Može li Hestil da spase Gošu?

J. I. - S. B.

26. 07. 2017. u 10:56

Ministarstvo privrede pokušava da pomogne fabrici iz Smederevske Palanke. Vlada ponudila i pomoć oko reprogramiranja 512 miliona dinara duga

Може ли Хестил да спасе Гошу?

DRŽAVA je spremna da "Goši" obezbedi reprogram dugova prema Poreskoj upravi i Fondu za razvoj, ali tek kada radnici nastave da rade i nazru se budući poslovi. Fabrika šinskih vozila bi mogla da uspostavi saradnju sa "Hestilom" i nastavi posao preko "Jugoimport SDPR", ali sve zavisi od toga da li će novi vlasnik "Lisnart holding limitid" uložiti sredstva. Odluka radnika o eventualnom prekidu štrajka znaće se u četvrtak.

- Posle sastanka sa ministrom privrede Goranom Kneževićem naporavljen je veliki pomak - rekao je u sredu Milan Vujičić, predsednik Štrajkačkog odbora. - Imamo vagone koje ćemo ponuditi "Hestilu". Posle konsultacija sa ministrom Kneževićem SDPR je odlučio da ponovo radi sa nama. Ako uspemo da isporučimo Irancima podloge, završili smo veliki posao. Treba da vidimo kolika finansijska injekcija vlasnika je neophodna. O svemu ovome moramo da razgovaramo sa zaposlenima i tek onda donesemo odluku. Za Ministarstvo privrede "Goša" je značajan kao firma sa dugom tradicijom, ali i kao poslodavac 350 radnika.

- Država želi i može da pomogne oko obaveza prema državi. To je jedan deo razgovora, ali je prvo i najvažnije da se radnici vrate na posao i da postoji perspektiva za budući posao - rekao je u sredu Knežević. - Tek tada će država ući u reprogram.

Predstavnici Ministarstva privrede ponudili su pomoć fabrici kroz reprogram dugova od 512 miliona dinara, ugovaranje poslova sa Železarom u Smederevu i izvoz u Iran.


ZA POVRATAK NA POSAO TRAŽE 100.000

- Država je pomogla samim tim što se uključila u rešavanje problema. Međutim, mi ne možemo da pogazimo ono zbog čega štrajkujemo 120 dana. Radnici su pristali da im se dug za plate isplati na 16 mesečnih rata, ali traže da dobiju 100.000 dinara po radniku pre nego što se vrate u pogone - kaže predsednik Štrajkačkog odbora.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (21)

Vuk Popovic

26.07.2017. 12:05

Ovo je skandal ! Privatna firma koja je u blokadi od 2012-te godine dobija pomoc drzave. To ima samo u Srbiji

b.w.a.

26.07.2017. 12:37

koliko vidim , ovde najbolje prođe Slovak.Radnici izborili da mu se odlože ili reprogramiraju obaveze (a možda mu i otpišu) .A umesto da šalje radnike na plaćeno odsustvo(zbog manjka ugovorenih poslova) oni u štrajku(pa ih opet ne plaća) , a sa 90 radnika koji nisu u štrajku radi ugovorene poslove.Pored toga štrajkači mu obezbediše i posao sa saudicima...a štrajk zašto je počeo?ubio se čovek zbog gladi?plate?to je rešeno?videćemo , a možda i ...

ziko

26.07.2017. 13:16

Jesam za pomoć radnicima ali ne i poslodavcu jer PIO fond bi morao biti svetinja i praktično se sada kažnjavaju redovne platišea nagrađuju oni koji stalno prave probleme.Pomoć Poslodavcu bi bila dovoljna u pronalaženju posla za naredni period a dugovanja neka plati kao pokazatelj da želi da sarađuje .

Dend

26.07.2017. 14:09

Ocito da je kapitala, u Gosi, nekog iz vrha Vlade Srbije kad velikodusno pomazu fabriku !Koliko znam vlasnik je "strani" drzavljanin a mozda i nije ?

Nenad

26.07.2017. 17:21

Država pomaže Goši kako bi nastavila da radi a radnici sacuvali svoja radna mesta a u narednom periodu nasa privreda ce biti jaca i nece biti ovakvih problema.

Hedona

26.07.2017. 18:43

Radnici Goše treba da se vrate na svoja radna mesta.Zahvaljujući Ani Brnabić država će rešiti svaki problem.

Charlie

26.07.2017. 22:14

Nema spasa Srbiji dok čopori dobro plaćenih botova haraju medijima rugajući se radnicima koji jedva dečicu hrane.

realist

27.07.2017. 01:28

To su sve oni isti iz privatizacije koji prodaju kupuju i opet prodaju kako bi zataskali radnika povecanje dohotka i drugi obaveza prema radnika koji je postao Rob u 21 veku.

Gogo

27.07.2017. 08:07

Zasto drzava ne resi problem fabrike vagona Kraljevo.Bila je to drzavna firma i radnicima se duguje 11 mesecnih plata.