Do Crne Gore čak 236 mostova i 59 tunela
08. 05. 2017. u 18:02
Vlada Srbije najavljuje skori dogovor sa kineskim kompanijama o nastavku izgradnje Koridora 11. Najzahtevnija trasa Požega - Boljare u dužini od 107 kilometara
Foto: M. Anđela
OD 258,7 kilometara koji, u viziji putara, Beograd dele od granice sa Crnom Gorom, do sada je u saobraćaj pušteno 40,4 od Ljiga do Preljine, A završena je i izgradnja 12,5 kilometara od Uba do Lajkovca. U toku su radovi na oko 67,8 kilometara od Surčina do Ljiga. Ostaje da se ugovori još 147 kilometara, a u Vladi Srbije očekuju da će uskoro postići dogovor sa partnerima iz Kine u vezi sa finansiranjem i izgradnjom prvog dela ove trase. Sa kakvim su se graditeljskim poduhvatom uhvatili u koštac putari najbolje svedoči podatak da će, kada trasa bude gotova, građani do crnogorske granice stizati preko više od 230 mostova i kroz čak 59 tunela!
Premijer Aleksandar Vučić je nedavno izjavio da će prva na red doći deonica od Preljine do Požege, jer su predstavnici Ministarstva građevinarstva započeli pregovore sa dve kineske kompanije. Ova trasa duga je 31 kilometar, a procena je da će do izlivanja asfalta biti potrebno nešto manje od 400 miliona evra. Premijer je izjavio da su radovi veoma skupi, jer bi nova saobraćajnica trebalo da prođe kroz Ovčarsko-kablarsku klisuru.
Projekat za ovaj putni pravac izradio je Saobraćajni institut CIP. Deo od Preljine do Požege je podeljen u tri sektora. Od Preljine do Prijevora duž reke Čemernice i malim delom pored Zapadne Morave ima 8,27 kilometara. Na njoj bi, prema projektu, trebalo da bude izgrađen tunel "Trbušani", dug 250 metara, tri nadvožnjaka, kao i most preko Čemernice. Od Prijevora do Lučana bi trebalo asfaltirati 15,51 kilometara i izgraditi 20 mostova koji će ukupno biti duži od tri kilometra. Projektovana je i izgradnja tunela "Laz", od 1.750 metara, petlja u Pakovraću i tri nadvožnjaka. Treća poddeonica od Lučana do Požege protezaće se na 7,18 kilometara, a na njoj bi trebalo da bude izgrađeno tri mosta, tunel dug 2.040 metara, petlja u Lučanima i most preko reke Bjelice.
Projektant Instituta CIP Dragoslav Dragićević, još pre nekoliko godina je iscrtao nastavak ove saobraćajnice od Požege ka Boljarima, do granice sa Crnom Gorom, u dužini od 107 kilometara. Ova trasa je izuzetno zahtevna, a na njoj je potrebno izgraditi čak 97 mostova, koji će ukupno biti dugi gotovo 20 kilometara! Osim toga, projektovan je i 51 tunel, a njihova dužina će biti oko 27 kilometara.
- Usvojena trasa auto-puta Požega - Ivanjica - Boljare duga je 107 kilometara i projektovana je za brzine od 100 i 120 kilometara na čas - navodi Dragićević. - Na samom početku trase predviđeno je ukrštanje dva auto-puta, E-763 Beograd - Južni Jadran i E-761 Požega - Kotroman, odnosno granica sa Republikom Srpskom. Osim toga, projektovane su tri denivelisane raskrsnice u Arilju, Ivanjici i Dugoj poljani.
Tokom izrade projekta bilo je dosta polemike oko trase kojom će proći ova saobraćajanica, ali je kao najpovoljnije rešenje izabrana varijanta Istok 1, odnosno preko Arilja, Ivanjice i Sjenice. Izabrana trasa je za oko 40 kilometara kraća od one preko Zlatibora, a samim tim je i jeftinija za oko 500 miliona evra. Dragićević kaže da je trasa Istočne varijante, preko Ivanjice, morala da se prilagodi ograničenju prolaska pored Nacionalnog parka "Golija", koji ostaje netaknut sa istočne strane auto-puta.

OD OBRENOVCA DO PRELjINE U NOVEMBRU
MINISTARKA građevinarstva Zorana Mihajlović nedavno je izjavila da je planirano da u novembru budu završene dve deonice na koridoru 11, Obrenovac - Ub i Lajkovac - Ljig. Njihovim završetkom će biti kompletiran deo auto-puta od Obrenovca do Preljine. Rok za završetak radova na obe deonice na kojima je projektovano 30 mostova i tunel "Brančići" je bio 30. april 2017. godine.
Mihajlovićeva je najavila da se sa dve kineske kompanije pregovara o nastavku Koridora 11, odnosno prve sledeće deonice, Preljina - Požega i da posle toga ostaje da se vidi za deo od Požege do Boljara koji je dosta problematičan, jer je težak teren a radovi veoma skupi.
DejanBg
08.05.2017. 21:19
Eto, dobra vest za beogradske Crnogorce i Milogorce uopšte,. a Srbiji računi
Sada ce Milo brze stizati u Beograd kod zubara!
Zasto CG ne plati isto. Taj put je korisniji njima nego Srbiji.
Neisplativ put za Srbiju imajuci u vidu da prolazi kroz nenaseljenu teritoriju. Ako Crnoj Gori treba autoput od granice prema Beogradu i Madjarskoj, neka ga sama finansira. Dosta je sto su nam krv pili 12 godina nakon zemljotresa koji je za njih bio veoma isplativ. Sve za cast, cast ni za sta!
Nepotrebno bacanje narodnih para.
Komentari (8)