Ikarbus završava 40 autobusa

P. ŽIVKOVIĆ

04. 10. 2016. u 14:52

Oživela proizvodnja u pogonima zemunske fabrike gde punom parom radi 300 radnika. Beogradskom GSP ide 30, u Novi Sad devet, dva "Lastri" i jedan Đerdapu. Deset vozila GSP isporučuju se sutra

Икарбус завршава 40 аутобуса

NEKADAŠNjI gigant stare Jugoslavije, zemunski "Ikarbus" je ponovo na putevima uspeha. U pogonima našeg najvećeg proizvođača autobusa radi se punom parom, a trenutno se proizvodi oko 40 autobusa!

- Već u sredu isporučujemo 10 novih autobusa za Gradsko saobraćajno preduzeće Beograd - kaže za "Novosti" generalni direktor "Ikarbusa" Aleksandar Vićentić - radi se o solo autobusima napravljenim na MAN samohodnoj niskopodnoj šasiji.

Za GSP se izrađuje još 20 autobusa koji su "na liniji".

- Uspeli smo da se kvalitetom i cenom nametnemo na domaćem tržištu - kaže Vićentić. - Tako za Novi Sad pravimo devet autobusa, jedan ide za Đerdap i dva za "Lastru".

Veliki projekat sa "mercedesom" se nastavlja. Počela je izrada još jednog prototipa, ovoga puta na novoj šasiji sa "evro 6" motorom. Da podsetimo, ova vrsta motora (ekološka norma, standard "6") je obavezan u svim zemljama Evropske unije, pa i u mnogima koje nisu članice i jedan su od glavnih prepreka što do sada "Ikarbus" u poslednjih godinu-dve nije mogao da prodaje svoja vozila u inostranstvu.

- Radimo, posle 10 godina, prvi međugradski autobus za poznatog naručioca ("Ariva") - kaže direktor zemunske fabrike Vićentić. - Radi se o modernom autobusu kojeg radimo na šasiji "mercedesa" sa "evro 6" motorom. To je veliki izazov za sve nas u "Ikarbusu" i moramo da damo sve od sebe da pokažemo da smo sposobni da pravimo i ovakvu vrstu autobusa.

Oko 300 radnika u pogonima "Ikarbusa" ima pune ruke posla, jer se pored izrade novih autobusa uveliko primaju i narudžbe za remonte. Iz GSP je stigla flotila od 18 zglobnih autobusa koji su zreli za ozbiljniji remont.

"MERCEDESOV" PRVENAC SE DOBRO POKAZAO

Prvi "Ikarbusov" autobus napravljen u saradnji sa "Mercedesom", model "IK 112 LE", takozvani "lou entri", uveliko saobraća linijama GSP.

- Viđam ga svakodnevno na ulicama. Nekoliko puta smo išli i u zajedničku "kontrolu" direktor "Ikarbusa" Vićentić i ja, i veoma smo obradovani time što su zadovoljni i putnici i vozači - kaže generalni direktor "Star importa", zastupnika "Mercedesa" za Srbiju, Ralf Jirgen Zojerle, koji je nedavno na Sajmu u Hanoveru za "Novosti" potvrdio da su u "Mercedesu" zadovoljni saradnjom sa zemunskom kompanijom.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (5)

Vukasin Jovanovic

04.10.2016. 15:18

Odlicno, trebalo bi da se ubace novi autobusi a pojedine krntije pravo u odpad, linije 704 i 706 su najgori busevi!

Janko

04.10.2016. 16:29

Možda je autobus 112 le kvalitetan, u to neću da ulazim, ali da sam zadovoljan njime, nisam, kao i većina ljudi koje posznajem. Bus je uredu izmedju prvih i drugih vrata, ali treća vrata su kritična, imaju nekoliko stepenika, uska su i strma, jedva se vrši razmena putnika. Do skoro su kupovana isključivo 100% niskopodna vozila, i odjednom smo se vratili na ovakva delimično.

Goxy 45

04.10.2016. 17:48

Ne znam cime su ljudi zadovoljni kada je taj model ikarbusa pet klasa losiji od solarisa, na treca vrata moras ukoso da ulazis jer su katastrofalno napravljena, klime su vec u raspadu a da ne pricam o mimoilazenju. mislim da je pre ikarbus pravio bolje autubose

2 gr mozga

05.10.2016. 08:19

Pa kad je mercedesov prvenac dobar zašto sad šasija MAN-a. Kakvog smo mi podaničkog mentaliteta. Hvalimo MAN, ali ne propuštamo da pohvalimo i Vučićev propali projekat. Nemoj samo da nam se gazda zameri. E zbog ovoga mi ne možemo napred još 500 godina.

BREŽANAC

07.10.2016. 16:57

Kakvi da su naši su. MAN je super Mercedes još bolji. 300 radnika prima platu, imaju osiguranje i mogu se nadati penziji.