Divlji servisi šišaju naše vozače

P. Ž.

25. 10. 2017. u 21:45

Muke vlasnika automobila, ali i uvoznika novih vozila, sa neovlašćenim servisima. Vlasnika nemačkog vozila u Nišu zavarala reklama sa logotipom proizvođača

Дивљи сервиси шишају наше возаче

Ilustracija /foto N.Fifić

ODLAZAK u servis nekim vlasnicima automobila predstavlja pravu noćnu moru. Pogotovo onima koji su, poput našeg čitaoca Milana S. iz Beograda, imali nesreću da se "opeku" ni krivi ni dužni.

- Krenuo sam s porodicom na letovanje u Grčku i negde ispred Niša začuo sam neke čudne zvuke, brujanje u automobilu koji je još u garanciji - priča, za "Novosti", naš sugrađanin. - Svratio sam u grad i video veliki servis sa jasno istaknutim znakom brenda (nemačkog) automobila koji vozim, i odahnuo.

Međutim, kako kaže, iako je rekao da mu je automobil u garanciji, majstor je saopštio da je kvar nastao zbog manjka ulja u menjaču.

- To je značilo, kako su mi rekli, da nemam pravo na besplatnu zamenu, da moram da platim deo, ali ne i "ruke". Kako je zamena takozvanog druk lagera koštala oko 9.000 dinara, i pošto smo krenuli na letovanje, prihvatio sam.

Posle sat i po, deo je zamenjen, putovanje je nastavljeno, ali je šok usledio pre nekoliko dana.

- Otišao sam na redovan servis u beogradski centar gde mi je rečeno da sam izgubio pravo na garanciju jer sam vozilo popravljao u neovlašćenom servisu.

Zvao sam i servis u Nišu gde su mi popravili auto, ali naravno bez ikakvih rezultata. U zvaničnom servisu su me uputili na sud...

Ovaj slučaj nije usamljen. Ružna iskustva imaju i u kompaniji "Reno-Nisan Srbija".

- "Reno", kao vrlo ozbiljna kompanija, redovno sprovodi audite i provere svoje servisne mreže kako bi osigurao da kvalitet usluge ka krajnjem kupcu bude na vrhunskom nivou. Ono što se javlja kao problem jeste mreža neovlašćenih servisa, u vidu malih garaža i nezavisnih radionica koje se "kriju" iza snage brendova "Reno" i "Dačija", ističući naše logotipe iako za to nemaju niti prava, niti odobrenja. Prilikom istraživanja tržišta u Srbiji pronađeno je preko 200 neovlašćenih servisa - kažu u "Renou".

Bitno je istaći da je korišćenje logotipa na ovaj način krivično delo, jer se radi o kršenju prava intelektualnog vlasništva "Reno" i "Dačija" brendova, te se samim tim krajnji korisnik dovodi u zabludu. Koristeći usluge neovlašćenih servisa, krajnji korisnik može biti prevaren jer očekuje da će njegovo vozilo biti popravljeno od strane kvalifikovanih stručnjaka i sa originalnim "Renoovim" rezervnim delovima.

- "Reno grupa" je odlučila da se ozbiljno pozabavi zaštitom svoje privatne svojine i stane na put neovlašćenoj mreži, pa je nedavno pokrenuta akcija s podrškom pravnog tima čiji je cilj uklanjanja svih neovlašćenih obeležja "Renoa" i "Dačije" sa servisa koji nisu deo ovlašćene servisne mreže.

Slične akcije najavljuju i drugi predstavnici velikih automobilskih kompanija. U međuvremenu, vlasnicima automobila ostaje da na zvaničnim veb-stranama uvoznika pomno prouče spisak ovlašćenih servisera.


UDRUŽENjE POTROŠAČA

SVE one koje obmanu u takozvanim ovlašćenim servisima koji to zapravo nisu, pozivamo da se obrate nama ili tržišnoj inspekciji - kaže Goran Papović, predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije. On, za "Novosti", kaže da je pre nekoliko godina njihovo udruženje, zajedno s nadležnim Ministarstvom trgovine, imalo akciju uklanjanja nelegalno postavljenih logotipa na servise i radnje, ali da je tada mali broj uvoznika pokazao želju za saradnjom. - Suviše je "sive zone", lažnih delova. Mnogima takvo stanje odgovara, pa čak i nekim osiguravajućim društvima koja više zanima cena dela a ne da li je ugrađen u ovlašćenom servisu - kaže Papović.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (16)

Todor

25.10.2017. 21:58

Neznanje košta. U eri smart mobilnih telefona i mobilnog interneta lako je proveriti gde se nalazi ovlašćeni servis iz mreže svakog brenda. Teško da će vlasnik automobila u garanciji da ode u servis koji se ne nalazi u mreži ovlašćenih servisa,upravo zbog gubitka garancije. Ukoliko to i uradi, treba da izgubi garanciju.

???

26.10.2017. 07:12

@Todor - Krenuo covek na put sa porodicim. Napolju 40 stepeni,deca nervozna,nepoznat grad,auto zeza. Mozda ima samo pet dana odmora. Pa dobro druze dali si ikad bio na putu?? Pa treba li on da izigrava Serloka Holmsa, da istraziva ko je ovlascen a ko nije, da li je platio porez itd. Pa sta onda rade ovi koji primaju plate za to.

ZanetiSrbija

25.10.2017. 22:00

a komunalci vijaju prodavce cveca i kaiseva a tolika im reklama pred nosom..

Milan

25.10.2017. 22:21

Izem ti nemački automobil kome u garanciji iscuri ulje iz menjača i ode druk lager. Strašno!!!! I Jugu se to nije dešavalo. Kupujte Japance ljudi, manite se nemačkog kompleksa i njihovog precenjenog modernog krša koji se prodaje zbog stare slave ... gledajte šta kupuju Amerikanci, koji evropske komplekse nemaju i koji mogu da priušte sve - uglavnom kupuju Honde, Tojote, Mazde, Leksuse...

ja to tako

26.10.2017. 03:08

@Milan - Iz ličnog iskustva jer sa se dobro opekla i ovlaštenom servisu folcvagena u CG sve radila kod njih drali me sa cenama, da bi usli u svađu oko garancije kad su rekli da i sijalicu moram kod njih menjati, a ulje sipaju iz bacvi naplacuju 4l po 15e litar a u motor staje 3,8l, i td bregasta crce na 13000hiljada, i zarekla se sad novi auto nikako folcvagen i samo prvi servis kod ovlascenog a svaki naredno kod majstora, usteda je sa vrhunskim uljem tri puta jeftinija, nikad vise golfa u CG kupiti necu

Paul Kersey

26.10.2017. 08:03

@Milan - Japanski automobili su, po utisku u vožnji, enterijeru i opremi bar za generaciju iza evropskih. Znam, izlupaćete mi minuse, ali to je u redu jer glasate po predrasudama, a ne po iskustvu. Navozio sam se novih japanskih i evropskih automobila i vrlo je malo japanaca koje bih kupio.

istina

26.10.2017. 08:50

@Milan - ha, druskane, ti izgleda nisi vozio auto osim Jugo...pa na nasim drumovima imas skoro sve evropske marke, nas narod tesko moze sebi da priusti nov auto a polovni su uglavnom iz Nemacke, Francuske....kome ce pasti na pamet da kupi polovnjaka Kia, Jundai, Honda....a sto se tice novih "nemaca" pa svaki auto ima info tablu u armaturi i svaki kvar se pojavi na njoj....problem je kod nas sto ljudi samo znaju da startuju i daju gas, bilo kakva kontrola ili pregled auta pred put je nama "luksuz" !

Milan

26.10.2017. 13:17

@Milan - @Paul Kersey Japanski automobili su po kvalitetu izrade ključnih mehaničkih sistema koji čine automobil (recimo vešanja, motora, menjača, naročito modernih automatskih i CVT), pouzdanosti i trajnosti daleko ispred evropskih automobila. Džabe elektronika, presvlake i "utisak u vožnji" kada ti je nov evropski automobil svake druge nedelje u servisu ...Da si ikada zavirio ispod haube, znao bi da evropljani nemaju šta da traže. Japanci su za 25-30% jeftiniji od Nemaca i nude bolji kvalitet izrade.

Nebojsa007

25.10.2017. 23:40

E sad ti je brate puno bolje. Mali servis za auto u ovlascenom servisu je skoro 20000 a kod vrhunski dobrog majstora sa istim delovima kao u ovlascenom servisu izadje najvise 8000. Meni u ovlasvcenom servisu naplatili a nisu zamenili deo. Sreva deo crkao posle par meseci.... Joj nije im bilo dobro. Posle ga i zatvorili. To je onaj sto je bio u Sapcu sa znakom lava.

Efendija

26.10.2017. 00:57

A ovaj je hteo da mu refundiraju lovu za deo, pa su mu ukinuli garanciju jer je auto popravljao kod majstor Žike. Kakva glupa priča, pa automobil je sastavljen od stotine delova, razumeo bih da mu ne priznaju garanciju na menjač.

Miša zaštita

26.10.2017. 07:02

U ovlašćenom servisu veliki servis naplate 38.000 dinara, a delovi i ruke kod vrhunskog majstora 12.000 dinara. Jedva sam čekao da istekne garancija, da pobegnem od "ovlašćenih", precenjuju svoje usluge, a kvalitet nikakav, dva puta sam se vraćao da mi dorade propuste, a ponovo su naplaćivali?

Анти Антифа

26.10.2017. 08:13

Кад купујеш немачка кола а они живе од старе славе од пре 30 година

Ivan

26.10.2017. 08:38

Gotovo svaki servis ima istaknut logo jedne ili vise auto kompanja ispred radnje. Obicno je to logo automobila na kojima servisi imaju najveci rabat za delove kod prodavaca. Veci je problem automehanicarskih radnji u sred naseljenih naselja koji remete javni red i mir svakodnevnim turiranjem motora i isprobavanjem kocnica na sred ulice. Prvo ih izmestite na periferijama grada a onda skidajte logoe sa servisa.

ovlasceni servisi

26.10.2017. 09:17

su po pravilu nestrucne osobe koje su to pravo dobile kupovinom ili zato sto im je striko to namestio. Ja sam serviser u elektronici i znam ko je dobio ovlasceni servis a isti nemaju potreban nivo znanja. Njihove cene su paprene i imaju ceste rasprave sa musterijama. E zato se pojavljuju ljudi koji za mnogo manje para resavaju kvarove i na taj nacin stavljaju do znanja ovima da su  preterali.

Mali Perica

26.10.2017. 12:43

imam tu srecu a i znanje u glavi da uvek kupujem auto par god star pa nadalje. prvo cena auta padne skoro 50 drugo staro pravilo da drugi vlasnik uvek sa kolima prodje najboje. . sve ovo sto vi pisete ja nikad nisam imao kao problem. . imam svog majstora u kmsiluku -trece pravilo majstor i kafana treba da ti bude u kmsiluku-koji za relativnu kintu sve resava. . delovi su druga prica.