Kinezi i Poljaci u trci za Ikarbus

P. Ž.

25. 08. 2017. u 14:02

Najveća domaća fabrika autobusa "pregurala" najbolniji proces restrukturiranja i zaposleni se sada nadaju partneru; Očekuju ponudu za preuzimanje do kraja godine. Stranci planiraju i električna vozila

Кинези и Пољаци у трци за Икарбус

NAŠA najveća fabrika autobusa, zemunski "Ikarbus", osvajanjem novih tehnologija i proizvodnjom najsavremenijih autobusa na šasijama "Mercedesa" i MAN-a, uspeo je da "pregura" dugotrajni i bolan proces restrukturiranja, pa sada sa mnogo više optimizma oko 300 zaposlenih čeka sutrašnjicu. Njihove pogone obilaze predstavnici stranih preduzeća, a najozbiljniji "igrači" su kompanije iz Kine i Poljske. Zato svi u "Ikarbusu" očekuju da do kraja godine "padne" i ponuda za preuzimanje većinskog paketa akcija.

- Dve velike kompanije iz Kine i jedna iz Poljske su zasada najozbiljniji kandidati koji bi hteli da preuzmu naše preduzeće i da, uz zadržavanje trenutnog proizvodnog programa, pokrenu i proizvodnju električnih autobusa - kaže generalni direktor "Ikarbusa" Aleksandar Vićentić.

On, za "Novosti", kaže da je "Ikarbus" izašao iz procesa restrukturiranja firme i da se trenutno čeka odobrenje za Unapred pripremljeni program restrukturiranja (UPPR) tako što su najveći poverioci svoja potraživanja konvertovali u deo vlasništva. To je samo jedan od dokaza da "Ikarbus" ponovo svima uliva poverenje.

- Najvažnije je da radimo punom parom - kaže direktor Vićentić. - Posla ima, plate nisu velike, ali su redovne.

Trenutno se završava 30 zglobnih autobusa za potrebe GSP "Beograd", kojem je do sada, samo u ovoj godini, isporučeno 10 savremnenih gradskih niskopodnih autobusa. Dobro se prodaje i čuveni "Ikarbusov" gradski autobus sa "Mercedesovim" motorom i šasijom. Posebno su ponosni na najnoviji međugradski autobus koji je napravljen na šasiji "Mercedesa" sa "evro 6" motorom, koji je već našao prvog kupca. Pred "Ikarbusom" su dva velika posla.

- Reč je o izradi delova za autobuse za kupca iz Mađarske, ali i o izvozu gotovih autobusa u Iran - kaže direktor. - Zahvaljujući ulasku u UPPR i finansijski smo relaksirani, pa možemo da iznesemo i te izvozne poslove.

Vićentić objašnjava da 250 stalno zaposlenih radnika i još 50 dodatno angažovanih na osnovu ugovora o delu zbog povećanog obima posla rade, pored izrade autobusa i delova, i na renoviranju i održavanju vozila GSP i drugih firmi u Srbiji.


OKREĆEMO SE IZVOZU

- JASNO nam je da moramo da se okrenemo izvozu jer je naše tržište ipak nedovoljno za naše kapacitete - kaže Vićentić. - Nažalost, i dalje smo suočeni sa nelojalnom konkurencijom, kao i sa nekontrolisanim uvozom polovnih autobusa.

Naime, dok "Ikarbus" mora da proizvodi autobuse sa "evro 5" i "evro 6" motorima, na naše tržište stižu stari autobusi sa daleko nižim eko-stadardima. Jasno, po znatno nižoj ceni.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (9)

Zaboravljeno koferče

25.08.2017. 15:29

Obezbedite vi potreban kvalitet, a kupci će se već pojaviti. Najveći kupac vam je GSP Beograd, bez njega teško da bi opstali. Kvalitet vozila vam je očajan. Pa pogledajte npr. nov autobus, t.j. čuveni mercedes koji se ljušti! Ko ne veruje nek pogleda bus na liniji 44. Da li je to normalno da se autobus oljušti posle nepune dve godine? Autobusi koje renovirate za GSP imaju na sebi više gita nego normalni autobusi termoizolacije! Posle par meseci farba puca i pojavljuje se korozija.

Nesa

25.08.2017. 21:33

E isporucili ste 10 ( deset) autobusa, ej bre 300 ljudi pravi 10 autobusa i vi ste neka firma!Samo Beograd bi kupovao 200 autobusa godisnje samo Vi to ne mozete da iznesete.

Gogo

26.08.2017. 07:29

Poljaci kupuju Ikarbus da bi ga zatvorili zbog konkurencije.Setite se uvoza 200 gradskih autobusa za Beograd.

Dede

26.08.2017. 10:53

@gogo kakva crna konkurencija? solaris prodaje autobuse po celoj evropi, a verovatno I sire. ikarbus je za njih smesna firma, I nikakva konkurencija

Miki - Zg

26.08.2017. 18:41

Jedini dugoročni spas za Ikarbus su Kinezi ,koji bi donijeli socijalnu i razvojnu sigurnost.Poljaci i drugi ,izgledni scenario kao u Goši ?Isto vrijedi za aerodrom Nikola Tesla ,RTB,a i privatizacija Zvezde ,Partizana itd .