Do dozvole fali jedan klik
27. 09. 2016. u 13:30
Ni elektronska građevinska odobrenja nisu „izlečila“ - nepotpunu dokumentaciju. Od 246 zahteva u Novom Sadu, odbijeno čak 174
Karikatura Tošo Borković
UVOĐENjE "elektronske birokratije" prilikom izdavanja građevinskih dozvola nije iskorenilo staru boljku, pa građanima i investitorima i dalje često fali - još jedan papir. Jer, najčešći razlog za odbijanje zahteva za izdavanje dozvole za gradnju je nepotpuna dokumentacija. U sekretarijatima za urbanizam u gradovima širom Srbije kažu da je mnogo negativno rešenih prijava i zbog kratkog roka u kojem moraju da reše svaki zahtev.
Zakon o planiranju i izgradnji predviđa izdavanje dozvola za najviše 30 dana, a za rešenja iz člana 145. Zakona o planiranju i izgradnji, koja se popularno nazivaju "mala građevinska dozvola" za investiciono održavanje objekata, procedura u proseku traje šest radnih dana.
Sekretarijat za urbanizam u Novom Sadu je od početka godine dobio 246 zahteva za izdavanje građevinske dozvole, a do sada su, prema rečima v.d. načelnika Dejana Mihajlovića, izdate 72 dozvole. Preostalih 174 dobili su negativan odgovor, uglavnom zbog formalnih nedostataka.
Do ovakve situacije, kako objašnjava Arsenije Pejić, direktor "Erker inženjeringa", jedne od najozbiljnijih kompanija koja se bavi građevinarstvom u Novom Sadu, dovela je primena novih propisa.
- Rok za izdavanje građevinske dozvole sada je šest dana i to je zaista brzo, ali u isto vreme, pozitivno se rešavaju samo oni zahtevi koji imaju kompletnu dokumentaciju - kaže Pejić. - Svaki zahtev kojem nedostaje makar i jedan papir, vraća se, pa se, kada se upotpuni, ponovo traži dozvola. Potrebno je vreme za prilagođavanje, ali verujem da će sistem raditi bolje nego do sada.
Niškoj Upravi za planiranje i izgradnju je do 21. septembra podneto 168 zahteva za izdavanje građevinskih dozvola i 145 zahteva za izdavanje rešenja po članu 145. Zakona o planiranju i izgradnji. Prema rečima Igora Igića, pomoćnika načelnika, izdali su 63 dozvole u ovom periodu, ali i 65 rešenja koja se odnose na one koji zahtevaju rekonstrukciju objekata.
- Poštujemo zakonski rok da investitor u roku od pet dana dobije građevinsku dozvolu ukoliko mu je papirologija u redu - tvrdi Igić. - Ukoliko nije, donosimo zaključak da je dopuni, ali u svakom slučaju u roku od pet radnih dana zna na čemu je. Zahtevi se najčešće odbijaju zbog nerešenih imovinskih odnosa. Građani imaju rok od 30 dana da dopune zahtev.
Od početka godine nadležnim gradskim službama u Kragujevcu podneto je 114 zahteva za izdavanje građevinskih dozvola. Prema rečima Tomislava Spasenića, načelnika uprave za prostorno planiranje, urbanizam, izgradnju i zaštitu životne sredine, od tog broja usvojeno je 84 zahteva, dok je šest u radu. Spasenić dodaje da su odbačena 24 zahteva, a ključni razlozi su imovinsko-pravni problemi, odnosno dokazi o vlasništvu ili suvlasništvu na parceli za koju se traži građevinska dozvola. Najviše zahteva, oko 80 odsto, je za gradnju stambenih i stambeno-poslovnih objekata.
U prvih osam meseci Sekretarijatu za građevinarstvo Grada Subotica podneto je oko 70 zahteva za dobijanje građevinske dozvole za izgradnju stambenih, industrijskih i porodičnih objekata, a izdato je oko 50 građevinskih dozvola.
UMESTO DEVET MESECI NEDELjU DANA
U MINISTARSTVU građevine svesni su da stvari ne teku baš glatko, ali napominju da se rešenje o građevinskoj dozvoli sada ne čeka duže od nedelju dana i podsećaju da je pre samo tri godine prosek bio 269 dana, odnosno skoro devet meseci.
Resorno ministarstvo je objavilo da je tokom jula izdata 1.301 građevinska dozvola, čime je za dva odsto premašen prethodni rekord iz juna ove godine. U odnosu na jul 2015. broj izdatih dozvola je povećan za 16 odsto, a najveća građevinska aktivnost zabeležena je na području Srema.
муке по Мати
27.09.2016. 13:59
Важно да се наврат-нанос силује "електронски клик" - без провере свих осталих предуслова и услова за функционисање! А резултат је да уместо пробног периода - трпимо "систем" који није функционалан! (здравство, грађевинарство, ....)
@муке по Мати - fali vam jos jedan klik... klik klik klik ... zamenite tastaturu i miska... klik klik klik dodjite licno na salter za zalbe... trt
Ни један папир грађани не треба да прибављају. Сваки папир који добавимо он потиче из државне структуре, тако да грађани практички и даље раде део посла за државу. Ја би рекао раде на црно код државе без надокнаде, као (курири). Другачије гледано да би ми дошли на шалтер и добили "Клик" и одштампану дозволу држава би морала да има више запослених у администрацији, а "Труби се" да их је превише у администрацији, тако да ми радимо (волонтирамо) наоколо папире који неби никако требали да радимо.
sto ne objavite spisak potrebnih dokumenata za dobijanje gr dozvole,iz njega bi se jasno videlo koliko vam vremena treba da prikupite svu tu dokumentaciju,po mom misljenju sigurno nekoliko meseci,tako da ce doci na isto trebaju vam meseci za dobijanje gr dozvole.Do dozvole jedan klik znaci nekoliko meseci skupljanja dokumentacije pa tek onda "klik"Ministarka gradjevine zamajava narod kako grdozvolama tako i sa legalizacijom gde vam treba stotine papira
da da Bidzino nasledje,sve legalno
Komentari (5)