Vozačka jeftinija 20.000?

P. ŽIVKOVIĆ

19. 10. 2016. u 22:02

Auto-škole u Srbiji predlažu izmenu načina obuke za vozače i povoljnije cene. Umesto 65.000 dinara, "škola" za B kategoriju mogla bi da košta oko 45.000

Возачка јефтинија 20.000?

Auto-škole u Srbiji predlažu izmenu načina obuke za vozače

UMESTO dosadašnjih 65.000 dinara, koliko iznosi najniža cena obuke za sticanje vozačke dozvole za B kategoriju, budući vozači mogli bi da plaćaju znatno manje, a da pri tome dobiju kvalitetnije obrazovanje. Prve računice pokazuju da bi cena obuke bila niža za 15.000 do 20.000 dinara.

- Naš predlog je da se ukinu teorijska nastava i polaganje u auto-školama, a da se sticanje znanja iz ove oblasti preusmeri u redovno školstvo - kaže, za "Novosti", licencirani instruktor vožnje Ostoja Aleksić, koji će precizno razrađen predlog, u ime više auto-škola, inicijatora ove izmene, proslediti nadležnim institucijama Srbije.

Ideja je jednostavna i, čini se, lako ostvarljiva, s mnogo benefita za sve učesnike u saobraćaju, ali i za celu državu.

- U srednjim školama, u drugom razredu, trebalo bi uvesti obavezni predmet o saobaraćaju, gde bi deca učila mnogo više i mnogo bolje o svemu u vezi sa učešćem u saobraćaju. Kad završe razred, s navršenih 16 godina mogli bi da upišu obuku za vozača i tako steknu praktična znanja. Polagali bi samo vožnju - objašnjava Aleksić.

Predlog podržava i generalni sekretar Zajednice auto-škola Srbije Petar Rašeta.

- Mi smo i ranije ukazivali na to da je obuka kakvu su nam sada nametnuli preskupa i nekvalitetna. Jasno je da vi tokom 40 časova, na jednom kursu, ne možete dovoljno da obučite mlade ljude - kaže Rašeta.

On pojašnjava da je sadašnji sistem preglomazan, preskup i neefikasan i da godinama upozorava nadležne na to.

ISKLjUČITI MUP IZ sistema obuke trebalo bi potpuno isključiti MUP, smatra Aleksić. - Potrebno je da ceo sistem, od školovanja do dobijanja dozvole, još više kontroliše Agencija za bezbednost saobraćaja Srbije. Tako bi se tačno znalo šta je čija nadležnost, ali i odgovornost - kaže Aleksić.

- Gube se silno vreme i novac. Auto-škole sada moraju da opremaju učionice, uvode sistem kamera za nadzor, što je i zakonski sporno, a očekuje se da složen sistem saobraćaja kandidati savladaju na jednom običnom kursu. Kod nas se pri tome kupuju i doktorske diplome...

Rašeta kaže i da je neophodno da država, koja za saniranje šteta saobraćajnih udesa, isplatu štete i slično troši tri-pet odsto bruto društvenog dohotka, taj novac bolje utroši.

- Treba uvesti saobraćajno obrazovanje od prvog razreda osnovne škole, da se deca odmalena nauče ponašanju u saobraćaju. Zar treba reći koliko života gubimo godišnje, a uveren sam da bi se ovako postigli bolji rezultati - tvrdi Rašeta. - U srednjoj školi bi se deca pripremala za polaganje vozačkog ispita i na drumu bismo imali bolje, odgovornije i pažljivije vozače.

Od stupanja na snagu novog Zakona o bezbednosti saobraćaja Srbije 2009. godine uvedene su mnoge novine u radu auto-škola Srbije. I auto-škole i kandidati za vozače imali su i imaju veliki broj primedaba, što je rezultiralo i gašenjem skoro trećine auto-škola u Srbiji i mnogobrojnim protestima.

Da problemi ni danas nisu rešeni na najbolji način, najbolje svedoče crne hronike koje svakodnevno pune izveštaji o nesrećama na našim drumovima.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (28)

Radojko

19.10.2016. 22:20

Informisan sam o ovoj temi i isti predlog je bio i u Francuskoj gde je predlog odbacen jer je to jedan ogroman biznis da bi se to tako lako moglo promeniti.Zato kad tamo nije proslo ovde u Srbiji tek nece.

Čika Pera

19.10.2016. 23:02

Sve bi bilo ok' da to ne košta državu, oni gledaju da smanje broj zaposlenih, a ovako bi morali da zaposle puno novih.

glas bezglasnih

19.10.2016. 23:31

U prevodu prebacite teorijski deo na teret države i budžeta jer tu sada sa obaveznim elektronskim polaganjem uz video nadzor više nema "zarade" kao ranije, dok će praktični deo ostati isti jer tu sve funcioniše kao pre. Tako će tih 20 hiljada dinara pasti na teret države, a auto škole će biti jeftnije i imaće više posla. A šta ako neko želi da polaže u 30, 40 ili 50 godina? Gde da pohađa teorijski deo kada je srednju školu završio pre 20-30 godina? Ili deca koja završe samo osmogodišnju školu?

u magnovenju

20.10.2016. 06:29

@glas bezglasnih - Zasto drzava da placa necije polaganje vozackog? Ko hoce da polaze neka plati i polaze.

glas bezglasnih

20.10.2016. 09:51

@glas bezglasnih - Država i ne treba to da plaća, to je i poenta mog komentara. Razlog zašto auto škole ne žele više da vrše teorijsku nastavu je taj što tu sada uz video nadzor i elektronsko polaganje više nema mogućnosti za razne kombinacije kao pre i cela ta priča za auto škole postaje "muka za male pare" pa je onda bolje da to radi država, a oni da budu jeftiniji za 20 hiljada dinara i da se ne maltretiraju sa teorijom kad im je sada uskraćena mogućnost za kombinacije na tom polju.

KaleBrdo

19.10.2016. 23:36

Čoveče, nisam znao da je vozačka skuplja od fakultetske diplome ili doktorata, neverovatno.

Posmatrač

20.10.2016. 00:42

Ovo je krajnja diskriminacija prema ljudima koji su preko 20 godina, nemaju uslove za polaganje voznje i to sto bi naucili da voze znacilo bi veoma egzistencijalno. Ima ljudi kojima je ovo extra luksuz, oni su tako reci ograniceni i obezpravljeni cak i vise nego li neke manjine . Nigde u tekstu se ne pominje sta sa ostalima ? Zapravo obican mali covek je ugrozena manjine, ma kako to zvucalo...

Laf

20.10.2016. 01:08

Frka im je jer sve manje i manje ljudi polaze, pogotovo za C, D i E koje su extremno skupe sad, pa im je frka da postanu vozaci deficitarni. A i auto skole zbog profita.

miki

20.10.2016. 01:30

a kada cete uvesti u dozvole sve kategorije na primer za traktor i za auto prikolice ? za nas koji smo pre dve godine polozili voznju, ranije sve je bilo upisano,sad ispada da ja moram ponovo da polazem, za F i BE . ali ne pada mi napamet da platim 120 000 dinara koliko me kostalo polaganje samo za B da vozim kola, i ult neki po firmama.. mislim sramota je to raditi, da drzava uzima pare a da nijedna druga kategorija nije upisana strasno !

Opaki

20.10.2016. 02:19

Nije problem u ceni,problem je u losoj instruktazi.Veliki broj instruktora gleda samo da otalja posao,da sto pre zavrsi cas,i radni dan.Tako neiskusni momci,dobiju od tate jak auto,i jaka masina i los vozac daju smrtonosnu kombinaciju.

Smaranje

20.10.2016. 04:09

Umesto da smanje troškove polaganja, naprave efikasniji sistem,oni pričaju o učenju vožnje u školama...

Branko

20.10.2016. 04:24

Gde to u svetu postoji da vozačka dozvola košta dve, ako ne i tri kineske prosečne plate?

Dejan

20.10.2016. 06:23

Nekad je u osonovnoj skloli u sklopu tehnickog obrazovanja bio deo nastave o saobracaju.Radili smo testove koji se rade na obuci za vozacku.Xak je bio i deo o voznji bicikla gde smo imali i poligon za prakticnu nastavu.Zasto to vise nema, pitanje je za ministarstvo.

Anta

20.10.2016. 07:10

Cena kao u Zapadnoj Evropi a plate kao u Africi.....jeste li vi normalni? Može to da košta i jeftinije a da obuka bude na istom nivou.

Nauta Brodic

20.10.2016. 07:34

Sve se pogresno radi, vidi se da nas vode nestrucni ljudi. Vozacka dozvola jedtinija, registracija skuplja?! A pogotovo je nelogican zakon po kome se za alkohol u krvi oduzima vozilo, ako je i tudje, a ne da se pijanom vozacu dozivotno oduzme dozvola i naplati drakonska kazna. Ali, jasno je: od prodaje otetih kola moze da se puni budzet a od oduzetih dozvola ne moze. Cist kriminal.

Borsa

20.10.2016. 08:19

@ - Šta ga bre čevuljite više,vratite sistem polaganja iz 91.kad sam ja polagao,što ste ga više usložnjavali to veća katastrofa..

Sofija

20.10.2016. 08:29

Obzirom da srednja škola nije obavezna, ovim bi se ukinula mogućnost sticanja vozačke dozvole ljudima koji iz bilo kog razlog ne idu u srednju školu kao i onima koji su je davno završili. Za njih bi trebalo organizovati odvojenu nastavu što bi u praksi bilo nemoguće jer bi bilo veoma teško skupiti grupu za koju se isplati držati nastavu.

Mile

20.10.2016. 09:39

Još jedan predlog nestručnih ljudi vođenih ličnim interesima! A Rašeta koji se predstavlja kao generalni sekretar (pazite molom vas generalni, još malo pa kao Tito) Zajednice auto-škola Srbije neka kaže koliko mu ta zajednica ima škola, kada je imao sastanak zajednice, koliko njih plaća članarinu. On predstavlja samo sebe i možda još par istomišljenika!

Deda

20.10.2016. 15:46

@Mile - Mile ! Nisu nestručni predlagači. To su uvaženi profesori, za one koji im omogućavaju da predlažu izuzetno loša rešenja. Za mene su oni nesposobni a i studenti koji umesto njih pišu predloge. Zato gospođo Mihajlović, ako želite smanjenje stradanja na našim putevima, budite transparentni. Objavite kroz sredstva informisanja, javnu nabavku. Pisanje Zakona o bezbednosti u saobraćaju.Neka najbolje rešenje pobedi. U komisiji ne sme da bude niko ko je do sada pisao ili dopunjavao predloge Zakonad

Mile

20.10.2016. 09:45

I pazite to predlaže veliki stručnjak "LICENCIRANI INSTRUKTOR VOŽNJE"! Molim vas znate šta je to pa to je ekspert nad ekspertima, takvih u Srbiji ima samo par hiljada, a da bi to postao čovek mora završiti najmanje srednju školu, pazite molim vas. A ako je dobio licencu na taj način što mu je dodeljena pošto je već bio instruktor, a nije polagao za nju onda verovatno nema ni srednju. Ali ima pamet da uređuje sistem. Sramota!

Раде

20.10.2016. 09:50

а намет ( харач) за тнг атест и замена боца након 10 год ,....

oldlala

20.10.2016. 10:10

Da li neko razmislja o deci odnosno koliko su opterecena,koliko predmeta imaju?Pa nemozete dodavati predmete a nijedan neukinuti nemoguce je,sad prvaci imaju po pet casova,kasnije gradjansko i verska,nepotrebni po meni,cesto i van nastave deca po ceo dan u skoli,Pretvoricete osnovnu skolu u muku deci umesto da imaju radosno detinjstvo i da se druze,uce.

Deda

20.10.2016. 10:39

Predlagači zakona nisu sposobni da predlože zakon kojim će smanjiti stradanja na našim putevima.Kada bi predložili prava rešenja, kako bi ga tada svake godine dopunjavali i uzimali novac za to.Vlada Srbije i ministarka Mihajlović moraju pronaći odgovornije i sposobnije predlagače Zakona o bezbednosti u saobraćaju.

džoni

20.10.2016. 22:05

Pa nisu samo auto škole krive za saobraćajne nesreće. Pa ne uči se u školi da se popije gajba piva i vozi 200 na sat !!!!Izbacite već jednom policiju sa ispita i nema problema !!! I oni debelo naplaćuju svoje.

p

22.10.2016. 16:35

aha, pojeftinilo, bilo je 30.000 pa onda 60.000 a sad je 40.000 i pojeftinilo je, isto kao sa svinjskim mesom, jer ovde zive samo kisne gliste

Rajko

12.02.2017. 10:40

Predlog je veoma pametan,to bi bilo odlično rešenje za veliki broj neukih učesnika u saobraćaju,samo jednom sveobuhvatnom obukom na nacionalnom nivou se može smanjiti veliki broj nesreća.Ljudi nam svakodnevno ginu kao da je rat...