Za šest traka milijarda evra

Z. R.

06. 09. 2016. u 19:26

Kompletna dokumentacija za auto-put od Niša do Prištine biće gotova početkom naredne godine. Završetak radova do kraja 2020.

За шест трака милијарда евра

PROJEKTNA dokumentacija za auto-put od Niša do Prištine, koji je važan za povezivanje čitavog regiona, biće gotova početkom 2017. godine, najavila je danas Zorana Mihajlović (na slici), ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, posle sastanka sa Violetom Bulc, komesarkom Evropske unije za transport. Mihajlovićeva je istakla da bi izgradnja ove saobraćajnice trebalo da bude završena do 2020. godine.

Krak Koridora 10 od Niša ka Draču ukupno je dug 384 kilometra i već ima izgrađenih šest traka u dužini od 234 kilometra. Završeno je više od 60 odsto posla, a u poslednjoj deceniji je uloženo oko 1,8 milijardi evra. Procene su da je neophodno još oko milijardu da bi se ovaj putni pravac kompletirao.

Na teritoriji centralne Srbije treba da se izgradi 77 kilometara, a od Merdara do Prištine još 30. Planirana trasa centralnom Srbijom vodila bi od Niša preko Merošine i Prokuplja, ka Pločniku i Kuršumliji do Merdara. Auto-put Niš - Priština - Drač će povezati Koridor 10 sa albanskim lukama Drač i Valona. U studiji opravdanosti ovog projekta navedeno je da ova saobraćajnica predstavlja i glavnu vezu sa Koridorom 4 i Koridorom 10 sa rutom 6 (Skoplje - Priština) i rutom 2b (Sarajevo - Podgorica - Vlora). Ova deonica auto-puta E-80 pripada transevropskoj mreži auto-puteva, a takođe je deo transportnog koridora 10.

Ministarka građevine je sa Bulcovom razgovarala o nastavku podrške EU realizaciji infrastrukturnih projekata od regionalnog značaja i mogućnostima da Srbija iskoristi dodatna finansijska sredstva namenjena zemljama zapadnog Balkana. Komesarka EU za transport je rekla da je Evropska unija za projekte u Srbiji opredelila 175 miliona evra grantova od 2014. do 2020. godine i dodatnih 40 miliona evra za zapadni Balkan.

IZVOĐAČI MINISTARKA Mihajlović je najavila da će podizvođači za radove biti birani po strožim kriterijumima i navela da su ih do sada birali izvođači. - Podzakonskim aktom će biti uređena obaveza investitora da informiše onog ko daje i garantuje za kredite koje koriste, i to po tačno određenim stavkama. Definisaćemo kriterijume koje treba da ispune podizvođači da bi dobili posao na velikim projektima.

- Važno je da Srbija pripremi završene projekte i konkuriše za ta sredstva - istakla je Bulc. - Ostvaren je veliki napredak u razvoju saobraćajne infrastrukture i očekujem da će Srbija moći da se uključi u evropske putne i železničke koridore. Evropska investiciona banka obezbedila Srbiji 1,2 milijarde evra kredita, a EU je ukupno opredelila za Srbiju oko tri milijarde evra, od čega je veliki deo za saobraćaj.


PARE ČEKA I PRUGA

- PRIORITET u železničkoj infrastrukturi je modernizacija i elektrifikacija pruge od deonici od Niša do Dimitrovgrada - rekla je Mihajlovićeva. - To je jedini deo koji nije elektrificiran. Aplicirali smo kod Fonda za Zapadni Balkan za završetak projektno-tehničke dokumentacije za taj projekat.



Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (14)

Gimi

07.09.2016. 02:34

@Dds - Pa nije Kosovo pod okupacijom a vecina autoputa je uradeno....skoro 300 km a srbija treba jos 77 km da napravi....to bi bio autoput pomirenja izmedu dva naroda i bolja infrastruktura za bisnis a vidim da mnogo ovo odjednom politicki pocnu da pricaju umesto da brinu koliko je to dobro za oba narodaPozdrav

Dragan

07.09.2016. 07:11

@Dds - Nikome od Srba, ali treba Šiptarima sa KiM i Albancima i naravno, NATO paktu.Zadužujemo pokoljenja (ne samo za ovaj autoput) da bi neprijateljima stvorili uslove da nas što pre i što lakše definitivno porobe.

Ах

07.09.2016. 01:11

Значи Србија ће да финансира даље ширење Албанаца до Ниша. 'Супер'.Уместо да се милијарде улажу у производњу улажу се у слепо црево од пута који треба само Албанцима и окупаторима на Космету.Ко нас је клео није губио време и не требају нам други непријатељи од нас самих.

A interes Srbije?

07.09.2016. 02:48

Odusevljen sam izborom fotografije nase ministarke.Govori vise od hiljdu reci. Placamo greske iz 20. veka zbog ujedinjena sa "bracom". A izgleda da ce zbog interesa "regiona" i eu Srbija prestati da postoji u 21. veku.

Šta izmišljate

07.09.2016. 08:00

kao što ne postoji Koridor 11, tako ne postoji ni krak Koridora 10 prema Draču.

Glas razuma

07.09.2016. 11:14

Zar je malo sto Crnoj Gori gradimo autoput od Preljine do Beograda nego treba da i Albaniji gradimo autoput od Merdara do Nisa?!

nislija

07.09.2016. 13:29

@Glas razuma - Ako si pažljivo čitao tekst ,autoput kroz Albaniju i Kosovo je već završen u dužini od 234km iostalo je 150km . dve trćine je ostalo od ovih 150km kroz centralnu Srbiju . Znači nama pravimo put , a ne Albaniji . I što je nabitnije povezujemo gradove koji su nerazvijeni i zapostavljeni cetralizacijom Srbije . A pošto nemamo more ,luke u Albaniji su nam najbliže .

Prokupcanin

15.03.2017. 20:41

@Glas razuma - Da ne zaboravim ovaj deo oko luke . Gradili smo prugu Beograd Bar zbog luke . Informaciju koju mnogi ne znaju a neki kriju je da je Srbija imala pravo na besplatno koriscenje dela luke Solun , ali se nije obnovio ugovor u vreme vladavine Ante Markovica . Sto ne znaci da i danas ne mogu da se obnove kontakti sa prijateljskim narodom umesto dokazanim neprijateljima da gradimo put . Ako im treba neka finansiraju sami samo sa pravom koriscenja bez vlasnistva .

mirko

10.09.2016. 22:58

Zapad je blokirao juzni tok da napakosti Srbiji a sad nam guraju ovaj projekat koji geostrateski mnogo znaci albancima. Nek idu preko hrvatske autoputem.Treba blokirati albanski uticaj a ne jos i sami da im otvaramo vrata Srbije i Evrope.