Za šest traka milijarda evra
06. 09. 2016. u 19:26
Kompletna dokumentacija za auto-put od Niša do Prištine biće gotova početkom naredne godine. Završetak radova do kraja 2020.
PROJEKTNA dokumentacija za auto-put od Niša do Prištine, koji je važan za povezivanje čitavog regiona, biće gotova početkom 2017. godine, najavila je danas Zorana Mihajlović (na slici), ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, posle sastanka sa Violetom Bulc, komesarkom Evropske unije za transport. Mihajlovićeva je istakla da bi izgradnja ove saobraćajnice trebalo da bude završena do 2020. godine.
Krak Koridora 10 od Niša ka Draču ukupno je dug 384 kilometra i već ima izgrađenih šest traka u dužini od 234 kilometra. Završeno je više od 60 odsto posla, a u poslednjoj deceniji je uloženo oko 1,8 milijardi evra. Procene su da je neophodno još oko milijardu da bi se ovaj putni pravac kompletirao.
Na teritoriji centralne Srbije treba da se izgradi 77 kilometara, a od Merdara do Prištine još 30. Planirana trasa centralnom Srbijom vodila bi od Niša preko Merošine i Prokuplja, ka Pločniku i Kuršumliji do Merdara. Auto-put Niš - Priština - Drač će povezati Koridor 10 sa albanskim lukama Drač i Valona. U studiji opravdanosti ovog projekta navedeno je da ova saobraćajnica predstavlja i glavnu vezu sa Koridorom 4 i Koridorom 10 sa rutom 6 (Skoplje - Priština) i rutom 2b (Sarajevo - Podgorica - Vlora). Ova deonica auto-puta E-80 pripada transevropskoj mreži auto-puteva, a takođe je deo transportnog koridora 10.
Ministarka građevine je sa Bulcovom razgovarala o nastavku podrške EU realizaciji infrastrukturnih projekata od regionalnog značaja i mogućnostima da Srbija iskoristi dodatna finansijska sredstva namenjena zemljama zapadnog Balkana. Komesarka EU za transport je rekla da je Evropska unija za projekte u Srbiji opredelila 175 miliona evra grantova od 2014. do 2020. godine i dodatnih 40 miliona evra za zapadni Balkan.
- Važno je da Srbija pripremi završene projekte i konkuriše za ta sredstva - istakla je Bulc. - Ostvaren je veliki napredak u razvoju saobraćajne infrastrukture i očekujem da će Srbija moći da se uključi u evropske putne i železničke koridore. Evropska investiciona banka obezbedila Srbiji 1,2 milijarde evra kredita, a EU je ukupno opredelila za Srbiju oko tri milijarde evra, od čega je veliki deo za saobraćaj.
PARE ČEKA I PRUGA
- PRIORITET u železničkoj infrastrukturi je modernizacija i elektrifikacija pruge od deonici od Niša do Dimitrovgrada - rekla je Mihajlovićeva. - To je jedini deo koji nije elektrificiran. Aplicirali smo kod Fonda za Zapadni Balkan za završetak projektno-tehničke dokumentacije za taj projekat.
boca
06.09.2016. 20:21
A brza pruga Beograd-Solun?
kome treba od Srba taj put dok je KiM pod okupacijom?
@Dds - Pa nije Kosovo pod okupacijom a vecina autoputa je uradeno....skoro 300 km a srbija treba jos 77 km da napravi....to bi bio autoput pomirenja izmedu dva naroda i bolja infrastruktura za bisnis a vidim da mnogo ovo odjednom politicki pocnu da pricaju umesto da brinu koliko je to dobro za oba narodaPozdrav
@Dds - Nikome od Srba, ali treba Šiptarima sa KiM i Albancima i naravno, NATO paktu.Zadužujemo pokoljenja (ne samo za ovaj autoput) da bi neprijateljima stvorili uslove da nas što pre i što lakše definitivno porobe.
@Dds - pa narko-državi
Komentari (14)