Uz prugu katanac za 46 blagajni
09. 06. 2016. u 16:45
U "Srbija vozu" odlučili da zatvore prodajna mesta koja im se ne isplate. Naknada za ručno izdavanje karte od 50 dinara - 31,92
OD prvog juna, putnici više ne mogu da kupe voznu kartu na blagajnama 46 železničkih stanica širom Srbije, jer su zatvorene! Katanac na ove objekte stavili su nadležni u "Srbija vozu", jer im se ne isplati da plaćaju usluge otpravnika vozova koji su podelom "Železnica" prešli u drugu firmu. U nekim naseljima, poput Ibarske Slatine, Male Ivanče i Ripnja dešavalo se da danima ne prodaju nijednu kartu. Čak i u turističkim mestima, poput Palića i Vrnjačke Banje pazar je bio loš, pa je dnevno u proseku svraćalo po troje ljudi.
Problem je nastao, kako "Novosti" saznaju, kada su posle podele "Železnica Srbije" na četiri firme svi objekti pripali "Infrastrukturi Železnica Srbije", a "Srbija voz" mora da im plaća usluge koje pružaju.
- "Infrastruktura" naplaćuje "Srbija vozu" za izdavanje karte elektronskim putem 9,55 dinara, dok je ručno izdavanje 31,92 dinara - kaže izvor "Novosti" iz "Srbija voza". - Za svaki dnevni izveštaj naplaćuju dodatnih 55,68 dinara, a pripada im i naknada od pet odsto od ukupnog prihoda na prodajnom mestu. S obzirom na to da su cene voznih karata niske, proizilazi da "Srbija voz" više novca treba da da za uslugu naplaćivanja karata, nego što može da zaradi na tim mestima. Karta od Niša do Niške Banje je oko 50 dinara, a ako je blagajnik piše ručno, od te cene čak 31,92 dinara bi trebalo da damo "Infrastrukturi", a ono što ostane "Srbija vozu".
Po cenovniku "Infrastrukture", za usluge izdavanja karata na ovih 46 blagajni "Srbija voz" bi trebalo da im godišnje plati 5,8 miliona dinara, kao i 7,4 miliona dinara na osnovu pet odsto prihoda. Pošto na njima prodaju 225.300 karata godišnje i naplate 148 miliona dinara izračunali su da im se ne isplati da plaćaju usluge blagajnika.
- Na osnovu analize obima prevoza i ostvarenih prihoda u 2015. godini, doneta je odluka da se u službenim mestima u kojima su za prodaju voznih karata bili zaduženi otpravnici vozova koji su zaposleni u drugom preduzeću, odnosno "Infrastrukturi", a u kojima je prodaja bila 10 ili manje voznih karata dnevno, ukinu blagajne - objašnjavaju u "Srbija vozu". - Prema prošlogodišnjim podacima, prosečno dnevno su na Paliću prodate tri karte i ostvaren je prosečan dnevni prihod od 372 dinara, a u Vrnjačkoj Banji su takođe izdate tri karte i prihod za 526 dinara. Putnici koji ulaze u voz u stanicama gde nema otvorene blagajne, kupovaće vozne karte kod konduktera.
ŠEFOVIMA VEĆE OTPREMNINE
PREDSTAVNICI reprezentativnih sindikata železnica napustili su juče pregovore na kojima je trebalo da se utvrdi visina otpremnina za zaposlene koji su višak u ovom sistemu. Kako je "Novostima" rekao Dragan Ranđelović, predsednik Odbora reprezentativnih sindikata, pošto nisu uspeli da nađu zajednički jezik sa rukovodstvom, tražiće da ih primi premijer Vučić:
- Otpremnine koje su nam ponudili nisu prihvatljive. Radnici sa najnižim koeficijentom, prema njihovoj računici, mogu da dobiju u proseku po 150 evra po godini staža, dok će se rukovodiocima isplaćivati 300 do 400 evra. To je za nas neprihvatljivo.
J. Ž. S.
Infra
09.06.2016. 19:35
Iz kog razloga ''Srbija voz'' za prodaju istih karata ne postavi svoje blagajnike, i tako izbegne plaćanje usluge. Prodaja karata svakako nije posao otpravnika vozova.
какав су циркус направили са Железницама,то није нормално.као да јена снази Закон о удруженом раду.Растурити један организам(железницесе морају тако посматрати) на 4 је глупост неопевана.Госпођа Михајловићда је среће не би ни била министарка,јер бар о пословању саобраћајнихпредузеће не зна НИШТА.
@артиљерац - svuda u svetu može da funkcioniše, ali, eto u Srbiji ne može i nema smisla. Na stranu to što građani ove zemlje bacaju 100 miliona evra godišnje na vaše plate. Rupa bez dna.
Vozne karte se vec 10 godina kupuju preko mobilnih telefona.Ili u samom vozu prilikom kontrole istih.
Onaj ko je delio radnike i preduzeca o zeleznici nema pojma!? Saobracajci- otpravnici vozova,masinovodje, kondukteri,pregledaci kola,dispeceri na tekekimandi sve je to izvrsno osoblje i mora biti u jednoj jedinici. Infrastruktura moze da "izdaje" prugu po kilometru, ali osoblje zbog tehnoloske celine mora biti u jednoj firmi. Sve drugo mozete fizicki razdvajati. Za ovu tvrdnju mogu da iznesem jos milion razloga,ali ...
Komentari (9)