Za dve godine do Čačka u šest traka

Z. Radović

01. 03. 2017. u 13:37

Na obali Save u Bariču počeli radovi na poslednjoj deonici Koridora 11 koji spaja Beograd i Šumadiju. Vučić: Za put do Crne Gore Kinezi će morati više da nam pomažu

За две године до Чачка у шест трака

Ilustracija

ZA dve i po godine Beograđani će od Surčina do Preljine moći da se voze auto-putem u punom profilu sa četiri vozne i dve zaustavne trake. Ako sve bude teklo po planu, i poslednja deonica na ovoj trasi, od Surčina do Obrenovca, čija je izgradnja u sredu počela, biće završena do novembra 2019. godine.

Radnici iz China Communications Construction Company (CCCC) u sredu su započeli radove u Bariču, gde će "nići" most od skoro dva kilometra koji će premostiti i Savu i Kolubaru. Trasa od Surčina do Obrenovca će omogućiti spajanje Koridora 11 sa Koridorom 10, preko beogradske obilaznice.

Predsednik Vlade Srbije Aleksandar Vučić je saopštio da od ukupne cene izgradnje deonice - 208 miliona evra, samo most preko Save i Kolubare, dužine oko 1,7 kilometara, košta 103 miliona evra:

- Zahvalan sam prijateljima iz Kine, sa kojima je, posle dugih pregovora, koji nisu bili laki, potpisan ugovor za ovu deonicu auto-puta. Srbija je mogla da potpiše ugovor tek kada je finansijskom disciplinom i odgovornošću zaustavljen rast javnog duga. Naša zemlja je pouzdan partner i na nju će Kina uvek moći da računa. Uz ovakve radove, i veća investiciona ulaganja, rast srpske privrede u godinama koje dolaze će biti veći od četiri odsto, što Srbiju približava evropskim standardima.

Vučić je na opasku kineskog ambasadora Li Mančanga, koji je izrazio želju da njihove kompanije grade i deonice od Čačka prema Crnoj Gori, napomenuo da je za Srbiju to od vitalnog interesa, ali da je i skupo.

- Moraćete više da nam pomognete da imamo lakše pregovore ubuduće - kazao je Vučić. - Najskuplji je deo preko Peštera, stotinak kilometara, čija je vrednost 1,6 milijardi evra.

KIŠA DOBAR ZNAK AMBASADOR Kine u Srbiji, Li Mančang, prokomentarisao je da je kišni dan kakav je bio u sredu, po staroj kineskoj poslovici, blagoslov za saradnju Kine i Srbije. - To što kiša pada kada kreću radovi na deonici Surčin - Obrenovac znači da i priroda pozdravlja našu saradnju - izjavio je Li Mančang.

Generalni direktor kineske kompanije, koja je glavni izvođač, Lu Šan obećao je da će ova firma izgraditi auto-put u roku i po svim predviđenim standardima, dok je v.d. direktora "Puteva Srbije" Zoran Drobnjak naglasio da je ova deonica veoma komplikovana u graditeljskom smislu, ali da će posao biti urađen kvalitetno i na vreme.

Ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović izjavila je da će u novembru ove godine biti završen deo auto-puta na Koridoru 11 od Obrenovca do Preljine u dužini od 103 kilometra.



DO 120 KILOMETARA 32 MESECA

DUŽINA auto-puta od Beograda do Čačka je 120 kilometara, a trebalo bi da bude kompletiran za 32 meseca, kada se okonča izgradnja deonice od 17,6 kilometara koja je u sredu započeta.

U toku su radovi i na 50,2 kilometra na potezu od Obrenovca do Uba i od Lajkovca do Ljiga.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (16)

Viktor

01.03.2017. 14:57

@magdalena - Investicija je nesto sto ne vracate iz svog dzepa kao kredit uz kamatu.Mozda prvo da proverite znacenje reci, pre nego je upotrebite?

voja

01.03.2017. 14:52

Pitanje za Vučića, gđu Mihajlović, Čučka i ostale:U najmanje 2 godine, koliko će ranije biti završen autoput Požega - Obrenovac,kuda će vozila koja stignu autoputem do Obrenovc?U livadu, ili u Savu???Gospodo, shvatite već jednom, postojeća komunikacija Obrenovac - Beograd, preko Bariča, ne moože da primi ni sadašnji kapacitet saobraćaja. Prosečna brzina vožnje je i danas manja od 40 km/h, a kolika će biti krajem sledeće godine?PREDUZMITE NEŠTO! (a nemojte samo da se hvalite)

Gojko

01.03.2017. 15:20

@voja - Pa vidiš da su preduzeli.Grade 17 km auto-puta od Obrenovca do Surčina,takoreći do Novog Beograda da bi se stari put rasteretio.Kinezi će ga izgraditi ,bez ikakve sumnje, u dogovorenom roku.

mi

01.03.2017. 15:09

A kad ce biti zavrsena obilaznica oko BG tzv. koridor 10 ?....Drugi bi odavno probili tuce tunela kroz Mon Blan a mi nikako da zavrsimo jednu obilaznicu.....

jobo

02.03.2017. 12:52

prema ovoj mapi sav saobracaj ce ici preko Surcinske glavne ulice,zar nije jednostavnije da se preko nasipa spoji sa jurija gagarina ulicom na novom bg.kako su rekli izmestaju na novi bg i autobusku i zeleznicka je tamo,mislim mnooogoo jednostavnije

Raša

03.03.2017. 09:05

Lepo je sve to dok se na ibarskoj gine svaki dan prioriteti zaista čudni.

Danijel

06.03.2017. 17:37

Sve je to lepo i nemam nista protiv, ali sta god da se radi ili je Beograd ili centralna Srbija. Malo istocnije, konkretno opstina Kucevo, niti dobrih puteva niti vecih preduzeca. Deonica Kucevo-Majdanpek kako je prvi put asfaltirana negde 1965 od tada je samo krpljena,zakrpa za zakrpom i na par mesta smo pocasceni sa po 100tinak metara novog sloja. Kazu nasa perspektiva je seoski turizam, ko ce doci da lomi auto kako bi se najeo ovcijeg sira! Nije ni čudo što je vecina mladih otislo u tudjinu!