Upozorenjem na paprene poruke
08. 04. 2017. u 21:00
Novim zakonom bolja zaštita korisnika mobilnih telefona od preskupih sadržaja. Kada se račun duplira operater šalje obaveštenje
Foto A. Stevanović
NIJEDNA firma do sada nije kažnjena za slanje i naplatu preskupih SMS poruka, obično zabavnog sadržaja, u slučaju kada su ih bez znanja građana isporučivali na njihove brojeve mobilnih telefona. Kroz razne igrice, kvizove, lažne pretnje računarskim virusima ove firme "pecaju" neupućene građane, a sve češće i njihovu decu, bez jasnog isticanja cene i opisa usluga koje nude. Zakon koji se priprema, ipak, obezbediće nešto bolju zaštitu korisnika mobilnih telefona, jer će na duplo veći račun odmah biti obavešteni.
Nacrtom zakona o elektronskim komunikacijama biće detaljnije uređeni uslovi početka i prestanka pružanja SMS poruka sa dodatom vrednošću (VAS), kako se nazivaju poruke koje se dodatno naplaćuju.
- Propisana je i obaveza operatera da obaveštava pretplatnika u cilju sprečavanja prekomerne potrošnje, kada trenutni iznos zaduženja za tekući mesec bude dvostruko veći od prosečnog iznosa zaduženja za uslugu u prethodna tri meseca - kažu u Ministarstvu telekomunikacija. - Na ovaj način će pretplatnici biti obavešteni o povećanom iznosu zaduženja za tekući mesec, i biće u prilici da pravovremeno reaguju.
Ministarstvo je ovlašćeno da obavlja inspekcijski nadzor nad radom ovih operatera, prilikom redovnih kontrola i po prijavama RATEL-a i korisnika. Nijednoj takvoj firmi nije zabranjen rad, već su im samo ukinuli pojedine servise na koje su se korisnici žalili.
Ako uslugu nisu naručili, a pritom su je dobili uz "paprenu" cenu, korisnicima mobilnih telefona preostaje jedino da se žale upravo toj firmi koja im je i napravila ceh. Ili eventualno operateru u čijoj su mreži, koji je u ovom slučaju samo "posrednik". A tek potom RATEL-u, kao nadležnoj agenciji koja ih kontroliše.
- Nisu sve VAS poruke i ostale usluge sa dodatom vrednošću neželjene. Korisnici imaju najveći problem sa porukama čije primanje se naplaćuje, a čiji prijem korisnici prihvate, često nesvesno, preko računarskih aplikacija, igrica ili lažnih dojava o virusu - rečeno je "Novostima" u RATEL-u. - Preporuka je da se broj mobilnog telefona ne dostavlja neoprezno, bez upoznavanja sa uslovima i cenom.
RATEL ne vodi statistiku koliko je bilo prigovora građana na ovakve usluge. Poznato je samo da su oni česti, i da, ukoliko se dokaže da usluga nije pravilno oglašena, operater korisniku vraća novac.
PRIGOVOR
IT pravnik Žarko Ptiček ukazuje da je Pravilnikom o obavezama operatera usluga sa dodatom vrednošću predviđeno da su te firme dužne da obezbede službu za podršku korisnicima usluge putem telefona, elektronske pošte ili pisanim putem.
- Prigovor korisnika usluge sa dodatom vrednošću na iznos zaduženja ili na kvalitet usluge, podnosi se operateru usluge u pisanoj formi, a on je u obavezi da sprovede proveru navoda iz prigovora - kaže Ptiček.
Ako se odbije prigovor korisnika, on može da se obrati RATEL-u.
zato
08.04.2017. 22:28
je propejd najbolja stvar. ako ti i skunu to je samo jednom ako se nastavi kartica pod makaze pa druga.
Овакве фирме треба онемогућити да пљачкају грађане разноразним играма,предвиђањима а нарочито наводним тестовима интелегенције,па кад се човек одлучи да провери своју интелегенцију онда долази до наплате око 200 динара и то сваког трећег дана наводно за некако коришћење услуга,што нема никакве везе, нити је то било ко наручио.Али овакве ствари мобилни оператери не смеју да дозволе никоме да на овај начин пљачкају грађане и то се никако несме доволити да се овакви лопови региструју.
pljacka i nemoc
Najgori su ovi za viruse, ja kažem, ODNOSNO ODGOVORIM NO, ali njih nemožeš isključiti ni pod razno. E to treba zabraniti, kada odbiješ njihovuuslugu ne traba više da šalju ponude.
Komentari (4)