U ovoj godini stižu još 122 kilometra auto-puta
08. 01. 2017. u 22:01
Očekuju se završetak radova na oba kraka Koridora 10 i otvaranje dve deonice na Koridoru 11. Planirani presecanje vrpce na sedam deonica i tačka na izgradnju Koridora 10. Projektovana su 234 mosta, a završeno ih je 207
TOKOM ove godine u saobraćaj bi trebalo da budu puštena 122 kilometra auto-puteva! U "Koridorima Srbije" planiraju da 2017. preseku vrpcu na čak sedam deonica i da stave tačku na izgradnju oba kraka Koridora 10. Od neimara se očekuje i da na Koridoru 11 asfaltiraju 26,2 kilometra na deonici od Obrenovca do Uba, kao i da spoje potez od Lajkovca do Ljiga u dužini od 24 kilometra.
Na južnom kraku Koridora 10 preostalo im je još 26,3 kilometra od Grdelice do Vladičinog Hana i osam kilometara od Srpske Kuće do Levosoja. Trasa kroz Grdeličku klisuru sastoji se iz čak šest delova, na kojima je angažovano pet kompanija, a očekivani završetak radova je poslednji dan maja. Na deonici Srpska Kuća - Levosoje izvođači su ZP "MBA - Ratko Mitrović niskogradnja" i "Srbijaauto-put". Rokovi su ovde više puta pomerani, a iako su "Koridori" optimistično uvrstili ovu deonicu na spisak kilometara koje će u narednim mesecima završiti, nije izvesno da će izvođači uspeti da okončaju radove.
- Na istočnom kraku će se raditi 12,3 kilometra na potezu od tunela "Bancarevo" do Crvene Reke, a očekuje se i završetak 16,6 kilometara od Staničenja do Pirota - navode u "Koridorima Srbije". - U prvoj polovini godine trebalo bi da se asfaltira i obilaznica oko Dimitrovgrada.
Grčki "Aktor" je čak treći izvođač na ovoj deonici. "Obračun" sa 8,67 kilometara započela je još 2010. godine "Alpina", koja je bankrotirala tri godine kasnije, a potom je nastavio bugarski "Trejs", koji je izbačen "iz igre" zbog nepoštovanja rokova. Deo ispred obilaznice, odnosno put od Pirota do Dimitrovgrada, završen je, ali još nije pušten u saobraćaj jer se čeka završetak obilaznice, da bi vozači mogli auto-putem da stignu do bugarske granice.
I na Koridoru 11 bi trebalo da se okončaju radovi na deonici Obrenovac - Ub dužine 26,2 kilometra, sa 14 mostova i jednom saobraćajnom petljom kod Uba, koju gradi kineska kompanija "Šandong", kao i 24 kilometra od Lajkovca do Ljiga.

Ugovor o izgradnji ovih deonica na auto-putu Beograd - Južni Jadran, u vrednosti 333,7 miliona dolara, potpisan je 10. maja 2013. godine sa kineskom kompanijom, a radovi se finansiraju iz kredita kineske Eksim banke.
Inače, od ukupno 12 tunela na Koridorima, svi su probijeni. Kako navode u "Koridorima Srbije", projektovana su 234 mosta, a do sada ih je završeno 207. U toku je izgradnja preostalih, a tokom ove godine biće završeno 27 mostova.
OTVARANjE GRADILIŠTA
Tokom 2017. godine, na osnovu potpisanih ugovora, očekuje se početak radova na deonicama Surčin - Obrenovac dužine 17,6 kilometara, najavljuju u Ministarstvu građevine. - U planu je i izgradnja deonice od mosta preko reke Save kod Ostružnice do Bubanj potoka u dužini od 19,5 kilometara, na obilaznici oko Beograda. Do tunela "Straževica" trebalo bi da se izgradi levi poluprofil, odnosno tri trake auto-puta, a posle tunela će do Bubanj potoka biti izgrađeno još 9,6 kilometara u šest traka.
miami
09.01.2017. 01:30
Znaci sledece godine zavrsavaju samo 30ak kilometara. A onda ce da pricaju kako su kilometric u izgradnji itd..Tako do izbora.
Ja reko preko PEŠTERA ahah
Radujem se svakom novom km autoputa u Srbiji iako sam u inostranstvu skoro 30 godina,samo bih napomenuo na izjave naseg premijera,da se u Srbiji trenutno gradi najvise u Evropi,sto je sasvim tacno,jer su se putevi u Evropi izgradili pre 40 i vise godina,pametnome dovoljno.
Za jednu malu zemlju kao sto je Srbija, cija privreda je skoro unistena nedavnim sankcijama i bombardovanjima, ovo je velika i radosna vest. U zapadnim zemljama, ili na primer NR Kini, ovakvi projekti se zavrse u roku od nekoliko meseci. To je zato sto te zemlje raspolazi daleko modernijim masinama za izgradnju puteva i boljom organizacijom poslovanja.
ko će to održavati... doduše bolje i autoput sa rupama, nego nikakav.
Komentari (16)