Novi pravilnik o PDV na doradi

V. N.

13. 10. 2016. u 16:19

Ministarstvo finansija još nije donelo konačnu odluku o sadržaju Pravilnika

Нови правилник о ПДВ на доради

Pdv,foto N.Skenderija

MINISTARSTVO finansija još nije donelo konačnu odluku o sadržaju Pravilnika o obliku, sadržini i načinu vođenja evidencije o PDV. Još razmatraju da li će računovođe morati da evidentiraju PDV po svakom artiklu, odnosno za svaku olovku ili papir pojedinačno.

- Pravilnik koji će se primenjivati od 1. januara sledeće godine, ima za cilj da Poreskoj upravi obezbedi bolje sagledavanje poslovnih aktivnosti obveznika PDV, čime će se unaprediti efikasnost kontrola kao i naplate poreza - objašnjavaju u Ministarstvu. - Naizgled potpuno nova evidencija o PDV, u najvećoj meri predstavlja raščlanjavanje podataka za koje i sada postoji obaveza vođenja evidencije. Pravilnik je donet tri meseca pre početka njegove primene, uz napomenu da će se pregled obračuna PDV podnositi tek uz poresku prijavu za prvi poreski period 2017.

KOMPLIKOVANO

Računovođa Dragana Marić ističe da bi privrednici imali dodatni trošak ukoliko zaživi ovakav pravilnik:

- Kada mi klijent donese račun u kome je kupovao stvari poput olovaka i papira do sredstava za higijenu, do sada se to knjižilo kao jedan račun i pripadajući PDV. - Po novome, morala bih svaku stavku sa računa da evidentiram posebno.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (7)

Privrednik

13.10.2016. 17:14

Vise knjigovodja, obimnija administracija, vise inspektora = Skupla roba. Posebno ce poskupeti jeftiniji artikli. Lose po svakog

alex

13.10.2016. 22:56

umesto da preduzetnicima uvedete naplatu za neograniceno podizanje gotovine bez pravdanja i placanja poreza, vi osttku ionako izmucene privrede uvodite kvazi evidencije kao da ste sa dosadasnjim nesto ikada radili ???

bobm

14.10.2016. 02:40

ovo je izgleda mantra koju su naucili u ministarstvu. nigde odgovora na konkretna pitanja, nigde odgovora na to koliko ce porasti troskovi, nigde odgovora dal to njih uopste i zanima.

Cinik

14.10.2016. 08:25

Pa kad tako kaže računovođa koji pruža usluge mikro pravnim licima I preduzetnicima, šta da kažu računovođe u pravnim licima koje imaju po vise stotina hiljada stavki mesečno. Očigledno je da će pravilnik morati da se menja, ali će trebati vremena da se to uradi, a kasnije I da se naprave programi za primenu u praksi. Neće biti lako voditi tu evidenciju zbog velikog broja polja koja treba popuniti (za olovke I papire ćemo lako, ta obaveza će se sigurno ukinuti)

Bgd

14.10.2016. 09:52

Postupke poreske uprave normalan čovek teško može da shvati. Ti ljudi kao da žive u nekom paralelnom univerzumu, sede i izmišljaju nepotrebna pravila, guše ionako već preopterećenu privredu, jednu stvar olakšaju a deset drugih zakomplikuju. Bave se formom umesto suštinom, tj. da li je porez plaćen ili nije.

goxi

14.10.2016. 10:17

tako je samo vi tovarite sto vise papirologije i gluposti.... godina preduzetnistva al na vucicevom dnevniku

Dragica

14.10.2016. 17:07

Svojevremeno, pre 25 godina, svaki preduzetnik je donosii svoje izdate fakture PU na uvid. PU ih je evidentirala. Možda bi , za računovođe, ovo bilo rešenje. Na kraju poreskog perioda , fotokopiraju se računi i nose u PU pa neka oni evidentiraju po vrstama, robnim markama i sl.