Uskoro ukidanje poreza na luksuz
06. 02. 2017. u 20:01
Završava se nacrt novog zakona o oporezivanju automobila sa više od 2.000 kubika. Opcije - kataloška i procena po grupama kubikaže, kojih će biti do 14
Radna grupa, koju čine Poreska uprava, Ministarstvo finansija i MUP, razmatra visinu i način oporezivanja automobila, ali se još tačno ne zna koliko će ubuduće vlasnici plaćati ovu dažbinu.
"U igri" su najmanje dve opcije, od kojih je jedna da se vozila oporezuju po vrednosti koja bi, najverovatnije, bila procenjivana po katalogu Auto-moto saveza Srbije. Druga varijanta je da se umesto postojećih sedam uvede najmanje devet ili čak 14 grupa po kubikaži vozila.
Jasno je da radna grupa sada traži način da ispravi nepravdu koja je naneta vozačima još 2009. godine uvođenjem ovog sistema naplate poreza po kubikaži. Kako je tada odlučeno da se za vozila preko 2.000 kubika plaća drastično veća suma, u narodu se odomaćio naziv "porez na luksuz".
Koliki je to apsurd pokazuje i činjenica da na primer vlasnik automobila starog 20 godina sa kubikažom većom od 2.500 kubika plaća skoro isti porez kao što mu vredi automobil! Prodaja automobila veće kubikaže je skoro zamrla pa su se "pobunili" i uvoznici.
- Nigde u Evropi se ne plaća porez po kubikaži. I u regionu su od toga davno odustali i uveli oporezivanje prema vrednosti vozila - kaže Dragan Škrnjić, analitičar automobilskog tržišta. - Moguće je oporezivati vozilo i prema snazi motora.
.jpg)
Škrnjić kaže da je velika većina država EU problem oporezivanja rešila uvođenjem ekoloških normi, pa se porez plaća prema emisiji štetnih gasova u atmosferu.
KAKO UTVRDITI VREDNOST VOZILA
UKOLIKO bi se prešlo na utvrđivanje tržišne vrednosti automobila kao osnovice za naplatu poreza, po svemu sudeći bi se primenjivao katalog AMSS.
U katalogu može da se pronađe novonabavna vrednost svakog vozila po tipu, modelu, kubikaži a zatim se, za konkretan automobil, pronađe koeficijent koji predstavlja stepen amortizacije vozila po starosti, a računa se po broju meseci proteklih od godine proizvodnje. Množenjem koeficijenta sa novonabavnom vrednošću, dobija se tržišna vrednost vozila.
Ovaj katalog sa primenjuje i u slučaju uvoza polovnih automobila ili prenosa vlasništva vozila.
Zurkolomac
06.02.2017. 20:09
Zato ce uvesti porez na siromastvo i bedu. Od toga mogu puno vise da zarade u Srbiji...
Osim poreza po kubikazi eko taksa treba da raste sa rastom starosti vozila. Nesto sto ima preko 2000 kubika i staro je preko 10 godina zagadjuje okolinu mnogo vise od auta od 1000 kubika. Za automobile I dzipove od po 4-5l treba uvesti 10 x vece eko takse.
@Nele - Kakva bre eko taksa? Srbija nije na moru pa da se davi kada se nivo okeana podigne zbog efekta staklene bašte i globalnog zagrevanja. Zna se ko je na obali mora - Njujork, LA, Majami, Sijetl, London, Amsterdam, Zadar, Split ... Mi trebamo da pumpamo CO2 u vazduh deset puta više nego sada, jer nam je to jedino oružje protiv zapadne okupacije!!! samo fosilna goriva, vadite katalizatore i dizel mašine od pre 30 godina!
Најбоље по вредности возила.Неможе за исту кубикажу а различито годиште и различиту опрему а исти тип возила да се плаћа исти порез.Значи једино и праведно је на вредност возила.Електрична и хибридна возила би требало да имају симболичан порез или да немају уопште.
To uskoro kod Srpske vlade znaci za jedno 3 godine....
Komentari (48)