno s nadležnim Ministarstvom trgovine, imalo akciju uklanjanja nelegalno postavljenih logotipa na servise i radnje, ali da je tada mali broj uvoznika pokazao želju za saradnjom. - Suviše je "sive zone", lažnih delova. Mnogima takvo stanje odgovara, pa čak i nekim osiguravajućim društvima koja više zanima cena dela a ne da li je ugrađen u ovlašćenom servisu - kaže Papović.
Todor
25.10.2017. 21:58
Neznanje košta. U eri smart mobilnih telefona i mobilnog interneta lako je proveriti gde se nalazi ovlašćeni servis iz mreže svakog brenda. Teško da će vlasnik automobila u garanciji da ode u servis koji se ne nalazi u mreži ovlašćenih servisa,upravo zbog gubitka garancije. Ukoliko to i uradi, treba da izgubi garanciju.
@Todor - Krenuo covek na put sa porodicim. Napolju 40 stepeni,deca nervozna,nepoznat grad,auto zeza. Mozda ima samo pet dana odmora. Pa dobro druze dali si ikad bio na putu?? Pa treba li on da izigrava Serloka Holmsa, da istraziva ko je ovlascen a ko nije, da li je platio porez itd. Pa sta onda rade ovi koji primaju plate za to.
a komunalci vijaju prodavce cveca i kaiseva a tolika im reklama pred nosom..
U pratećoj dokumentaciji nalazi se i spisak ovlašćenih servisa, ali......
Izem ti nemački automobil kome u garanciji iscuri ulje iz menjača i ode druk lager. Strašno!!!! I Jugu se to nije dešavalo. Kupujte Japance ljudi, manite se nemačkog kompleksa i njihovog precenjenog modernog krša koji se prodaje zbog stare slave ... gledajte šta kupuju Amerikanci, koji evropske komplekse nemaju i koji mogu da priušte sve - uglavnom kupuju Honde, Tojote, Mazde, Leksuse...
Komentari (16)