Vozovi iz Rusije umesto šinobusa
14. 12. 2016. u 10:33
"RŽD internešenel" isporučio Srbiji 27 novih kompozicija. Ovim je ispunjen ugovor potpisan u oktobru 2014.
NA srpske pruge ove godine je stiglo 27 novih dizel-motornih vozova koji bi trebalo konačno da "oteraju" u penziju šinobuse stare i više od pet decenija. Kompanija ruskih državnih železnica "RŽD internešenel" nedavno je završila isporuku na koju se obavezala ugovorom sa "Železnicama Srbije" u oktobru 2014. godine. U preduzeću "Srbija voz" očekuju da će ovo "pojačanje" značajno doprineti većem broju putnika.
Za razliku od starih i išaranih vagona koji su prethodnih decenija bili glavna asocijacija na srpske železnice, nove kompozicije su opremljene sistemima za klimatizaciju, sedištima povećane udobnosti, opremom za osobe s posebnim potrebama i sanitarnim čvorovima.
Vozove je proizvela ruska kompanija "Metrovagonmaš", a napravljeni su po najvišim međunarodnim zahtevima za bezbednost. U svakom od njih ugrađen je i sistem video-nadzora.
Ugovor je "težak" 100 miliona dolara, a osim 27 novih dizel-motornih vozova po ceni od 3.607.000 dolara po garnituri, ugovorena je i nabavka rezervnih delova i komponenti u vrednosti od 2.611.000 dolara.
Prva četiri voza isporučena su u Srbiju početkom januara 2016. godine. Dva saobraćaju od Beograda do Vršca i po jedan na deonicama Zrenjanin - Kikinda i Zrenjanin - Beograd. u "Srbija vozu" kažu da je u julu bilo za 50 odsto više putnika u onim regionima gde se koriste ruski vozovi.
U pitanju su vozovi koji saobraćaju na neelektrifikovanim prugama, u lokalnom i regionalnom unutrašnjem saobraćaju. Imaju 246 mesta, 120 za sedenje i 126 za stajanje.
POZAJMICA OD 800 MILIONA
NABAVKA vozova iz Rusije finansira se iz ruskog kredita za modernizaciju srpskih železnica u vrednosti od 800 miliona dolara. Ovom pozajmicom biće obuhvaćena i rekonstrukcija i izgradnja više od 150 kilometara pruga. Predviđenai su i rekonstrukcija šest deonica na Koridoru 10, obnova dela barske pruge, gradnja pruge Beograd - Pančevo i Stara Pazova - Novi Sad.
pancevac
14.12.2016. 19:45
Uzalud ste gradili,lokalne samopupreve ne zele zeleznicu zato sto imaju svoje autobuske i ostale prevoznike.Ugasili su Beovoz,stanica Vukov spomenik bez zivota a bila je puna.Pola Panceva uz prugu ali nema direktne veze sa Bgd,Sve se radi da se putnicima ogadi zeleznicki prevoz.Putuj Evropo i ne racunaj na nas.
@pancevac - se vozio za 50 dinara. E, pa, u toj Evropi, na koju se pozivaš, karta za voz je skuplja nego za autobus... drugačije ne može da se isplati.
@pancevac - @A ti bi,..izgleda da u vasem mestu nema ni voza ni autobusa,a za Pancevo ste samo culi iz price. Niko ne pominje cenu karte vec lokal patriote,rodjake i ostale autonomase.Jadna Srbija kad voz ne moze preko pokrajinske granice.Pancevo,daleko od ociju Novog Sada i srca Beograda.
Izgradnja i rekonstrukcija pruge Pancevo-Beograd trajala je dugo, voz nije saobracao za to vreme, radovi su kostali oko 90 miliona evra i na kraju, sad mozemo do Ovce sa kartom iz Panceva, a odatle za Bg vozom i novom kartom. Izgleda da je objasnjenje u interesima lokalnih samouprava.
Komentari (3)