„Frikomu” preti kazna: Nudili pare trgovcima da prodaju samo njihov sladoled
04. 06. 2017. u 10:00
Republička Komisija za zaštitu konkurencije pokrenula postupak protiv industrije smrznute hrane zbog povrede tržišnih pravila. "Frikom" navodno nagrađivao prodavce ako sa drugim firmama prekinu saradnju
Foto Nikola Skenderija
PRODAVAĆETE samo naš sladoled, a posebno ćete biti nagrađeni ako zaboravite na ostale proizvođače. Tako bi ukratko moglo da se objasni zbog čega je Komisija za zaštitu konkurencije krajem maja pokrenula postupak ispitivanja povrede konkurencije po službenoj dužnosti protiv Industrije smrznute hrane "Frikom" Beograd. Ova kompanija je takve uslove postavljala malim prodajnim lancima, kioscima i samostalnim trgovinskim radnjama širom Srbije. Komisija je odmah nakon pokrenutog postupka obavila i dodatnu, nenajavljenu kontrolu prostorija "Frikoma".
Službena lica Komisije kontrolisala su prostorije, podatke, isprave i stvari na dve lokacije "Frikoma" u Beogradu. O kontroli je, kako stoji u saopštenju Komisije, "držalac prostora i stvari obavešten tek u trenutku izvođenja uviđaja na licu mesta".
- Komisija je u toku ispitivanja uslova konkurencije na tržištu distribucije i prodaje sladoleda prikupila dokumentaciju i obavila razgovore sa pojedinim učesnicima i tako došla do saznanja da Industrija smrznute hrane "Frikom", koje zastupa direktor Gojko Đosić, preduzima radnje koje bi se mogle okarakterisati kao radnje kojima se vrši uticaj na pojedine kupce da sladoled nabavljaju isključivo od "Frikoma" - piše u saopštenju Komisije za zaštitu konkurencije.
Prema saznanjima, navodi se dalje u saopštenju, posebno od 2014. godine do danas, malim trgovcima su nuđene novčane pogodnosti u vidu dodatnih rabata ili novčanih isplata u cilju onemogućavanja ili prekidanja saradnje sa konkurentskim proizvođačima ili distributerima sladoleda.
Kako Komisija objašnjava u zaključku odluke o pokretanju postupka, na osnovu prikupljenih podataka i dokumentacije može se pretpostaviti da ovakvo ponašanje "Frikoma" može da istisne konkurente sa tržišta, odnosno onemogućava ulazak novih distributera ili proizvođača sladoleda u Srbiju. To je klasičan primer povrede konkurencije, odnosno zloupotreba dominantnog položaja.
| NENAJAVLjENA KONTROLA KOMISIJA za zaštitu konkurencije ima mogućnost da izvrši nenajavljeni uviđaj u sve službene prostorije tržišnih učesnika, bez naloga suda. Na ovaj korak se odlučuje ukoliko ovlašćena službena lica Komisije procene da bi nenajavljenom posetom firmi mogli da obezbede dodatne dokaze za postupak koji se pokreće. Obično Komisija postupak pokreće dan ranije ili na dan kada vrši nenajvaljeni uviđaj. Ovlašćena službena lica Komisiije imaju posebne službene legitimacije koje liče na one koje ima i policija. Ne moraju lično da se legitimišu. Mogu da kontrolišu baš sve što se nalazi u službenim prostorijama firme. |
Predsednik Komisije za zaštitu konkurencije dr Miloje Obradović potvrdio je za "Novosti" da je ova institucija pokrenula postupak protiv "Frikoma".
- Zaključak o pokretanju postupka donet je nakon analize dokumenata dobijenih od podnosioca inicijative, odnosno prijave, a zbog sumnje da je došlo do kršenja Zakona o zaštiti konkurencije. Kako bi obezbedili dodatne informacije i dokaze, ovlašćena službena lica Komisije su na dve lokacije izvršila nenajavljene uviđaje u prostorije društva "Frikom" - otkriva dr Obradović.
Београд
04.06.2017. 10:05
Хрватска посла. Од како су продати хрватима, опао им је квалитет сладоледа, и само подмићују на тржишту не би ли уништили конкуренцију
Ne znam ko je u stanju da kupuje njihov sladoled kada ima ukus kao zaledjeni urin.
@Pinochet Helicopter Rides TM - Sladoled je isti , nisu menjali recepturu nego je stara Frikomova ( odnosno po licenci britanske firme ). Drugo je što im ne treba davati pare iz moralnih razloga
Dok je Frikom bio u domaćem vlasništvu, Nestle frižidera na ulicama nego Frikomovih. Otkad su vlasnici postali Hrvati - za Nestle sladoled moraš da otpešačih stanicu ili dve i prođeš pored 7 Frikom frižidera. Kako to Hrvati uvek dobijaju najbolja mesta ? Srbin otvara hipermarket na periferiji grada ( Dis, Tempo) a Hrvatima centar Nbg ? Kad Srbin drži sladoled onda ga nema nigde a kad je srpska firma (MBS) počela da pravi belu tehniku - slovenačka firma je ucenjivala prodavce usred Srbije
Oni angazuju radnike preko studentskih zadruga koji su stariji od 30 god.
Komentari (27)