Vozačka jeftinija 20.000?
19. 10. 2016. u 22:02
Auto-škole u Srbiji predlažu izmenu načina obuke za vozače i povoljnije cene. Umesto 65.000 dinara, "škola" za B kategoriju mogla bi da košta oko 45.000
Auto-škole u Srbiji predlažu izmenu načina obuke za vozače
UMESTO dosadašnjih 65.000 dinara, koliko iznosi najniža cena obuke za sticanje vozačke dozvole za B kategoriju, budući vozači mogli bi da plaćaju znatno manje, a da pri tome dobiju kvalitetnije obrazovanje. Prve računice pokazuju da bi cena obuke bila niža za 15.000 do 20.000 dinara.
- Naš predlog je da se ukinu teorijska nastava i polaganje u auto-školama, a da se sticanje znanja iz ove oblasti preusmeri u redovno školstvo - kaže, za "Novosti", licencirani instruktor vožnje Ostoja Aleksić, koji će precizno razrađen predlog, u ime više auto-škola, inicijatora ove izmene, proslediti nadležnim institucijama Srbije.
Ideja je jednostavna i, čini se, lako ostvarljiva, s mnogo benefita za sve učesnike u saobraćaju, ali i za celu državu.
- U srednjim školama, u drugom razredu, trebalo bi uvesti obavezni predmet o saobaraćaju, gde bi deca učila mnogo više i mnogo bolje o svemu u vezi sa učešćem u saobraćaju. Kad završe razred, s navršenih 16 godina mogli bi da upišu obuku za vozača i tako steknu praktična znanja. Polagali bi samo vožnju - objašnjava Aleksić.
Predlog podržava i generalni sekretar Zajednice auto-škola Srbije Petar Rašeta.
- Mi smo i ranije ukazivali na to da je obuka kakvu su nam sada nametnuli preskupa i nekvalitetna. Jasno je da vi tokom 40 časova, na jednom kursu, ne možete dovoljno da obučite mlade ljude - kaže Rašeta.
On pojašnjava da je sadašnji sistem preglomazan, preskup i neefikasan i da godinama upozorava nadležne na to.
- Gube se silno vreme i novac. Auto-škole sada moraju da opremaju učionice, uvode sistem kamera za nadzor, što je i zakonski sporno, a očekuje se da složen sistem saobraćaja kandidati savladaju na jednom običnom kursu. Kod nas se pri tome kupuju i doktorske diplome...
Rašeta kaže i da je neophodno da država, koja za saniranje šteta saobraćajnih udesa, isplatu štete i slično troši tri-pet odsto bruto društvenog dohotka, taj novac bolje utroši.
- Treba uvesti saobraćajno obrazovanje od prvog razreda osnovne škole, da se deca odmalena nauče ponašanju u saobraćaju. Zar treba reći koliko života gubimo godišnje, a uveren sam da bi se ovako postigli bolji rezultati - tvrdi Rašeta. - U srednjoj školi bi se deca pripremala za polaganje vozačkog ispita i na drumu bismo imali bolje, odgovornije i pažljivije vozače.
Od stupanja na snagu novog Zakona o bezbednosti saobraćaja Srbije 2009. godine uvedene su mnoge novine u radu auto-škola Srbije. I auto-škole i kandidati za vozače imali su i imaju veliki broj primedaba, što je rezultiralo i gašenjem skoro trećine auto-škola u Srbiji i mnogobrojnim protestima.
Da problemi ni danas nisu rešeni na najbolji način, najbolje svedoče crne hronike koje svakodnevno pune izveštaji o nesrećama na našim drumovima.
Radojko
19.10.2016. 22:20
Informisan sam o ovoj temi i isti predlog je bio i u Francuskoj gde je predlog odbacen jer je to jedan ogroman biznis da bi se to tako lako moglo promeniti.Zato kad tamo nije proslo ovde u Srbiji tek nece.
Sve bi bilo ok' da to ne košta državu, oni gledaju da smanje broj zaposlenih, a ovako bi morali da zaposle puno novih.
Odlican predlog, a i deca da nesto prakticno nauce!
U prevodu prebacite teorijski deo na teret države i budžeta jer tu sada sa obaveznim elektronskim polaganjem uz video nadzor više nema "zarade" kao ranije, dok će praktični deo ostati isti jer tu sve funcioniše kao pre. Tako će tih 20 hiljada dinara pasti na teret države, a auto škole će biti jeftnije i imaće više posla. A šta ako neko želi da polaže u 30, 40 ili 50 godina? Gde da pohađa teorijski deo kada je srednju školu završio pre 20-30 godina? Ili deca koja završe samo osmogodišnju školu?
@glas bezglasnih - Zasto drzava da placa necije polaganje vozackog? Ko hoce da polaze neka plati i polaze.
Komentari (28)