Pregovore o Fijatu okovao zid ćutanja

E. V. N.

20. 07. 2017. u 10:50

U Vladi danas Završena druga runda razgovora povodom štrajka radnika FKA. Sindikalci, "Fijat" i Vlada ne pričaju o tome kako teku sastanci

Преговоре о Фијату оковао зид ћутања

"Fijatovi" sindikalci ne daju izjave

DETALjI drugog dana pregovora poslovodstva "FKA Srbija", Štrajkačkog obora i Vlade Srbije danas su ostali tajna za javnost. Pregovarači su se sastali na istom mestu, u zgradi Vlade, pregovorali do 14 časova, ali da li su u razgovorima odmakli - danas nisu saopštavli. Nastavak se očekuje - ovih dana.

- Dogovoreno je da se dijalog nastavi, ali i da niko od učesnika, u ovoj fazi razgovora, ne daje izjave za medije - poručili su juče iz Vlade Srbije.

Posle prvog dana razgovora, u sredu, poslovodstvo kragujevačke fabrike je pokazalo spremnost da formira komisiju, u kojoj će učestovovati i predstavnik Štrajkačkog odbora, sa zadatkom da analizira proces rada kako bi ga optimizovala. Rukovodstvo je već prvog dana pokazalo dobru volju da se nađe rešenje i obezbedi naknada za prevoz za radnike koji prekovremeno rade i završavaju smene noću. Upravo o tim detaljima trebalo je da razgovaraju danas.

Još je potpuno nepoznato kakav je stav menadžmenta, posle dva dana razgovora, u vezi s povećanjem plata. A to, kao i 20.000 dinara naknade i tokom štrajka, glavni su zahtevi radnika.

Danas se nisu oglašavali ni sindikati. Predsednik Štrajkačkog odbora Zoran Marković već prvog dana se uzdržao od iznošenja detalja pregovora.

- Zbog pregovora nismo u mogućnosti da dajemo izjave - rekao je u sredu Marković. - Sva pitanja biće rešena u pregovorima.

O zahtevim radnika kragujevačke fabrike pregovaraju, u ime Vlade Srbije, premijerka Ana Brnabić i ministri privrede i rada Goran Knežević i Zoran Đorđević, u ime kompanije "Fijat" generalna direktorka Silvija Verneti, a u ime zaposlenih predsednik Štrajkačkog odbora Zoran Marković.

ISTIČE UGOVOR

UGOVOR "Fijata" i Srbije isteče naredne godine, a štrajk je samo podgrejao staru dilemu hoće li Italijani ostati u Kragujevcu. Ekonomisti tvrde da tražnje za postojećim modelom još ima, ali i da nedostaje novi model. Vrhunac proizvodnje je dostignut polovinom 2013. godine, a ovih meseci je i za 40 odsto manja. Lane je sa kragujevačkih "traka" sišlo 80.000 automobila.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (6)

igor

20.07.2017. 18:20

Verujemo da će se uz dobru volju obe strane u pregovorima što skorije biti postignut dogovor.