Za dve godine do Čačka u šest traka
01. 03. 2017. u 13:37
Na obali Save u Bariču počeli radovi na poslednjoj deonici Koridora 11 koji spaja Beograd i Šumadiju. Vučić: Za put do Crne Gore Kinezi će morati više da nam pomažu
Ilustracija
ZA dve i po godine Beograđani će od Surčina do Preljine moći da se voze auto-putem u punom profilu sa četiri vozne i dve zaustavne trake. Ako sve bude teklo po planu, i poslednja deonica na ovoj trasi, od Surčina do Obrenovca, čija je izgradnja u sredu počela, biće završena do novembra 2019. godine.
Radnici iz China Communications Construction Company (CCCC) u sredu su započeli radove u Bariču, gde će "nići" most od skoro dva kilometra koji će premostiti i Savu i Kolubaru. Trasa od Surčina do Obrenovca će omogućiti spajanje Koridora 11 sa Koridorom 10, preko beogradske obilaznice.
Predsednik Vlade Srbije Aleksandar Vučić je saopštio da od ukupne cene izgradnje deonice - 208 miliona evra, samo most preko Save i Kolubare, dužine oko 1,7 kilometara, košta 103 miliona evra:
- Zahvalan sam prijateljima iz Kine, sa kojima je, posle dugih pregovora, koji nisu bili laki, potpisan ugovor za ovu deonicu auto-puta. Srbija je mogla da potpiše ugovor tek kada je finansijskom disciplinom i odgovornošću zaustavljen rast javnog duga. Naša zemlja je pouzdan partner i na nju će Kina uvek moći da računa. Uz ovakve radove, i veća investiciona ulaganja, rast srpske privrede u godinama koje dolaze će biti veći od četiri odsto, što Srbiju približava evropskim standardima.
Vučić je na opasku kineskog ambasadora Li Mančanga, koji je izrazio želju da njihove kompanije grade i deonice od Čačka prema Crnoj Gori, napomenuo da je za Srbiju to od vitalnog interesa, ali da je i skupo.
- Moraćete više da nam pomognete da imamo lakše pregovore ubuduće - kazao je Vučić. - Najskuplji je deo preko Peštera, stotinak kilometara, čija je vrednost 1,6 milijardi evra.
Generalni direktor kineske kompanije, koja je glavni izvođač, Lu Šan obećao je da će ova firma izgraditi auto-put u roku i po svim predviđenim standardima, dok je v.d. direktora "Puteva Srbije" Zoran Drobnjak naglasio da je ova deonica veoma komplikovana u graditeljskom smislu, ali da će posao biti urađen kvalitetno i na vreme.
Ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović izjavila je da će u novembru ove godine biti završen deo auto-puta na Koridoru 11 od Obrenovca do Preljine u dužini od 103 kilometra.
DO 120 KILOMETARA 32 MESECA
DUŽINA auto-puta od Beograda do Čačka je 120 kilometara, a trebalo bi da bude kompletiran za 32 meseca, kada se okonča izgradnja deonice od 17,6 kilometara koja je u sredu započeta.
U toku su radovi i na 50,2 kilometra na potezu od Obrenovca do Uba i od Lajkovca do Ljiga.
magdalena
01.03.2017. 14:12
Sto vise ovakvih investicija za brzi razvoj zemlje.
@magdalena - Investicija je nesto sto ne vracate iz svog dzepa kao kredit uz kamatu.Mozda prvo da proverite znacenje reci, pre nego je upotrebite?
Svaki kilometar je podjednako bitan,svaki kilometar nova šansa.
@Ana Marija - Odgovite molim vas, sansa za sta?
... pa kod koga je to Maja Gojković išla da uzme svoje mišljenje?!
Komentari (16)