Uskoro ukidanje poreza na luksuz

P. Ž.

06. 02. 2017. u 20:01

Završava se nacrt novog zakona o oporezivanju automobila sa više od 2.000 kubika. Opcije - kataloška i procena po grupama kubikaže, kojih će biti do 14

Ускоро укидање пореза на луксуз
VLASNICI vozila koja imaju više od 2.000 kubika mogli bi uskoro da prilikom registracije vozila odahnu - kako "Novosti" nezvanično saznaju, pri kraju je nacrt novog zakona o oporezivanju automobila koji bi trebalo da im značajno umanji namete. Očekivalo se da će ti novi propisi da zažive već od ovog 1. januara, ali je očigledno da je taj posao ipak preobiman.

Radna grupa, koju čine Poreska uprava, Ministarstvo finansija i MUP, razmatra visinu i način oporezivanja automobila, ali se još tačno ne zna koliko će ubuduće vlasnici plaćati ovu dažbinu.

"U igri" su najmanje dve opcije, od kojih je jedna da se vozila oporezuju po vrednosti koja bi, najverovatnije, bila procenjivana po katalogu Auto-moto saveza Srbije. Druga varijanta je da se umesto postojećih sedam uvede najmanje devet ili čak 14 grupa po kubikaži vozila.

Jasno je da radna grupa sada traži način da ispravi nepravdu koja je naneta vozačima još 2009. godine uvođenjem ovog sistema naplate poreza po kubikaži. Kako je tada odlučeno da se za vozila preko 2.000 kubika plaća drastično veća suma, u narodu se odomaćio naziv "porez na luksuz".

Koliki je to apsurd pokazuje i činjenica da na primer vlasnik automobila starog 20 godina sa kubikažom većom od 2.500 kubika plaća skoro isti porez kao što mu vredi automobil! Prodaja automobila veće kubikaže je skoro zamrla pa su se "pobunili" i uvoznici.

- Nigde u Evropi se ne plaća porez po kubikaži. I u regionu su od toga davno odustali i uveli oporezivanje prema vrednosti vozila - kaže Dragan Škrnjić, analitičar automobilskog tržišta. - Moguće je oporezivati vozilo i prema snazi motora.

Škrnjić kaže da je velika većina država EU problem oporezivanja rešila uvođenjem ekoloških normi, pa se porez plaća prema emisiji štetnih gasova u atmosferu.

KAKO UTVRDITI VREDNOST VOZILA

UKOLIKO bi se prešlo na utvrđivanje tržišne vrednosti automobila kao osnovice za naplatu poreza, po svemu sudeći bi se primenjivao katalog AMSS.

U katalogu može da se pronađe novonabavna vrednost svakog vozila po tipu, modelu, kubikaži a zatim se, za konkretan automobil, pronađe koeficijent koji predstavlja stepen amortizacije vozila po starosti, a računa se po broju meseci proteklih od godine proizvodnje. Množenjem koeficijenta sa novonabavnom vrednošću, dobija se tržišna vrednost vozila.

Ovaj katalog sa primenjuje i u slučaju uvoza polovnih automobila ili prenosa vlasništva vozila.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (48)

Zurkolomac

06.02.2017. 20:09

Zato ce uvesti porez na siromastvo i bedu. Od toga mogu puno vise da zarade u Srbiji...

Nele

06.02.2017. 20:12

Osim poreza po kubikazi eko taksa treba da raste sa rastom starosti vozila. Nesto sto ima preko 2000 kubika i staro je preko 10 godina zagadjuje okolinu mnogo vise od auta od 1000 kubika. Za automobile I dzipove od po 4-5l treba uvesti 10 x vece eko takse.

Mirko

06.02.2017. 21:07

@Nele - Kakva bre eko taksa? Srbija nije na moru pa da se davi kada se nivo okeana podigne zbog efekta staklene bašte i globalnog zagrevanja. Zna se ko je na obali mora - Njujork, LA, Majami, Sijetl, London, Amsterdam, Zadar, Split ... Mi trebamo da pumpamo CO2 u vazduh deset puta više nego sada, jer nam je to jedino oružje protiv zapadne okupacije!!! samo fosilna goriva, vadite katalizatore i dizel mašine od pre 30 godina!

Љуба

06.02.2017. 20:18

Најбоље по вредности возила.Неможе за исту кубикажу а различито годиште и различиту опрему а исти тип возила да се плаћа исти порез.Значи једино и праведно је на вредност возила.Електрична и хибридна возила би требало да имају симболичан порез или да немају уопште.

KatalizatorObavezan

06.02.2017. 20:21

Ako zagađuju više - treba više i da plaćaju. A šta bi sa katalizatorima ? U Evropi i iole normalnom svetu su obavezni jer katalizatori skupljaju kancerogene čestice iz izduvnih gasova, a u Srbiji ne da nisu obavezni nego masa "znalaca" kupuje otpad sa autoplaceva jer ima VW znak a katalizator neispravan ili čak skinut ! Posle nam NATO pakt kriv za epidemiju raka a trovači nam pod nosom svaki dan ispuštaju "klice" kancera . Stalno se dodvorava glasačkom telu tolerisanjem štetočina !

Jovan

06.02.2017. 20:34

U Srbiji godisnji harač na posedovanje automobila osim premijum klase porcsche ferari lamburgini rool royce ne bih smela biti veća od 35000din. ili jedana prosečna plata, drzavi su mnogo korisniji automobili sa većom kubikažom jer i više troše.

Vlada Legenda

06.02.2017. 20:38

Osnova za utvrđivanje svih parametara za registraciju je ekonomija! Pogotovo u našem slučaju. Hoćeš da voziš vredniji auto?Plati za to,a ako je ekološki prihvatljiviji onda za tu stavku plati manje.A u tom slučaju, omogućiti da se što lakše nabavljaju ekološki bolja vozila i onda su dva merila,vrednost i ekološki status najbolji način za sve, molim lepo.

Реално

06.02.2017. 21:29

осећам да ће порези на мање кубикаже да поскупе а на веће да остану исте...

Homer

06.02.2017. 21:43

Mislim da bi ipak bilo realnije da se naplacuje po snazi motora. U zapadnim zemljama je registracija jeftina formalnost, ali to sto se tamo placa "skupo" je osiguranje vozila koje stvarno vredi svaki evro. U Srbiji od osiguranja mozete da dobijete samo dijabetes. Na zapadu se gleda vrednost vozila po nivou dodatne opreme i tako za dva potpuno ista modela automobila i iste godine oroizvodnje osuguranje plati skuplje onaj koi ima jaci motor i vise dodatne opteme.

Zoran

06.02.2017. 22:24

To nije bio porez na luksuz, nego na siromastvo. Ako isto placaju porez 3000 kubika 20 godina stara kola kao i 3000 kubika 3 godine stara, onda je to porez na siromastvo.

Lazar

06.02.2017. 22:47

Postoje 2 parametra koja treba obuhvatiti:- ekologija (kolicina emitovanog CO2 po predjenom kilometru)- snaga motora (KW)Vrednost ne treba mesati sa dodatnim davanjima, jer se PDV placa prilikom kupovine novog automobila.Za skupe automobile vlasnici ionako plate veci PDV kada ih kupuju, jer 20% na cenu Mercedesa mnogo je vece nego 20% na cenu Fiata 500L.

Dejan

06.02.2017. 22:56

Skala za popust po godištu bi trebala biti obrnuta tj. mladje vozilo veći popust, starije vozilo manji popust kako bi se pospešila kupovina novijih a samim tim i ispravnijih vozila što je veliki preduslov bezbednosti na putu.

Саша

06.02.2017. 23:41

Uopšte ne sumnjam da ce u proseku registracija automobila biti skuplja nego što je trenutno.

Никола

07.02.2017. 00:22

Схватите, БМВ (2000 кубика) кошта и до 45.000 евра и НЕ ПЛАЋА порез на луксуз, док Киа (преко 2000 кубика) ПЛАЋА, иако је 3 (три) пута јефтинија. Ето, само један пример неодрживости садашњег пореза на луксуз.

Brainwasher

07.02.2017. 00:41

Opet izvrtanje istine od strane medija ili plasiranje bez minimuma analize. A glavni argument je kako je u Evropi i/ili kako je u okruženju. Osnovni problem je sam katalog AMSS u kojem moj 24 god star auto od 2k kubika ceni 5000e! A trzisna vrednost 300e ako se nadje budala da ga kupi. Sustina je uvođenje novog poreza za ovčice ili povećanje starih nameta. Sme li iko da tvrdi da ce biti povoljnije ili bolje iz bilo kog razloga ili osnova po nas vozače?

Srbin

07.02.2017. 01:38

Hoće li se konačno nešto pametno uraditi u ovoj državi i promeniti ovaj nakardni i nepravedni zakon ?Najbolje rešenje 1% od kataloške vrednosti. Razradjivanje starog nakaradnog sistema je jalovo. Ako država želi da prihoduje nek promeni ovo pljačkanje i donese logične i pravične mere. Veća će naplata biti a više će se i novca sliti u budžet na osnovu akciza kada se registruju automobili koji su sada neregistrovani. Liberalizacijom tržišta bi se učinilo dobro i tržištu automobila i budžetu.

Kolokolo

07.02.2017. 04:36

Redistracija treba da bude samo kao taksa, sto tibje drzava dala tablice i evidentirala te. Osiguranje prema mogucnostima, s tim da mora da postoji zakonski minimum, a vozila starija od deset godina dva puta godisnje na tehnicki. Ona do deset jednom, a nova vozila dve godine bez tehnickog. Ostatak drzava svakako uzima kroz akcize. To je svakako bolji model od pvog danasnjeg gde svaki mercedes ili bmw i audi registrovan na invalida.

alfa...!

08.02.2017. 05:54

@Kolokolo - Ha ha ha ha,osiguranje prema mogućnostima,kakva utopija..................

Budućnost

07.02.2017. 07:02

Registracija u Holandiji je 2700€. Porez na kupovinu automobila u Danskoj je 180%. U Kopenhagenu godišnje ukinu 5% parking mesta a zeleni talas je podešen na 20 km/h. Za bicikliste. Zato ih više od 50% vozi bicikl, a ujedno su jedna od najbogatijih i po nekim istraživanjima država najsrećnijih građana. A vi što se žalite da vam je skupo... Pomirite se sa tim da će biti mnogo skuplje.

Nenad

07.02.2017. 08:11

Postoji samo jedan pravedan porez na bilo šta - progresivni. Skuplji auto, veći porez. To je socijalno najpravednije, ako nam već žive na grbači i kožu nam s' leđa deru.

stari doktor

07.02.2017. 08:13

Da, a i dalje će da nastave da gule nas većinu koji voze stare euro-3 dizelaše sa Boš pumpama, velikom kubikažom od 1900 cc i malom snagom 49 kv.Lopovska i lažljiva vlast!

oldlala

07.02.2017. 08:45

Sve mi se cini da ce smanjiti porez na automobile preko 2000 kubika a povecati na one ispod i na kraju ukupan porez drzavi ce biti veci.

najpostenije

07.02.2017. 08:51

Gde idu pare od ovog poreaza, za izgradnju i obnavljanje puteva e pa onda taj porez mora da zavisi od tezine vozila i sirine i velicine tockova molim lepo to su dva faktora koja uticu na habanje puteva, no ja mislim da ce se visina poreza dobiti tako sto ce se potrebna suma drzavnih cinovnika podeliti sa brojem registrovanih vozila pa ce se to razmestiti kako se kome zalomi. Zasto se placa porez na prenos vlasnistva? nismo vise u socijalizmu, samo simbolicna taksa treba da bude, 20€ u Nemackoj

porezi

07.02.2017. 08:56

ovakvi i mnogi drugi su uzrok prekobrojne drzavne administracije. Dokaz da su porezi preveliki i neodgovarajuci je ogromna drzavna administracija koja odgovara drzavi od 60 miliona stanovnika. Takva raspodela je i dovela do ogromnog siromastva naseg stanovnistva.

Pera T.

07.02.2017. 08:58

Nešto mi govori kako stvari obično idu po Srbiji da će onaj što ima novu Daciu od 1150ccm sa EURO 6 motorom da plati veći porez od nekog VW dizelaša starog 10-tak godina iza čijeg auspuha trava ne raste...

Milan

07.02.2017. 10:25

@Pera T. - E moj Petre-Pero,mogi bi voleli da imaju za novu Daciu ,a ne da popravljaju svoje stare automobile koji im trebaju da obave svoje poslove.Budi realan u komentarima a najbolje se osvrni i pogledaj svoje okruzanje kako ljudi zive,ako se to zove zivot. Sve najlepse ti zelim

Dragan

07.02.2017. 09:34

Srbija je jedina zemlja u Evropi u kojoj se voznja automobilom smatra luksuzom. Srbija je zemlja koja ima najvise akcize na gorivo u odnosu na prosecnu platu u drzavi. U Srbiji akciza na benzin iznosi oko 45 centi po litru a prosecna plata iznosi oko 400 evra. U Nemackoj akciza za benzin iznosi oko 65 centi po litru a prosecna plata iznosi oko 3700 evra. Akcize na gorivo su nam nominalno za oko 32% manje ali su zato realno oko 6,4 puta vece nego u Nemackoj. Izvor: Wikipedia.

rrrrr

06.02.2019. 13:52

@Dragan - Al ti je izvor!Pa u vikipediji piše šta ko hoće.Prosečna plata u Nemačkoj je 2270 evra i to bruto.Realno ti ostane taj iznos umanjen za 20-30%.

Marko

07.02.2017. 10:43

Kod utvrdjivanja godisnjeg poreza na nekretnine /stanove,kuce,vikmendice/ takodje se vrednost utvrdjuje na osnovu starosti - umanjenja idu do 40 posto od njihove vrednosti.Pa zasto se i kola ne bi oporezovala po tom principu koji ,inace ,vazi za za sve zemlje Zapadne Evrope,SAD i dr.

alfa...!

08.02.2017. 06:04

U Srbiji se sve brzo zaboravlja,pre neki dan u razgovoru sa jednim nostalgičarom,toliko sam se razljutio kad mi je rekao da pre u bivšoj SFRJ nije bilo poreza na OD (plate).Kako nije bilo,pa od čega je država živela ako nije bilo poreza,on me belo pogleda,pa ućuta.Pogledaj,nije pisalo porez već doprinos,odnosno samodoprinos za solidarnosne subote...............

gof

08.02.2017. 11:32

oni koji prave ovakav lopovluk daće Bog da daju ukradenu razliku para deci za lekove.svaki put kada mi otmu 7-8 hiljada kod registracije odem u crkvu i pomolim se .ali i njihovo je odzvonilo...

pc

07.09.2018. 10:25

@gof - Mozda se i molis u crkvi, mozda i mislis da verujes u Boga, ali si los covek jer proklinjes tudju decu. Ne znam tacno gde vidis Boga u svojoj molitvi?Kada odes u crkvu da se spojis sa Bogom kako ide molitva za lekove i decu?Bolje se pomoli za decu koja su obolela da im se Bog smiluje da ozdrave.

Борис

31.10.2018. 13:45

@gof - Da ima Boga nebi dozvolio da deca pate.Boga su izmislili bradati paraziti da nista ne rade i da narodu prodaju maglu.

slikar

03.08.2017. 18:17

Ne-radna grupa,sta oni rade godinama,ne mogu da se dogovore kako da ukinu bezobrazno ogroman namet,kojim pljackaju svoje gradjane dugi niz godina,kada uvode neki namet,to urade nekom uredbom za par dana brzinski,a kada treba da ukinu neku totalnu nelogicnost, izrada traje i traje..,pa valjda je to prosto da se visina poreza vezuje za vrednost vozila sta je tu nejasno,nego priliv bi im se smanjio, e to im nikako ne odgovara,

umetnik

15.08.2017. 17:57

@slikar - Ono sto visoko edukovana gospoda u foteljama ne moze da pojmi jeste da vise od 90% automobila preko 3000cc je registrovano na invalide i placa najmanje doprinose.Drugo, automobili preko 3000cc trose vise goriva, delovi su skuplji, gume skuplje itd. i sve to dovodi do porasta i punjenja budzeta kroz pdv i akcize.. Motor od 3000cc+ trosi min 2x vise nego neki

Svasta

13.09.2018. 13:54

Steta. To je bila jedina dobra strane cele ujdurme oko registracije. Bar je sprecavalo nesavesne da za sitne pare dovuku krseve koji zagadjuju kao 3 automobila.

VBA

29.01.2019. 15:55

Ha,ha....gdanas je 29.01.2019. Državo bananijo, šta je bilo sa ovom pričom? Prošli izbori,a?

Saša

31.01.2019. 11:54

Nije to preobiman posao, nego se boje da negde ne kaliraju finansijski. Svuda u svetu je to jednostavno, samo je kod nas, komplikovano.

M

07.02.2019. 06:27

Ne znam o cemu se ovde prica?Guzve na ulicama su,blago receno jezive..znaci..znaci narod ima para i prekovise

Pera De

17.05.2019. 07:09

O ovome se prica jos od 5 oktobra...tako da ljudi ne ovekujte mnogo..ako i ukinu uvesce nesto drugo....